I väntan på Regeringen

• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare lbb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 535
  • Visningar Visningar 81 945
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nog ska vi väl få en statsminster även om det blir extraval? Eller hur tänkte du dig fortsättningen? :p
:D..... Ja men först ska Lövet röstas bort på fredag. Sedan kanske före jul blir det Uffes tur att röstas bort sen bli det extra väl o då åker L o MP ut och då blir lättare att få en statsminister på plats

Det skrev jag nog bland de första inläggen. Men hoppas jag har fel. Känns dock som denna budget inte är något jag hade hoppats på. Vissa grejer är verkligen trist medan andra verkar mer ok. Hade däremot hoppats att C och S hade kommit fram till något istället för detta. Nu när SD får inflytande kommer vi se en inriktning i Sverige jag hade hoppats på att slippa se. Men tror inte att ett extravalet kommer att lösa nånting, det kommer bara ta ännu längre tid och kosta oss ännu mer.
Det kommer att bli lättare när MP o L försvinner efter extra valet

:D..... Ja men först ska Lövet röstas bort på fredag. Sedan kanske före jul blir det Uffes tur att röstas bort sen bli det extra väl o då åker L o MP ut och då blir lättare att få en statsminister på plats

Nej så kan det inte gå till. Det är bara 1 av 4 omröstningar gjorda. Löfven blir nummer 2, det vet vi. Du tänker dig Kristersson som nummer 3, inte orimligt. Men då blir det knappast Kristersson igen om det går till 4. Nummer 4 kan tänkas ha en bättre utgångspunkt än tidigare pga hotet om extraval. Det är nog bara SD som är intesserade av extraval, så i omgång 4 kan SD kanske få bita i det sura äpplet... kanske. Vi får väl se. Jag har ingen aning, men det kommer i alla fall inte bli den väg till extraval som du tror här. :p

Nej så kan det inte gå till. Det är bara 1 av 4 omröstningar gjorda. Löfven blir nummer 2, det vet vi. Du tänker dig Kristersson som nummer 3, inte orimligt. Men då blir det knappast Kristersson igen om det går till 4. Nummer 4 kan tänkas ha en bättre utgångspunkt än tidigare pga hotet om nyval. Det är nog bara SD som är intesserade av extraval, så i omgång 4 kan SD kanske få bita i det sura äpplet... kanske. Vi får väl se. Jag har ingen aning, men det kommer i alla fall inte bli den väg till extraval som du tror här. :p
Nja för nu har vi ju budgeten på plats och Lövet gör inte om samma misstag som vid förra valet då sossebudgeten blev utkastad på direkten

Tycker allt verkar väldigt rörigt just nu. Måste bli Kristersson som blir statsminister i slutändan.

Tror tyvärr att avhoppet från C är förhandlingstaktik. Stor risk att de kommer tillbaka och röstar Löfven. Lööf och Björklund tänker på pensionen och vet att en uppgörelse med S kommer att göra dem rikligt belönade. Vem blir landshövding eller ambassadör först?

Vi är väl tvungna att ha 2 statsminister val till förutom det kommande...innan vi får nyval per automatik. Vore det inte smidigare att välja lövet till statsminister så han kan (för det får han ju inte nu)utlysa nyval.

Om C vill att regeringen ska driva C-politik, varför vill de då inte sitta i regeringen?

Jag läste f ö att Annie Lööf och partisekreteraren (?) själva ville gå med på den förhandlade överenskommelsen, men att det var partiet som sa nej. Har dock inte sett det bekräftas någonstans, någon som vet om det är sant eller inte?

De gick med på det men ändrade sig över natten. Antingen kom de själva eller någon annan på att avtalet var sämre än de trodde.

Riktigt fult gjort hur som helst.

Löfven och de övriga hade vett på att inse att ett handslag är ett handslag.

Hoppas dyrt och heligt på M - KD - SD så att vi får till ett uppstyrt, traditionsenligt Sverige igen 👍🏻

Och givetvis Ulf som statsminister 🙏🏻

Tror tyvärr att avhoppet från C är förhandlingstaktik. Stor risk att de kommer tillbaka och röstar Löfven. Lööf och Björklund tänker på pensionen och vet att en uppgörelse med S kommer att göra dem rikligt belönade. Vem blir landshövding eller ambassadör först?
Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten

Vi är väl tvungna att ha 2 statsminister val till förutom det kommande...innan vi får nyval per automatik. Vore det inte smidigare att välja lövet till statsminister så han kan (för det får han ju inte nu)utlysa nyval.
Nje, extra väl är bäst så att väljarna får fimpa MP och L. Sedan kan Lövet få va statsminister på en M/KD budget med stöd av SD. Det är det bästa för Sverige

Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten

Klart det går och har skett tidigare. Det är framförallt skattesänkningarna som är fast under ett år så reformutrymmet blir begränsat under 2019. Fast det är bara ett år och om nu de gör uppgörelse med C och L vinner deras budget nästa år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 125
Senast: skiesabove
·
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej... 2 3
Svar
53
· Visningar
8 092
Senast: Angel
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 063
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 281
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka