I väntan på Regeringen

• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare lbb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 535
  • Visningar Visningar 81 945
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok. Tycker snarare att det vore det sista som Sverige behöver. Den sämsta lösningen.

Den bästa lösningen för Sverige i detta läge vore en M-S koalition om det nu inte vore för att väljarna är för svaga för att klara av en sådan lösning. Löfven har trots allt visat att han har vissa ledaregenskaper när han som en diktator införde en striktare invandringspolitik, vilket fick Romson att börja gråta. SM är en garant för att lagen blir permanent.

Senast ändrad:
Den bästa lösningen för Sverige i detta läge vore en M-S koalition om det nu inte vore för att väljarna är för svaga för att klara av en sådan lösning. Löfven har trots allt visat att han har vissa ledaregenskaper när han som en diktator införde en striktare invandringspolitik, vilket fick Romson att börja gråta. SM är en garant för att lagen blir permanent.
SD är snarare en vassare garant för denna lag. Men om S o M ska campa tillsammans så blir det för mycket tjafs om skattesänkningar o jobbskatteavdrag så jag tror inte väljarna klarar detta psykiskt:meh:

De gick med på det men ändrade sig över natten. Antingen kom de själva eller någon annan på att avtalet var sämre än de trodde.

Riktigt fult gjort hur som helst.

Löfven och de övriga hade vett på att inse att ett handslag är ett handslag.

Men var det Anne Lööf och hennes förhandlingspartner som ändrade sig, eller fick de inte igenom det i partistyrelsen?

Tror tyvärr att avhoppet från C är förhandlingstaktik. Stor risk att de kommer tillbaka och röstar Löfven. Lööf och Björklund tänker på pensionen och vet att en uppgörelse med S kommer att göra dem rikligt belönade. Vem blir landshövding eller ambassadör först?

Jag lutar också att det är förhandlingstaktik men det verkar snarare vara för att kunna ge stöd åt en SD-samarbetsvillig regering.

Det jag tycker märkligt är att man tycker att det är rimligt att ställa krav att andra partier ska driva ens egen politik, men man vill inte sitta i den regering som ska driva politiken...? :confused: Känns orimligt, och talar för att man tyvärr lägger brickor i ett spel mer än att komma fram till en konstruktiv lösning.

SD är snarare en vassare garant för denna lag. Men om S o M ska campa tillsammans så blir det för mycket tjafs om skattesänkningar o jobbskatteavdrag så jag tror inte väljarna klarar detta psykiskt:meh:

M + KD + SD har tyvärr inte egen majoritet. Om C mot förmodan går med på Kristersson kommer de säkerligen komma med krav beträffande flyktinginvandring.

Men var det Anne Lööf och hennes förhandlingspartner som ändrade sig, eller fick de inte igenom det i partistyrelsen?
Grejen var att hon inte ville se Lövet som statsminister och han vägrade dra sig tillbaka. Allt annat var ok för henne och C. Ni minns väl en TV debatt i Agenda där Annie vände sig till Lövet o så följande: Om du inte avgår så ska vi hjälpa dig med detta.

Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten

En budget går väl, så var det ju förra hösten också. Men att sätta sig i en regering där detta kommer att återkomma med varje budget, nej då gör man bäst i att avstå så att de som lägger budgeten också får ta ansvar för sin egen politik. Annars kommer det ju bli helt vilda västern gällande ansvar för politiken.

Det är den stora frågan och ingen utanför den inre kärnan i C tycks med säkerhet veta detta. Så det är spekulationer.

Däremot kan man undra om det inte måste ha varit väldigt få involverade i beslutet eftersom inget läckt till medierna vilket det ju brukar göra.

Grejen var att hon inte ville se Lövet som statsminister och han vägrade dra sig tillbaka. Allt annat var ok för henne och C. Ni minns väl en TV debatt i Agenda där Annie vände sig till Lövet o så följande: Om du inte avgår så ska vi hjälpa dig med detta.

Men det där är ju gammalt nu. Jag frågar om vad som hänt under överläggningarna.

M + KD + SD har tyvärr inte egen majoritet. Om C mot förmodan går med på Kristersson kommer de säkerligen komma med krav beträffande flyktinginvandring.
Det gör dom säkert. Men eftersom M nu i budgeten är mer restriktiv mot migration än vad SD är så kanske C nöjer sig med vad SD hade i sin budget :angel:

Det är den stora frågan och ingen utanför den inre kärnan i C tycks med säkerhet veta detta. Så det är spekulationer.

Däremot kan man undra om det inte måste ha varit väldigt få involverade i beslutet eftersom inget läckt till medierna vilket det ju brukar göra.

Ok, tack. Då är det obekräftade uppgifter alltså.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 125
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 092
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 063
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 281
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka