Svullen has spets

hast_galen

Trådstartare
Hej!
Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte halt eller ömmar ej när man trycker, men känns svampig eller gallig på spetsen, ej värm, har gått promenad med henne, men blir varken bättre eller sämre, har även smörjt med liniment, men inget verkar hjälpa,
Har bokat en vetrinär på klinik slutet av nästa vecka ( de hade ingen tidigare tid ) dom sa att jag skulle promenad med henne om hon inte var halt vilket hon inte är, men jag blir endå osäker om jag ska ta ut en gårds vetrinär, eller hur allvarligt kan detta vara?
Vad tror ni att det här?

Hej!
Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte halt eller ömmar ej när man trycker, men känns svampig eller gallig på spetsen, ej värm, har gått promenad med henne, men blir varken bättre eller sämre, har även smörjt med liniment, men inget verkar hjälpa,
Har bokat en vetrinär på klinik slutet av nästa vecka ( de hade ingen tidigare tid ) dom sa att jag skulle promenad med henne om hon inte var halt vilket hon inte är, men jag blir endå osäker om jag ska ta ut en gårds vetrinär, eller hur allvarligt kan detta vara?
Vad tror ni att det här?
troligen inget farligt så bara vänta du tiden du fått .

Hej!
Vad tror ni att det här?
Det blir lagom att vänta till tiden du fått, då har hästen fått en chans att vila sig bättre dessutom och har det inte gått ner till dess eller blivit bättre så vet dom iallafall att vila inte gör någon större skillnad.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: Sirap
·
Hästvård Min treåring kom igår in med en KRAFTIGT svullen has. Han är halt, något varm men inte märkbart öm vid beröring. Inga som helst sår... 2
Svar
28
· Visningar
3 854
Senast: jakobe
·
Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd... 2 3
Svar
56
· Visningar
7 281
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hästen min kom in för 3 dagar sedan och var svullen samt skollhet på hö bak från ballarna upp till hasen. Han ville gärna inte stödja på...
Svar
18
· Visningar
4 855
Senast: Piranesi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Bojkott av butiker
  • Ändrade köpvanor

Hund, Katt, Andra Djur