Angående BNP-diskussionen. Ekonomerna har skapat begreppet och haft begreppets definition i ett järngrepp. Finansministern ändrade BNP i ett handgrepp och ökade det i ett antal finansiella handgrepp som t ex ökningen av arbetsgivaravgiften.Den är redan igång.
Bra uttryck förresten.
Och det måste även gälla för män.
En våg av hemmafruar löser inte det problemet.
Gomorron på dig själv.
Det blir samma som IQ begreppet. Nu finns det många intelligentes, typ EQ, är det emotionellintelligens. Det blir samma med BNP-begreppet. Hållbart BNP ekologiskt, ekonomiskt och socialt.
Japp det finns massor med strukturella problem, massor. Hur mycket som helst och här diskuterar vi ett nämligen fördömandet av kvinnan.Själv tror jag inte att de "rena hemmafruarna" är ett särskilt stort problem. Värre är ju alla kvinnor som jobbar deltid för att hinna med familjen.
Ja, det ÄR frivilligt (jag gör det själv men mer för att hinna med mitt företag). Men ni som argumenterar mot @Inte_Ung, ni måste väl ändå se att det är BETYDLIGT fler kvinnor än män som jobbar så?
Problemet är att samhället byggs kring detta. Arbetsgivare vet att kvinnorna tar ut större delen av föräldraledigheten och av vab. Därför drabbas vi alla, även om vi på individuell nivå för det mesta väljer själva.
Viktigt är dock att vara medveten om varför man väljer på ett visst sätt.
Lösningen finns inte i att fördöma en kvinnas val som tas utifrån hennes situation.
TS är en mycket driftig kvinna förmodligen. Hon har redan skapat ett bolag och försörjer sig via det direkt eller indirekt. Om TS får hållas ett tag kommer det säkert att skapas både nya barn och nya bolag men inte om allt hon gör ska fördömas för att hon inte följer normen.