Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men nu är det ju så att hans jobbresor ligger i bägges intresse eftersom det handlar om ett företag vi äger tillsammans och det är ett kapital vi förvaltar tillsammans. Så ja, på det viset är hans jobb prioriterat vissa veckor. Someone's got to bring home the bacon. Men han har aldrig hindrat mig från att helt enkelt anställa en barnflicka för att täcka upp tiden. Men det vill inte jag eftersom jag tycker, nör vi har möjlighet, att barnen är med oss föräldrar.
Nu hänger jag inte med. Kan du säga i klartext vad du menar?
Nä hörrni gott folk. Det här var...intressant. Nu ska jag se DHW, äta praliner och massera min man.
Hoppas att ni alla är lyckliga med just era val i livet!
Godnatt!
Du missar min poäng helt. Det handlar inte alls om att du slöar bort ditt liv, tvärtom så handlar det om att du arbetar utan lön, utan anställning.Det är därför jag blir förvånad när många utgår från att jag servar min man och ser på TV och slösar bort mitt liv. Utgångspunkten verkar vara att jobbar man inte är man hemmafru a'la 50-tal som " pissar på de som kämpat för jämställdhet". Men jag lever ju inte på 50talet och att stötta unga prostituerade kan väl inte vara mindre värt för jämställdheten än att jobba bara för att jobba?
Jag tycker att genom att leva som du gör så pissar du på alla som har kämpat för att du och jag skulle få möjlighet att välja något annat. Du kan vackert ta att bli ifrågasatt då.
Det drabbar andra genom att du signalerar till omgivningen, inte minst dina barn (töntigt men sant), att hemmafru är en godtagbar position, ett rimligt val att göra som kvinna. Att det är kvinnor som vårdar och sköter hemmet, medan män arbetar. Att det är rimligt att arbeta med att serva sin man och inte få lön för det. Och att man som man inte behöver bry sig om hushållet, att det är rimligt att låta den man lever med passa upp på en.
Jag tycker inte att det handlar så mycket om att du inte lönearbetar som att du arbetar utan lön. Att du tar rollen som kombinerad fru, mamma och hushållerska som om de var ett.
Ursäkta att jag lägger mig i. Men...Ja, och eftersom hans jobb drar in pengar och ditt inte gör det, och ni vill att barnen är med föräldrarna, så kan du de facto inte jobba ens 15 timmar alla veckor, för att du måste täcka upp hemma för att han ska hinna sköta sitt jobb.
Alternativet behöver inte vara barnflicka, alternativet skulle kunna vara att han tog hand om barnen så att du kunde jobba. Så som du gör nu.
TS- en viktig fråga är också vilken relation barnen och din man har? Om han reser mkt o h jobbar mkt så innebär ju det att deras relation tar stryk av det?
Nu svarar dy säkert att de har en bra relation.
Men- jag är uppväxt med pappa som är borta mkt och mamma hemma. Och relationen till pappan TAR stryk, det är jag helt övertygad om,
Det fick mig att fundera lite. Är ett jobb så viktigt att det kan ses som att man slösar bort livet om man inte jobbar?
Okej, ni lever en lyxtillvaro, få förunnat, och så piper du över att andra har åsikter? Njut istället för art tycka synd om dig själv.
Tycker nog din man ifrågasätts också...Min fråga var hur det kan komma sig att folk har ett behov av att ifrågasätta/döma en person som inte lönearbetar. Jag skulle aldrig fördöma någon som tex har sina små barn länge på förskola. Alla gör olika val. Men det verkar som att om man är kvinna och inte följer normen är man ett offer/sjuk eller lat/pissar på de som kämpat för våra rättigheter.
Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv. Jag förvånas bara över hur hätskt den kan bli när vissa ämnen avhandlas. Och det är alltid kvinnor som ifrågasätter, och nästan bara svenska kvinnor.
Det finns visst en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
Problemet med den här tråden är att du startar den med så lite information.Min fråga var hur det kan komma sig att folk har ett behov av att ifrågasätta/döma en person som inte lönearbetar. Jag skulle aldrig fördöma någon som tex har sina små barn länge på förskola. Alla gör olika val. Men det verkar som att om man är kvinna och inte följer normen är man ett offer/sjuk eller lat/pissar på de som kämpat för våra rättigheter.
Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv. Jag förvånas bara över hur hätskt den kan bli när vissa ämnen avhandlas. Och det är alltid kvinnor som ifrågasätter, och nästan bara svenska kvinnor.
Det finns visst en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
Okej, ni lever en lyxtillvaro, få förunnat, och så piper du över att andra har åsikter? Njut istället för art tycka synd om dig själv.
Absolut inte. Jag skulle inte jobba en sekund om jag inte behövde. Jag tycker mer att man slösar bort livet NÄR man jobbar.
Jag tycker mer att man slösar bort livet NÄR man jobbar.
Den meningen kanske borde säga "Jag tycker mer att JAG slösar bort livet när JAG jobbar".
Det finns massor av människor som jobbar inom områden där de gör en enorm skillnad för en enskild individ, och det finns massor av arbeten som känns väldigt meningsfulla även om det inte handlar om Röda Korsets hjälpinsatser.
Tycker det är tråkigt att läsa att folk går till jobbet och känner det som bortkastad tid.