Däremot var alltså den här budgeten bra nog för dem att släppa fram.
Galet. Nästa val hamnar rösten på MP.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Däremot var alltså den här budgeten bra nog för dem att släppa fram.
Om man nu bara ska gissa och spekulera så kan det ha varit att man känner att S inte gjorde några riktiga eftergifter om man tittade på detaljerna vad som sades. Mycket verkar ha varit med "asterisk" och man kände väl inte att det var värt risken.Jo det fattar jag också men VAD var det som gjorde att de inte kunde fortsätta att förhandla? Det blev ett så abrupt slut
Du menar att det är taktik från C:s sida?Minnet är kort. Den alternativa dealen är mycket sämre, det har redan förklarats i otaliga brandtal av C och L. Bär med er att beslutet från L är högst präglat av att C gav upp och det inte längre spelade någon roll. Företrädare inom L uttryckte förvåning över hur långt S sträckte sig, hur bra deal det ändå var på bordet.
Det är ett högt och otäckt spel som spelas av C. Inte imponerande. Från tänkbar röst till otänkbar på några dagar.
Att i princip helt skrota klimatpolitiken. Alltså. Jag kan inte ta in det. Golvet gungar.Galet. Nästa val hamnar rösten på MP.
Utan att direkt tycka till om vad budgeten innebär rent klimatmässigt så tycker jag det är en väldig förenkligng att säga att man skrotar miljöpolitiken. Man förändrar vissa ekonomiska/budgetaspekter för klimat/miljödelar men vad det innebär i slutändan är lite svårt att förutspå innan man kan kombinera det med en politik/regering.Att i princip helt skrota klimatpolitiken. Alltså. Jag kan inte ta in det. Golvet gungar.
Vi vet ju allihop att klimatpolitiken hela tiden har varit otillräcklig. Det är så uppenbart att ett barn (bevisligen) kan förstå det. Och så praktiskt taget skrotas den.
Du menar att det är taktik från C:s sida?
Att i princip helt skrota klimatpolitiken. Alltså. Jag kan inte ta in det. Golvet gungar.
Vi vet ju allihop att klimatpolitiken hela tiden har varit otillräcklig. Det är så uppenbart att ett barn (bevisligen) kan förstå det. Och så praktiskt taget skrotas den.
Finns väl en hel del folk som tror att Sverige ligger på den sidan av lafferkurvan.Till förmån för populistiska skattesänkningar på än det ena än det andra. Är C Sveriges svar på gula västarna? Minimera statens inkomster för att maximera sociala förmåner ? Logiken är inte klar.
Finns väl en hel del folk som tror att Sverige ligger på den sidan av lafferkurvan.
Jag skrev inte miljöpolitik - även om vi nu även får se försämringar när det gäller naturskydd - utan klimatpolitik. Såsom att slopa flygskatten.Utan att direkt tycka till om vad budgeten innebär rent klimatmässigt så tycker jag det är en väldig förenkligng att säga att man skrotar miljöpolitiken. Man förändrar vissa ekonomiska/budgetaspekter för klimat/miljödelar men vad det innebär i slutändan är lite svårt att förutspå innan man kan kombinera det med en politik/regering.
Jag vet inte vad som motiverat budgeten och väljer därför inte att kalla den populistisk eller något annat.Ja, jag kan också tycka att skattetrycket är högt och felkonstruerat. Ingen anledning att dra populistiska poänger med skattesänkningar. Bättre med genomgripande reformer så att vi återigen kan beskatta tillgångar och kapital mot minskade inkomstskatter för löntagare.
Ägar- och kapitalkoncentration är ett globalt problem att börja att hitta lösningar på.
Sorry skrev fel men menar samma sak även om man byter ut orden. Klimatet bryr sig inte om vad som skattas och inte skattas utan helhetseffekten av vad vi gör så jag kan inte säga att man skrotar klimatpolitiken utan att ha helheten med budget och politik.Jag skrev inte miljöpolitik - även om vi nu även får se försämringar när det gäller naturskydd - utan klimatpolitik. Såsom att slopa flygskatten.
Att i princip helt skrota klimatpolitiken. Alltså. Jag kan inte ta in det. Golvet gungar.
Sveriges klimatpolitik är fullständigt irrelevant för klimatet. Det handlar om sådana enorma mängder att våra utsläpp varken gör för eller till.
Jag vet inte vad som motiverat budgeten och väljer därför inte att kalla den populistisk eller något annat.
Jaha du. Du har suttit här i 4år och sagt att SD inte kommer att få något inflytande alls, aldrig. Som Anders Lindberg på AF skriver, "Det här var SD största seger hittills serverad på silverfat av Annie och Janne".Minnet är kort. Den alternativa dealen är mycket sämre, det har redan förklarats i otaliga brandtal av C och L. Bär med er att beslutet från L är högst präglat av att C gav upp och det inte längre spelade någon roll. Företrädare inom L uttryckte förvåning över hur långt S sträckte sig, hur bra deal det ändå var på bordet.
Det är ett högt och otäckt spel som spelas av C. Inte imponerande. Från tänkbar röst till otänkbar på några dagar.
Glöm inte migrationenJag har läst förslagen och för mig är det uppenbar populism, och att driva igenom en sådan sak i nuvarande läge - faller inte mig i smaken, alls. Men det är såklart en fråga för var och en att bedöma.
Det är inte i Svergie som världen ska räddas. Dessutom behövs inte MP längre. Elbilarna gör sitt intrång nuMP behöver nog inte frukta ett extraval längre. Den här budgeten har säkrat deras riskdagsplats i ett eventuellt extraval.