I väntan på Regeringen

• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare lbb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 535
  • Visningar Visningar 81 942
Status
Stängd för vidare inlägg.
Talesmannen får idag inte utlysa nyval. Löfven får idag inte utlysa nyval. Men den som blir vald till statsminister kan utlysa nyval per omgående.
Nu har vi en bra budget på plats iaf och det känns befriande. Nu kan kommunerna börja planera uti landet. Ska bli spännande att se hur det går i kommuner där SD har inflytande och är med o bestämmer. Bra att partier struntar i vad deras partistyrelsen anser om att samarbeta med SD ute i landet

Ursäkta mig, jag har haft en rätt krävande dag idag. Är det alltså så att vi nu har en budget som tar bort flygskatten, minskar bensin- och dieselskatten, avbryter klimatinvesteringar, tar bort stödet till solceller och halverar skyddet av värdefull natur?

Och detta har då partier som C och L släppt fram?

Ursäkta mig igen, stämmer detta eller är jag föremål för falsk propaganda?

Ursäkta mig, jag har haft en rätt krävande dag idag. Är det alltså så att vi nu har en budget som tar bort flygskatten, minskar bensin- och dieselskatten, avbryter klimatinvesteringar, tar bort stödet till solceller och halverar skyddet av värdefull natur?

Det stämmer

De la ner sina röster. Men ja i praktiken blir det ju så :crazy:

Då är det fortfarande spekulationer om vem som tyckt vad.
Ja ingen av oss vet inte exakt vad som är största orsaken. Annie Lööf har varit villig att kompromissa inom en rad områden. Och likaså Stefan Löfven. Största ”boven” bakom tror jag är Vänsterpartiet. Löfven kan inte BÅDE tillmötesgå C och V:s kravlista.

Ja, det är vansinnigt och sjukt deprimerande. Förstår inte hur de kunde lägga ner sina röster i detta. Jag som precis börjat gilla dem.

Ja ingen av oss vet inte exakt vad som är största orsaken. Annie Lööf har varit villig att kompromissa inom en rad områden. Och likaså Stefan Löfven. Största ”boven” bakom tror jag är Vänsterpartiet. Löfven kan inte BÅDE tillmötesgå C och V:s kravlista.
Jag köper inte det. Såklart går inte en socialliberal politik speciellt väl med vänsterpolitik, men det kan fan inte ha varit den avgörande punkten som fick förhandlingarna att spricka när de verkade vara på god väg. Löfven har inte förhandlat med vänstern nu, utan med MP, C och L. Kravlistan har ju funnits där, men det kan vara så enkelt att den fått allt att spricka. Så jävla besviken. Tycker att @sjoberga beskrev det bra när han beskrev valet mellan V och SD som inte som pester eller kolera, utan som förkylning eller kolera. Eller något i den stilen.

Jag köper inte det. Såklart går inte en socialliberal politik speciellt väl med vänsterpolitik, men det kan fan inte ha varit den avgörande punkten som fick förhandlingarna att spricka när de verkade vara på god väg. Löfven har inte förhandlat med vänstern nu, utan med MP, C och L. Kravlistan har ju funnits där, men det kan vara så enkelt att den fått allt att spricka. Så jävla besviken. Tycker att @sjoberga beskrev det bra när han beskrev valet mellan V och SD som inte som pester eller kolera, utan som förkylning eller kolera. Eller något i den stilen.
Så vad är problemet att de inte kunde få till något?

Förhandlingarna ska ju ha spruckit mitt i natten, så tänker att det måste vara något annat, utöver biten med V. Känns konstigt att det skulle bli så abrupt med något som inte är nytt.
Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad. Har läst lite olika teorier och vad experterna säger men ingen verkar ju veta utan det är gissningar.
Nej jag gillar inte detta, allt ska vara så hemligt och det kan bli hursomhelst :(

Kortfattat var inte dealen tillräckligt bra för att C och L skulle vilja vara med.

Minnet är kort. Den alternativa dealen är mycket sämre, det har redan förklarats i otaliga brandtal av C och L. Bär med er att beslutet från L är högst präglat av att C gav upp och det inte längre spelade någon roll. Företrädare inom L uttryckte förvåning över hur långt S sträckte sig, hur bra deal det ändå var på bordet.

Det är ett högt och otäckt spel som spelas av C. Inte imponerande. Från tänkbar röst till otänkbar på några dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 125
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 089
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 063
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 281
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka