Så om vi tar mitt väldigt konkreta exempel då. Jag vill åka till land X i fyra veckor. Min partner har inget intresse av det här landet och dessutom nån form av inre konflikt om hur etiskt det är att åka dit (helt utan att döma mig för att jag vill åka dit). Våra alternativ blir då: jag åker aldrig till ett land jag länge drömt eller vi åker tillsammans och min man får lägga fyra veckor och en hel del pengar på ett ställe han inte är särskilt intresserad av att se eller uppleva. Jag i min tur lägger då hela min resa, min drömresa, på att försäkra mig om att han har en okej resa. Det är inte ens en liten weekendresa vi talar om, utan en hel månad.
Varför skulle det här vara våra enda alternativ? Jag förstår faktiskt inte. Är det inte bättre att jag reser ensam eller med en vän och att han och jag tillsammans uppfyller de drömmar vi har tillsammans?
Vi är två olika personer. Listan på saker vi vill göra tillsammans, uppleva tillsammans, är sjukt lång
men givetvis finns det saker där vi känner olika. Jag kan inte se att vi ska avstå allt som den andra inte vill göra.
Fattar precis
. Tack för inputen!