Jag menar att jag kan ha djupa relationer med andra, även fast vi inte har en kärleksrelation som den som menas mellan Man och Kvinna. Till exempel har jag väldigt djupa relationer till mina barn t ex. Varför ska just Kärleksförhållandet mellan Man och Kvinna få en slags mytisk särställning? Just i den relationen ska det finnas komplettering, djup, jobb, utveckling, mål, och whatever. Just den relationen med den enda rätta ska tillfredsställa alla dina behov och vara av någon slags mytisk nästan religiös natur nästan som om man ska jobba mot målet(ingen verkar kunna förklara vad dessa mål är för några) så ska man sammansmälta i en fantastisk varelse med två ben och två armar där man kompletterat varandra till att bli en och samma person. Bullshit tycker jag om jag ska sammanfatta det hela, jag tror inte på det.
Att vi blir till i möten har jag skrivit hela tiden, jag har till och med skrivit att vi skapas i möten med varandra, så det tycker jag också i allra högsta grad. Men jag tror då inte att det sker med den enda rätta, Mannen med stort M i mitt fall då. Självklart mår man bättre med positiva relationer omkring med människor som man tycker om, men det tycker jag gäller för alla mina relationer, tom den med chefen.
Att vi blir till i möten har jag skrivit hela tiden, jag har till och med skrivit att vi skapas i möten med varandra, så det tycker jag också i allra högsta grad. Men jag tror då inte att det sker med den enda rätta, Mannen med stort M i mitt fall då. Självklart mår man bättre med positiva relationer omkring med människor som man tycker om, men det tycker jag gäller för alla mina relationer, tom den med chefen.