Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag älskade mest med att köpa hus var spänningen vid budgivningarna. Det är nästan som att man spelar med sitt liv som insats :D
Eller, det gör man ju nästan :p

Vi hade ett kanonfint hus, men tror det låg ute till ett lockpris. Huset ökade från 1.200 000 till 1.900 000 Riktigt kanonfint och ett hus vi hade älskat, fanns inte mycket som behövde renoveras i det. Men vårt tak låg på 1.500 000 så det var inte meningen att vi skulle ha det. Samtidigt som både sambon och jag blev lite ledsna när vi inte fick det, knepig känsla det där :p

Jag tyckte det var SÅ skönt att köpa lägenhet med fast pris :p
Förutom att det var ett helt år kvar till inflyttning då. :p
Nu är det helt plötsligt inte alls länge kvar! :D

Jag är sjukt spänd över budgivningen på vår lägenhet nu... Första av de två stora visningarna börjar alldeles strax. Så jag gissar på att budgivningen drar igång på tisdag. Tänk om ingen vill köpa?!!? :p

Jag tyckte det var SÅ skönt att köpa lägenhet med fast pris :p
Förutom att det var ett helt år kvar till inflyttning då. :p
Nu är det helt plötsligt inte alls länge kvar! :D

Jag är sjukt spänd över budgivningen på vår lägenhet nu... Första av de två stora visningarna börjar alldeles strax. Så jag gissar på att budgivningen drar igång på tisdag. Tänk om ingen vill köpa?!!? :p

Om ingen vill köpa lägenhet i Göteborg? Hur tänker du där? :p
Åh, är det de där nya byggnaderna ni ska bo i?
Jag håller alla tummar jag kan för att visningen ska gå ypperligt!

Vi flyttar in om exakt 1 månad 15/9 jag vill bara att den här månaden ska gå sjukt fort, jag vill flytta nu!!! helst igår. Om 2 veckor flyttar vi ut ur vår lägenhet (etta) i Åby/Mölndal där de vill ha en hyra på 6800:-/månad då tillkommer parkering, hushållsel, tv och internet.. Det blir i grundkostnader billigare för oss att bo i hus än att bo 6km från centrum :banghead:

Om ingen vill köpa lägenhet i Göteborg? Hur tänker du där? :p
Åh, är det de där nya byggnaderna ni ska bo i?
Jag håller alla tummar jag kan för att visningen ska gå ypperligt!

Vi flyttar in om exakt 1 månad 15/9 jag vill bara att den här månaden ska gå sjukt fort, jag vill flytta nu!!! helst igår. Om 2 veckor flyttar vi ut ur vår lägenhet (etta) i Åby/Mölndal där de vill ha en hyra på 6800:-/månad då tillkommer parkering, hushållsel, tv och internet.. Det blir i grundkostnader billigare för oss att bo i hus än att bo 6km från centrum :banghead:

Haha, jo det är klart att någon vill köpa den. Men för hur mycket är ju frågan :p
Vi ska flytta in i en av de nya ja. Ska bli så Nice! :D

Gött att det är så nära flytt nu! En månad går ju hur snabbt som helst!! :D

Vi var med om det på första huset vi tittade på. Såg kanonfint ut på bilderna, riktigt fräscht.
När vi var på visningen så såg det ut som att paret som bott där (de som byggde huset) har haft katt-/hundhem för hundra katter. Varenda vägg var förstörd, golven i riktigt dåligt skick och köket ska vi inte tala om. Men bastun var i vart fall fin ^^

Vi var med om det på första huset vi tittade på. Såg kanonfint ut på bilderna, riktigt fräscht.
När vi var på visningen så såg det ut som att paret som bott där (de som byggde huset) har haft katt-/hundhem för hundra katter. Varenda vägg var förstörd, golven i riktigt dåligt skick och köket ska vi inte tala om. Men bastun var i vart fall fin ^^

Oj! Nog för att våra bilder är lite förskönande, men knappast sådär :p

Oj! Nog för att våra bilder är lite förskönande, men knappast sådär :p

Självklart är alla bilder en aning förskönade och det är inga som helst problem. Men när verkligen varenda skavank är bortredigerad.. Då är det väl mycket. Tror dock att det var mäklarens första hus, han kändes väldigt ny i branschen.

Vi var på visning igår! Det kändes bättre än när vi bara körde förbi huset men inte tillräckligt bra. Toan/badrummet är mindre än det vi har nu och det finns bara en toa. Vi tänkte att man kanske kunde bygga en större toa på övervåningen men övervåningen såg inte riktigt ut som vi trodde. Sen var det något som såg ut som en vattenskada i taket intill sovrummet.
Gubben skulle också vilja ha mer gräsmatta vid huset, den är inte plan utan slutade nedåt mot ån, sen var det mycket gräsmatta borta vid garaget istället.
Det var så sjukt mycket folk, vi stödde på en fd arbetskollega tom.

Det här huset var det: http://www.maklarhuset.se/till-salu...rmjole_219-567187?referrer=hemnet&view=Images

Ouuups, hade glömt att skicka in papper till banken :nailbiting: Nu ringde de och påminde och jag mailade över dem direkt så det är ingen fara så, men fan vad nervös man blir! Fram till 11/9 kommer jag att vara ett vrak, känner nu att jag inte kan slappna av förrens överföringarna är gjorda och köpet är i hamn. Vågar inte hoppas på att allt kommer vara i ordning på tillträdesdagen :nailbiting:

Vi var på visning igår! Det kändes bättre än när vi bara körde förbi huset men inte tillräckligt bra. Toan/badrummet är mindre än det vi har nu och det finns bara en toa. Vi tänkte att man kanske kunde bygga en större toa på övervåningen men övervåningen såg inte riktigt ut som vi trodde. Sen var det något som såg ut som en vattenskada i taket intill sovrummet.
Gubben skulle också vilja ha mer gräsmatta vid huset, den är inte plan utan slutade nedåt mot ån, sen var det mycket gräsmatta borta vid garaget istället.
Det var så sjukt mycket folk, vi stödde på en fd arbetskollega tom.

Det här huset var det: http://www.maklarhuset.se/till-salu...rmjole_219-567187?referrer=hemnet&view=Images
Charmigt hus, men tyckte det var gräsligt med de inbyggda skåpen och det inbyggda kylskåpet i köket :D

Charmigt hus, men tyckte det var gräsligt med de inbyggda skåpen och det inbyggda kylskåpet i köket :D
Jaa, det var inte på plus listan men vi tänkte att vi nog skulle kunna stå ut med det efter ett tag och fixa till det eftersom om vi gillat mer..men just det där med badrummet blev liksom så stort minus. Badrummet är ytterst viktig för min gubbe :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka