Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad betyder det? Och varför skulle den bilden av framtiden säga något om nuet? Varför skulle ens den bilden av framtiden säga något om framtiden?
Jag ser det som väldigt troligt att min partner och jag håller ihop ett bra tag till, men jag ser samtidigt den frågan som rätt ointressant. Att det känns bra nu är hela grejen för mig.
Jag har träffat en man som är i mitt livHar du träffat mannen/kvinnan i ditt liv?
Hur vet du att det är mannen/kvinnan i ditt liv?
Lever du tillsammans med denna person?
Hur snabbt gick ni från att först träffats, till förhållande, delat boende, giftermål, barn, hus, you name it... (kan vara intressant att veta ålder på er oxå )
Du skrev nån gång att det viktigaste är att man kan prata samma språk, om jag tolkade dig rätt. Jag kan verkligen hålla med om det. Jag tror att komplettering är helt fel ord, snarare tänker jag mig att man förstår varandra och i detta ligger också att en vilja att förstå varandra.
Jag började maila med en kille på en nätdejtingsida. Inte så seriöst från min sida då han bodde lite för långt bort. Men ganska snart frågade han om vi skulle ses, vilket vi gjorde under påskhelgen nu i år.
Jag har tänkt jättemycket om denna man är sk "Mannen i mitt liv". Jag har tyckt väldigt mkt om honom från första stund. Men jag ville verkligen känna mig säker innan jag gick in i ett förhållande igen. Om det känns rätt, eller om jag kommer "ångra" mig eller känna mig nöjd och tillfredsställd även i framtiden.
Jag är så sjukt kär i den här mannen. Jag ser honom som mitt livs partner, som min äkta man, som pappa till våra barn, som gemensam husägare, som mannen jag blir gammal tillsammans med. Som mannen jag vill visa upp för hela världen!
Det känns verkligen som att jag har hittat mannen i mitt liv.
Vi har alltså "känt" varandra i ca en månad. Och just nu så funderar jag mest på hur snabbt allt kan hända ? När kan vi flytta ihop, när kan vi förlova oss, när kan vi köpa hus tillsammans??
Av praktiska själ, så får vi väl lugna oss lite. Men ja, jag är säker på den här mannen Och det vill jag njuta av så länge det går, vad som än händer i framtiden.
Ibland finns det människor som har sidor som gör att man själv blir en lite lite bättre personNi som skriver att er partner kompletterar er, vad menar ni med det? Jag förstår inte.
Ja precis och så funkar det ju med andra förhållanden i livet också. Kan ju vara tex på jobbet och i vänskapsförhållanden.För mig innebär kompletterande inte kompetenser, utan egenskaper. När jag har en partner som får mig att bli mitt allra bästa jag, på det där sättet som jag inte kan lyfta själv, då kompletterar hen mig. Jag ser det som en omskrivning av att vara ett bra team.
Ja precis och så funkar det ju med andra förhållanden i livet också. Kan ju vara tex på jobbet och i vänskapsförhållanden.
Jag kanske skall lägga till att jag lever med samma man sedan snart 14 år tillbaka.Att anpassa sig till någon annan är alltid ett omak.
Som jag egentligen gärna slipper.
Vad väntar du på?
Haha, ja det kan man ju undra
Det är väl mest att man borde väl kanske känna varandra en lite längre tid än 1 månad innan man förlovar sig eller köper hus
Men jag är samtidigt inte rädd att något ska hända. Skulle vi hitta ett hus, så kommer inte frågan att vara om det är MED HONOM som jag köpa hus, utan mer, är det på rätt plats som det här huset ligger. Men jag ska vara ärlig att jag får hejda mina tankar ibland och inte ha så bråttom, vilket är härligt att känna. Jag är så glad att kunna tycka så mkt om en person, och då behöver man inte skynda. Trodde aldrig att jag skulle kunna tycka om en person så mkt som jag tycker om min häst .
Borde och borde, gör det som känns bra
Men jag är kass på att vänta, saker ska ske nu och på en gång! Helst redan igår
Min sambo är världens långsammaste, sjukt frustrerande men det är bra för mig..
Men jag resonerar allt som oftast så att vad är det värsta som kan hända?
Förlovar ni er nu så är väl det värsta som kan hända att någon bryter den om ni ångrar er.
Köper ni ett hus och det tar slut går det att sälja osv.
Enda gången det blir riktigt jobbigt är väl att dela på sig om man har barn tänker jag, då är man ju fast med varann.
Annars är det bara jobbigt liksom, och ta slut kan det ju göra efter 3 mån eller 10 år eller 30 år eller inte alls..
Jag är smart, han är korkad?