RedHyuuga, visst var det du som skrev tidigare något om hur tröstlöst det är att gå till ett skitjobb där man bara mår dåligt? Tråden är så lång så jag hittar det inte
Jag tycker att det ska vara roligt att gå till jobbet. Det ska inte finnas jobb som folk mår dåligt av. De jobben måste förändras och vi måste dela på de tunga bitarna. De jobben är dessutom ofta dåligt betalda, lågstatus samt utförda av kvinnor.
En viktig del av jämställdhet är att kvinnor har tillgång till hela arbetsmarknaden och hela lönekakan. Att jobben anpassas efter oss (både kvinnor och män) och inte tvärtom är en del i det hela. Kvinnor ska inte utestängas pga kön. Kvinnor ska inte heller tvingas kvar i dåliga relationer för att de har svårt att försörja sig själva.
Jag har träffat kvinnor som valt att skaffa ett extra barn, för att deras jobb är så trist och dåligt avlönat att dom helt enkelt inte har lust att gå dit. Med ett extra barn är de föräldralediga, de kan vabba och de kan jobba deltid. Jag har däremot aldrig träffat en man som vill ha fler barn för att slippa gå till jobbet. Jag tycker att det säger en del om hur arbetsmarknaden ser ut.