Husköpstråden del 3

Det är ju många som har det som strategi ☺️ Sen kan det ju finnas andra skäl, man har varit i en annan budgivning som man hoppat av, behöver uppdatera lånelöfte, behöver tänka osv. Men när man som vi är uppe i typ tionde budgivningen så är det förbaskat tröttsamt när folk sitter och suger på karamellen nåt dygn eller två.

Mao, tycker ingen budgivning är spännande längre utan tillåter mig att kanske, bli lite försiktigt hoppfull, den dan man har en kontraktstid bokad 🤷‍♀️ (och då har vi ändå haft 3 st sådana också sen i dec 😆)
Nej gud jag förstår er verkligen och såklart också att andra kan ha goda skäl till att det dröjer 1-2 dygn innan bud kommer.
Men det är så emotionellt slitigt alltså att köpa boende 😩 Hoppas så att det är er tur denna gång!
 
Vi körde dolt bud på vårt hus. Bjöd bara 200 över utgång + visning omgående och mer eller mindre lovade mäklaren att vi skulle ta det :p lärde mig om dolt bud av @Voeux efter att ha du nämnde det här för ett tag sen. Visste inte att det fanns innan och jag tror inte att vi hade vunnit en riktig budgivning så får tacka @Voeux 😄
Vi bjöd en miljon över utgångspris innan vi ens sett lägenheten eller det varit allmän visning, och fick visning nästa dag samt kontrakt dagen efter det 😜 Vi behövde ha tillträde långt fram i tiden vilket köparna nappade på då dom själva letade hus i stad 4 timmar bort och inte hade hittat något än.
Vi kände dock till föreningen och visste precis vad vi skulle ha och vad lägenheten var värd så det var lätt att dra till med budet.
 
Samma här,jag låter dom andra slå sig trötta först,sen kliver jag in med "släggan"

Strategin bygger ju dock på att någon annan alltid får göra grovjobbet :D Det är väl det som är så tröttsamt för oss som verkligen behöver ett boende nu, den som ständigt får ”släggan” i skallen på sluttampen är denna trötta och snart bostadslösa lilla familj.

Men, man brukar ju säga att i krig och kärlek är allt tillåtet och det gäller väl på bostadsmarknaden också. Vi har också gjort vår beskärda del av dolda bud och andra försök till genvägar.
 
Strategin bygger ju dock på att någon annan alltid får göra grovjobbet :D Det är väl det som är så tröttsamt för oss som verkligen behöver ett boende nu, den som ständigt får ”släggan” i skallen på sluttampen är denna trötta och snart bostadslösa lilla familj.

Men, man brukar ju säga att i krig och kärlek är allt tillåtet och det gäller väl på bostadsmarknaden också. Vi har också gjort vår beskärda del av dolda bud och andra försök till genvägar.

Håller verkligen tummarna att det är er tur nu!
 
Vi budar mot två andra och nu har det gått 24 h tills en av dem höjer med 15tkr följt av att den andra höjer 10tkr 😴 Tog det 24 h att komma fram till? Nu budade vi över igen. Får väl vänta till i morgon lunch igen på nästa bud då 🤷‍♀️
Hade inte kunnat vara så tålamodig, beundrar er. Hade smällt till med ett högre bud (50-100.000) i förhoppning om att pinka in mitt revir :D
 
Jag håller med och bett mäklaren för medla att vid högre bud (än de andras fesbjudande) att då vill vi skriva kontrakt nu, annars hoppar vi av.

+ att man kan ta över snabbt om säljaren vill det. Kanske slänga in att de kan slippa flyttstädningen också om man ändå ska renovera t.ex.

Vi budar ofta på så eftertraktade objekt att det inte fungerat. Det kommer alltid högre bud innan kontrakt hinner skrivas ändå. Har testat ge 300 tkr över och att vi kan skriva idag. Men de andra budgivarna är aktiva och har kontakt med mäklaren, så vad ska hen säga då? Gå upp i rök och inte svara när de ringer?

Ja, känns som vi testat alla knep i boken vid det här laget 😅
 
Pratade med mäklaren nu och frågade hur läget ser ut, är det vi tre eller är det fler i periferin osv. Framförde lite frustration över de andra budgivarna som väntat ett dygn med bud två ggr nu, men också att jag förstår att det är en process för dem med. Men hon får gärna ligga på och kräva lite tempo där. Hon sa att hon skulle prata med dem och hon hoppades själv på kontrakt innan helgen, gärna i morgon kväll.

Så vi får se hur det artar sig.
 
Vi budar ofta på så eftertraktade objekt att det inte fungerat. Det kommer alltid högre bud innan kontrakt hinner skrivas ändå. Har testat ge 300 tkr över och att vi kan skriva idag. Men de andra budgivarna är aktiva och har kontakt med mäklaren, så vad ska hen säga då? Gå upp i rök och inte svara när de ringer?

Ja, känns som vi testat alla knep i boken vid det här laget 😅
Vi sålde pappas radhus i liknande område som du letar tror jag. Fick ett bud över utgångspris (om vi skrev innan visning). Och tog det. Troligtvis var vi korkade 😅 men uppenbarligen finns säljare som av olika skäl nappar, även om det inte är vanligt.
 

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
873
Senast: Lilla
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
31 32 33
Svar
657
· Visningar
44 105
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 494
Senast: Nordthor
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp