Jo det var partistyrelsen i C och Annie ytterst ansvarig fick nöjet att meddela Lövet detta
Har du källa på det och vad AL själv tyckte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo det var partistyrelsen i C och Annie ytterst ansvarig fick nöjet att meddela Lövet detta
Nej det får vi aldrig veta.Har du källa på det och vad AL själv tyckte?
Talesmannen får idag inte utlysa nyval. Löfven får idag inte utlysa nyval. Men den som blir vald till statsminister kan utlysa nyval per omgående.Nyval av enbart budgeten?
Nu har vi en bra budget på plats iaf och det känns befriande. Nu kan kommunerna börja planera uti landet. Ska bli spännande att se hur det går i kommuner där SD har inflytande och är med o bestämmer. Bra att partier struntar i vad deras partistyrelsen anser om att samarbeta med SD ute i landetTalesmannen får idag inte utlysa nyval. Löfven får idag inte utlysa nyval. Men den som blir vald till statsminister kan utlysa nyval per omgående.
Nej det får vi aldrig veta.
Ursäkta mig, jag har haft en rätt krävande dag idag. Är det alltså så att vi nu har en budget som tar bort flygskatten, minskar bensin- och dieselskatten, avbryter klimatinvesteringar, tar bort stödet till solceller och halverar skyddet av värdefull natur?
Och detta har då partier som C och L släppt fram?
Ursäkta mig igen, stämmer detta eller är jag föremål för falsk propaganda?
Herregud. Donald Trump kommer att bli grön av avund.Det stämmer
De la ner sina röster. Men ja i praktiken blir det ju såUrsäkta mig, jag har haft en rätt krävande dag idag. Är det alltså så att vi nu har en budget som tar bort flygskatten, minskar bensin- och dieselskatten, avbryter klimatinvesteringar, tar bort stödet till solceller och halverar skyddet av värdefull natur?
Ja ingen av oss vet inte exakt vad som är största orsaken. Annie Lööf har varit villig att kompromissa inom en rad områden. Och likaså Stefan Löfven. Största ”boven” bakom tror jag är Vänsterpartiet. Löfven kan inte BÅDE tillmötesgå C och V:s kravlista.Då är det fortfarande spekulationer om vem som tyckt vad.
Ursäkta mig, jag har haft en rätt krävande dag idag. Är det alltså så att vi nu har en budget som tar bort flygskatten, minskar bensin- och dieselskatten, avbryter klimatinvesteringar, tar bort stödet till solceller och halverar skyddet av värdefull natur?
Jag köper inte det. Såklart går inte en socialliberal politik speciellt väl med vänsterpolitik, men det kan fan inte ha varit den avgörande punkten som fick förhandlingarna att spricka när de verkade vara på god väg. Löfven har inte förhandlat med vänstern nu, utan med MP, C och L. Kravlistan har ju funnits där, men det kan vara så enkelt att den fått allt att spricka. Så jävla besviken. Tycker att @sjoberga beskrev det bra när han beskrev valet mellan V och SD som inte som pester eller kolera, utan som förkylning eller kolera. Eller något i den stilen.Ja ingen av oss vet inte exakt vad som är största orsaken. Annie Lööf har varit villig att kompromissa inom en rad områden. Och likaså Stefan Löfven. Största ”boven” bakom tror jag är Vänsterpartiet. Löfven kan inte BÅDE tillmötesgå C och V:s kravlista.
Så vad är problemet att de inte kunde få till något?Jag köper inte det. Såklart går inte en socialliberal politik speciellt väl med vänsterpolitik, men det kan fan inte ha varit den avgörande punkten som fick förhandlingarna att spricka när de verkade vara på god väg. Löfven har inte förhandlat med vänstern nu, utan med MP, C och L. Kravlistan har ju funnits där, men det kan vara så enkelt att den fått allt att spricka. Så jävla besviken. Tycker att @sjoberga beskrev det bra när han beskrev valet mellan V och SD som inte som pester eller kolera, utan som förkylning eller kolera. Eller något i den stilen.
Ja, "släppa fram" gör de ju genom att lägga ner sina röster.De la ner sina röster. Men ja i praktiken blir det ju så![]()
Förhandlingarna ska ju ha spruckit mitt i natten, så tänker att det måste vara något annat, utöver biten med V. Känns konstigt att det skulle bli så abrupt med något som inte är nytt.Så vad är problemet att de inte kunde få till något?
Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad. Har läst lite olika teorier och vad experterna säger men ingen verkar ju veta utan det är gissningar.Förhandlingarna ska ju ha spruckit mitt i natten, så tänker att det måste vara något annat, utöver biten med V. Känns konstigt att det skulle bli så abrupt med något som inte är nytt.
Jo det fattar jag också men VAD var det som gjorde att de inte kunde fortsätta att förhandla? Det blev ett så abrupt slutKortfattat var inte dealen tillräckligt bra för att C och L skulle vilja vara med.
Däremot var alltså den här budgeten bra nog för dem att släppa fram.Kortfattat var inte dealen tillräckligt bra för att C och L skulle vilja vara med.
Kortfattat var inte dealen tillräckligt bra för att C och L skulle vilja vara med.