Hur viktigt är ett jobb?

Ja men det krockar ju inte med förskola från 3 års ålder.
Så länge har jag inte hört att det behövs.

Men jag tror på att ge varje individ de bästa förutsättningarna för att utveckla hela sin potential.
Okej hade kanske kunnat bli kanonbra med bättre förutsättningar.
Nej men det finns studier som visar både det ena och andra.

Som sagt det räcker med att googla lite så ser man att forskningen är spretig när det kommer till förskola.

Men återigen så använder du samma argument som användes förr för att hindra kvinnor från att arbeta. "Du förstör för dina barn. Vill du inte ge dom det bästa?".

Du tycker inte själv att det är lite oroväckande att du kommer med precis samma argument för att hindra de få stackars kvinnor som vill stanna hemma som man använde förr för att hindra dom från att jobba?

Som vanligt då, kvinnor skall bära alla andras bördor. Inget nytt under solen där.

Aldrig att dom faktiskt får tänka på sig själva i första hand.
Hoppsan jag glömde att vända på steken.

Hur mycket tror du att de hårt arbetande männen får tänka på sig själva i första hand?

Det får ingen göra.
Något som även kvinnor måste vänja sig vid.

Ärligt talat så kostar ju jämställdhet en massa bekvämlighet på individnivå.
Den innebär inte bara att få det bättre utan även att få det mer lika.
Och kanske att kvinnor inte är beredda att dra det längre än hit?
För att det är bekvämast så.

Det skulle ju vara en förklaring till varför arbetet för jämställdhet har stagnerat.
Men ditt resonemang är ju som taget från 1800-talet.

Det får ingen göra.
Något som även kvinnor måste vänja sig vid.

Ärligt talat så kostar ju jämställdhet en massa bekvämlighet på individnivå.
Den innebär inte bara att få det bättre utan även att få det mer lika.
Och kanske att kvinnor inte är beredda att dra det längre än hit?
För att det är bekvämast så.

Det skulle ju vara en förklaring till varför arbetet för jämställdhet har stagnerat.
Wow kallar du ämställshetsarbetet stagnerat. Nästa statsminister är en kvinna. Tre av sju partiledare är kvinnor. Finansministern är kvinna,m utrikesministern är kvinna. Du har politiska åsikter och inte alla håller med dig i dina politiska åsikter och lösningar. Det tvång du förespråkar och sättet att genomföra det genom att skuldbelägga kvinnor är politiskt.

Män kommer lättare in i systemet för att det förväntas av män att de skall ut och arbeta.
Medan kvinnorna har det svårare p.g.a. att de kan slinka in i hemmafrurollen som de hemmavarande mammorna göder.
Det hänger ihop det där.
Hur kommer det sig att personer som är hemma verkar störa (i brist på bättre ord) dig? Om man vill ändra på något så får man börja med sig själv och föregå med gott exempel (vilket jag vet att du gör). Problem löses sällan på en gång, man får börja i en ände och fortsätta därifrån. :)

Nu så börjar vi komma någonstans.

Tror du på fullt allvar att dagens hemmafruar för samhället till det resultatet?
Nu snurrar du till det något enormt.

Jag tror att dom som är hemma för att dom vill det för samhället framåt, precis som dom som jobbar för att dom vill för samhället framåt.

Du vill ju att kvinnor skall fortsätta att offra sig och aldrig få göra som dom själva vill.
Om man vill uppnå något i samhället för framtiden så kan man behöva offra något i dag.
Att för egen del gå den lätta vägen och förvänta sig att andra skall ordna till jämställdheten är att åka snålskjuts på andras arbete.
Sådant gillar inte jag.

Så jag vill att alla skall förstå resultatet av de val som de gör.
Konsekvenserna helt enkelt.

Den som väljer att vara hemmafru motarbetar jämställdheten.
Och det skall den vara medveten om.

Om man vill uppnå något i samhället för framtiden så kan man behöva offra något i dag.
Att för egen del gå den lätta vägen och förvänta sig att andra skall ordna till jämställdheten är att åka snålskjuts på andras arbete.
Sådant gillar inte jag.

Så jag vill att alla skall förstå resultatet av de val som de gör.
Konsekvenserna helt enkelt.

Den som väljer att vara hemmafru motarbetar jämställdheten.
Och det skall den vara medveten om.
Enligt dig och i din värld ja.

Jag ser det som att kvinnor äntligen får en chans att göra vad dom vill vare sig det är att stanna hemma eller jobba.

Jag vill ge dom möjlighet att få välja vad dom vill. Inte det du bestämmer åt dom.
Men det blir inte så av att kvinnor väljer att vara hemmafruar.
Utan det befäster olikheterna i lön och svårigheten för män att få umgås med sina barn.

Konsekvensen blir sådan - det har inte det minsta med mig att göra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 071
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 997
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat