Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För min del är det en tråkig dag :(
Trots att jag budade en aning högre än jag borde, så blev jag överbudad. Jag kommer inte lägga några fler bud, och därmed kommer jag inte köpa gården. Tråkigt som fan, men så är livet. Det är bara att leta vidare! Nästa objekt ska ha mer mark dessutom.

Eftersom jag är ute ur leken kan jag lägga in länk till det jag ville ha:
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1399493
Åh, så tråkigt :( Det var ett väldigt fint hus!

För min del är det en tråkig dag :(
Trots att jag budade en aning högre än jag borde, så blev jag överbudad. Jag kommer inte lägga några fler bud, och därmed kommer jag inte köpa gården. Tråkigt som fan, men så är livet. Det är bara att leta vidare! Nästa objekt ska ha mer mark dessutom.

Eftersom jag är ute ur leken kan jag lägga in länk till det jag ville ha:
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1399493
Men shit så billigt :eek:
Är det ngt fel på stället eller ligger priserna så lågt där? Jag kikade bara lite snabbt men det ser ju jättehärligt ut!
Tråkigt att det inte blir ngt för dig!

Men shit så billigt :eek:
Är det ngt fel på stället eller ligger priserna så lågt där? Jag kikade bara lite snabbt men det ser ju jättehärligt ut!
Tråkigt att det inte blir ngt för dig!

Priserna ligger ungefär så i området. Jag la 1,5 som sista bud. Mer är det inte värt där det ligger och med tanke på att det bara är en halv hektar. Hade det ingått 4 hektar till hade jag gått högre.
Men det är bara att kolla vidare. Annat är det inte tal om!

Priserna ligger ungefär så i området. Jag la 1,5 som sista bud. Mer är det inte värt där det ligger och med tanke på att det bara är en halv hektar. Hade det ingått 4 hektar till hade jag gått högre.
Att det kan skilja så kraftigt över landet! Hade det legat utanför Linköping hade det säkert legat ute för minst 3 miljoner..

Hoppas du hittar något nytt du gillar!

Det kommer fler gårdar, men visst är det drygt att vänta och leta. Håller tummarna för att du hittar något snart!

Åååååhhhhhhhhhh!!!! Den här dagen har varit ooooooliiiiidliiiiig!!:nailbiting:
Runt lunch fick vi besked att det gett sig en en annan spekulant i leken och budat över oss. När min sambo efter mångt och mycket får tag på mäklaren har denne fått sms från säljarna att de "inte är redo att ta några bud just nu", typ. WHAT?!?!:banghead:
Jag är så trött just nu.... Det börjar liksom bli lite bråttom nu då vi ska lämna lägenheten i början på oktober:cautious:

Åååååhhhhhhhhhh!!!! Den här dagen har varit ooooooliiiiidliiiiig!!:nailbiting:
Runt lunch fick vi besked att det gett sig en en annan spekulant i leken och budat över oss. När min sambo efter mångt och mycket får tag på mäklaren har denne fått sms från säljarna att de "inte är redo att ta några bud just nu", typ. WHAT?!?!:banghead:
Jag är så trött just nu.... Det börjar liksom bli lite bråttom nu då vi ska lämna lägenheten i början på oktober:cautious:
Vaaaaa?! Vadå inte redo att ta bud?!

Veeeet inteeee:banghead::banghead:
Mäklaren hade som sagt bara fått ett smsO_o Detta är det tredje huset vi budar på, nu börjar det bli rätt jobbigt att gå igenom hela processen för att snubbla på målsnöret varje gång:meh: Blir så trött och uppgiven:(
Fick de kalla fötter kanske? Märkligt! Surt för mäklaren, bye bye provision...

De skulle ju sälja för att de hade tröttnat på att pendla till Danmark, så det har jag svårt att tro.... Men vem vet? Får hoppas att det blir någon form av klarhet de närmaste dagarna:confused:
Jo, men kanske blev det lite för "real" när buden väl började komma in? Hoppas att mäklaren kan ge klarhet snart. Finns det något annat objekt ute som ni är intresserade av?

Jo, men kanske blev det lite för "real" när buden väl började komma in? Hoppas att mäklaren kan ge klarhet snart. Finns det något annat objekt ute som ni är intresserade av?
Ja som sagt, ingen vet vad som pågår....
Nej, vi hade ju e liten turne och kikade på alla som legat ute där vi haft någon form av intresse. Detta var det enda vi fastnade för. Suck, så nu blir det att panikleta ngt att hyra, för nu blir det lite tajt att flytta i oktober.

@McFlurry och @Jonaz ja det är inte kul! Har verkligen försökt att inte "gå in" för mycket i det här huset, men kommer hela tiden på mig själv med att planera vilken grind jag vill ha, har alleén ska se ut, hur vi ska möblera osv.:banghead:

Jag behövde inte oroa mig för att ingen skulle buda på vår lägenhet. Herregud.
Den är uppe i samma som vi ger för vår nybyggda trea... :p
Säljer en stor etta, i ett mer attraktivt område än där vår trea ligger, men ändå.

Veeeet inteeee:banghead::banghead:
Mäklaren hade som sagt bara fått ett smsO_o Detta är det tredje huset vi budar på, nu börjar det bli rätt jobbigt att gå igenom hela processen för att snubbla på målsnöret varje gång:meh: Blir så trött och uppgiven:(

Det är inte något sådant där dumt som att de bestämmer att en viss person som är med och budar får huset?
Den som vinner budgivningen behöver ju inte alltid vara den som säljaren vill sälja till, typ. Vi råkade ut för det på ett hus att mitt i budgivningen fick vi veta att säljaren har hittat en köpare privat och därför läggs budgivningen ned.:wtf:

Jag behövde inte oroa mig för att ingen skulle buda på vår lägenhet. Herregud.
Den är uppe i samma som vi ger för vår nybyggda trea... :p
Säljer en stor etta, i ett mer attraktivt område än där vår trea ligger, men ändå.

Jag sa ju att du inte skulle vara orolig :p
Vart ligger ettan?

@YaHilweh ja så står det nog i annonsen, som i ganska många tycker jag. Rätt orättvist om det blir som för er:banghead:

Nu är sambon hemma och vi har fått liiite mer klarhet, typ. De kommer hålla fler visningar då de inte är uppe i utgångspris. Mäklaren har dock sagt att de måste avsluta denna veckan, så det är ju ändå skönt! Enligt mäklaren var det en intressent som inte skulle bli aktuell då buden redan passerat deras gräns. Vilket lämnar typ två intressenter till som ännu ska titta på huset.
Jag och lilla hunden funderar på hur vi ska skrämma bort de kvarvarande intressenterna:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka