Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Shetlandskusk Wiie, så roligt med bilder! Och det ser jättefint ut, verkligen mysigt och hemtrevligt :)

@Shetlandskusk: Stort grattis! :banana: Det ser ut som ett toppenställe :up: Inte sönderrenoverat och lätt att göra om så det blir ens eget. Plus att det ser ut att finnas många roliga växter i trädgården.

Och det obligatoriska däcket... ;) :D

Tack så mycket! Vi är väldigt nöjda! Sedan får vi se om vi är lika nöjda efter besiktningen :D

Funderar på att göra en liten överraskning till min man. Han ska resa bort dagen efter vi får tillträde, ska vara borta över natten. Funderar på att anlita flyttfirma och helt enkelt flytta allt medan han är borta :angel: Så slipper han hyra släp, fråga kompisar osv.
Kul idé :D Du får hitta på en bra anledning till varför han inte ska hyra släp och sånt bara :p

Jag och sambon hade vissa problem att få lånelöfte till en början.
Jag hade fast jobb, och han en provanställning. Det var rätt kinkigt att han inte hade fast men efter lite övertygande från min sida gick det tillslut :p
Förutom från Nordea (sökte hos tre banker), de godkände direkt efter ansökan på nätet.

Ni sökte inte hos SEB? De har ju grymma avtal med er (din och även min sambos) arbetsgivare. Räntan blir minilåg. Dock var de iof oxå sjukt kinkiga med lånelöfe då jag inte har fast. Så vi bojkottade dom tillslut ändå, vi bojkottade även Nordea tillslut för jäklar vad lurade vi blev på deras lånelöfte. Tydligen är deras lånelöfte ingen riktigt löfte..

Ni sökte inte hos SEB? De har ju grymma avtal med er (din och även min sambos) arbetsgivare. Räntan blir minilåg. Dock var de iof oxå sjukt kinkiga med lånelöfe då jag inte har fast. Så vi bojkottade dom tillslut ändå, vi bojkottade även Nordea tillslut för jäklar vad lurade vi blev på deras lånelöfte. Tydligen är deras lånelöfte ingen riktigt löfte..

Hoppsan. Tur vi har lånelöfte även hos SEB då :p Men nu har sambon fast dessutom så nu ska det inte vara några problem.
Både SEB och Nordea har de villkoren om man har vårt jobb, så det blir eventuellt någon av dem. Annars Handelsbanken, för de lär väl gå med på samma låga ränta som SEB och Nordea har, om vi säger att vi tar dem istället. :)

Hoppsan. Tur vi har lånelöfte även hos SEB då :p Men nu har sambon fast dessutom så nu ska det inte vara några problem.
Både SEB och Nordea har de villkoren om man har vårt jobb, så det blir eventuellt någon av dem. Annars Handelsbanken, för de lär väl gå med på samma låga ränta som SEB och Nordea har, om vi säger att vi tar dem istället. :)

Vi tar vårt lån genom Skandiabanken, de går med på min timanställning samt sambons fasta anställning, dock går min mamma in som medlåntagare. Men med kontrakt på att den dag jag skriver på papper för en tillsvidare tjänst ska hon skrivas av och jag skrivas in på lånet. Anledningen till att mamma går in som medlåntagare är vårt billån som ställer till det. För höga blankolån för oss två, hade vi inte haft bilen hade det inte vart några problem.
Sedan räknar Skandiabanken även med er OB, då ni har den typen av jobb där OB alltid förekommer. Sambon behövde bara lämna in 3 månaders lönespec. för att de skulle kunna räkna på ett medel.

Måste även vara nyfiken och fråga vart ni hittat boende? Är du i City eller vart har du hamnat? Längre norr ut? (om jag får vara nyfiken?)

Vi tar vårt lån genom Skandiabanken, de går med på min timanställning samt sambons fasta anställning, dock går min mamma in som medlåntagare. Men med kontrakt på att den dag jag skriver på papper för en tillsvidare tjänst ska hon skrivas av och jag skrivas in på lånet. Anledningen till att mamma går in som medlåntagare är vårt billån som ställer till det. För höga blankolån för oss två, hade vi inte haft bilen hade det inte vart några problem.

Måste även vara nyfiken och fråga vart ni hittat boende? Är du i City eller vart har du hamnat? Längre norr ut? (om jag får vara nyfiken?)

Skönt att det löser sig! :)

Fråga på du bara :)
Vi har köpt i Kvillebäcken. Och jag ska börja jobba på Hisingen.
Jobbigt att ha 500 m till jobbet. Inte ;) :D

Skönt att det löser sig! :)

Fråga på du bara :)
Vi har köpt i Kvillebäcken. Och jag ska börja jobba på Hisingen.
Jobbigt att ha 500 m till jobbet. Inte ;) :D

Åh, det låter absolut inte helt fel.
Sambon får ca 40min till jobbet efter att vi flyttar, jag 30min. Sedan kommer vi garanterat tröttna ganska fort på att åka kungsbackaleden till och från jobbet dagligen.. Men det är ett senare problem :p

Hisingen lät inte helt fel och 500m till jobbet är dumt att klaga på :p

@Shetlandskusk Grattis till huset!!! Fasiken vad skönt :)

Jag har budat på en gård. Tänkte ha is i magen, men så kom det in ett bud som jag la över. Tyvärr har de lagt över igen men på måndag dunkar jag in ett till bud. Vi ligger fortfarande under utgångsbud så en bit till kan jag gå.
Men jag kommer bli jätteledsen om det blir för dyrt.
Känns lite surt att det är en till som vill ha det. Varför kunde jag inte vara ensam om att vilja ha det??! :angel:

Det jag älskade mest med att köpa hus var spänningen vid budgivningarna. Det är nästan som att man spelar med sitt liv som insats :D
Eller, det gör man ju nästan :p

Vi hade ett kanonfint hus, men tror det låg ute till ett lockpris. Huset ökade från 1.200 000 till 1.900 000 Riktigt kanonfint och ett hus vi hade älskat, fanns inte mycket som behövde renoveras i det. Men vårt tak låg på 1.500 000 så det var inte meningen att vi skulle ha det. Samtidigt som både sambon och jag blev lite ledsna när vi inte fick det, knepig känsla det där :p

Det jag älskade mest med att köpa hus var spänningen vid budgivningarna. Det är nästan som att man spelar med sitt liv som insats :D
Eller, det gör man ju nästan :p

Vi hade ett kanonfint hus, men tror det låg ute till ett lockpris. Huset ökade från 1.200 000 till 1.900 000 Riktigt kanonfint och ett hus vi hade älskat, fanns inte mycket som behövde renoveras i det. Men vårt tak låg på 1.500 000 så det var inte meningen att vi skulle ha det. Samtidigt som både sambon och jag blev lite ledsna när vi inte fick det, knepig känsla det där :p
Ja problemet är ju att en måste gå rätt långt i tankarna och känna att en vill bo där innan en lägger bud. Så det blir ju en så vansinnig besvikelse när det inte blir köp. Vilket ju för de flesta borde vara oftare än att det blir köp.
Det är verkligen en berg-och-dal-bana! :up::nailbiting::love::yuck::D:wtf:

Ja problemet är ju att en måste gå rätt långt i tankarna och känna att en vill bo där innan en lägger bud. Så det blir ju en så vansinnig besvikelse när det inte blir köp. Vilket ju för de flesta borde vara oftare än att det blir köp.

Vi tittade runt på 15-20 hus innan vi hittade huset som vi kände att vi verkligen ville bo i. Förutom det som blev för dyrt då, men det vi hittade i slutändan tror jag är ännu bättre. Även om det inte är lika fint på insidan så är läget mycket bättre. Det andra låg i ett samhälle med en liten trädgård. Det vi köpt ligger på landet, ensamt med grannar 150m bort. Vilket passar oss ypperligt :D

Ja, exakt så kände jag. När vi körde från huset så sa jag: "om inte vi får köpa detta huset så kommer jag bli väldigt ledsen". Vi har tittat på hur mycket hus som helst och jag har aldrig velat ha dem, men detta kände jag att jag skulle sörja om jag inte fick :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka