Nog ska vi väl få en statsminster även om det blir extraval? Eller hur tänkte du dig fortsättningen?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nog ska vi väl få en statsminster även om det blir extraval? Eller hur tänkte du dig fortsättningen?![]()
Det kommer att bli lättare när MP o L försvinner efter extra valetDet skrev jag nog bland de första inläggen. Men hoppas jag har fel. Känns dock som denna budget inte är något jag hade hoppats på. Vissa grejer är verkligen trist medan andra verkar mer ok. Hade däremot hoppats att C och S hade kommit fram till något istället för detta. Nu när SD får inflytande kommer vi se en inriktning i Sverige jag hade hoppats på att slippa se. Men tror inte att ett extravalet kommer att lösa nånting, det kommer bara ta ännu längre tid och kosta oss ännu mer.
... röstas bort IGEN menar du. Rena rama robinsson..... Ja men först ska Lövet röstas bort på fredag. Sedan kanske före jul blir det Uffes tur att röstas bort sen bli det extra väl o då åker L o MP ut och då blir lättare att få en statsminister på plats
..... Ja men först ska Lövet röstas bort på fredag. Sedan kanske före jul blir det Uffes tur att röstas bort sen bli det extra väl o då åker L o MP ut och då blir lättare att få en statsminister på plats
Precis. För sen har talmannen tröttnat på sandlådan och utlyser extra val... röstas bort IGEN menar du. Rena rama robinsson![]()
Nja för nu har vi ju budgeten på plats och Lövet gör inte om samma misstag som vid förra valet då sossebudgeten blev utkastad på direktenNej så kan det inte gå till. Det är bara 1 av 4 omröstningar gjorda. Löfven blir nummer 2, det vet vi. Du tänker dig Kristersson som nummer 3, inte orimligt. Men då blir det knappast Kristersson igen om det går till 4. Nummer 4 kan tänkas ha en bättre utgångspunkt än tidigare pga hotet om nyval. Det är nog bara SD som är intesserade av extraval, så i omgång 4 kan SD kanske få bita i det sura äpplet... kanske. Vi får väl se. Jag har ingen aning, men det kommer i alla fall inte bli den väg till extraval som du tror här.![]()
Om 2 spelare lämnar laget utgör de resterande 2 laget.Nope vi har ingen alliansbudget. C o L är inte med. Det är en M/KD budget med stöd av SD![]()
Tycker allt verkar väldigt rörigt just nu. Måste bli Kristersson som blir statsminister i slutändan.
Om C vill att regeringen ska driva C-politik, varför vill de då inte sitta i regeringen?
Jag läste f ö att Annie Lööf och partisekreteraren (?) själva ville gå med på den förhandlade överenskommelsen, men att det var partiet som sa nej. Har dock inte sett det bekräftas någonstans, någon som vet om det är sant eller inte?
What she said.Kan vi inte ta debatten om feminism och rasism och olika partiers historia i andra trådar så att vi får behålla den här till eftervalssnack? Ok om det blir några inlägg om annat, men nu har det blivit flera sidor...
@lbb @Klonim @Hyacinth @FrauleinLeo m.fl.
Alliansen är M, L, KD och C. Den konstellationen har inte tillsammans tillverkat den budget som gick igenom idag. Den här M och KD gjort och M och KD är INTE AlliansenOm 2 spelare lämnar laget utgör de resterande 2 laget.
Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för TomtenTror tyvärr att avhoppet från C är förhandlingstaktik. Stor risk att de kommer tillbaka och röstar Löfven. Lööf och Björklund tänker på pensionen och vet att en uppgörelse med S kommer att göra dem rikligt belönade. Vem blir landshövding eller ambassadör först?
Om han får posten så kan han utlysa nyval.Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten
Nyval av enbart budgeten?Om han får posten så kan han utlysa nyval.
Nje, extra väl är bäst så att väljarna får fimpa MP och L. Sedan kan Lövet få va statsminister på en M/KD budget med stöd av SD. Det är det bästa för SverigeVi är väl tvungna att ha 2 statsminister val till förutom det kommande...innan vi får nyval per automatik. Vore det inte smidigare att välja lövet till statsminister så han kan (för det får han ju inte nu)utlysa nyval.
Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten
Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten
Som Charlie Shaplin sa: Det är moderna tider nu ......Men hur ska Löfven kunna vara statsminister med denna budget? Det kan väl knappast gå. Som om Påskharen får hoppa in istället för Tomten