Det känns som att du resonerar lite svartvitt tycker jag. Vi talar om en resa i den här tråden. En enda. Inte att man aldrig gör nåt ihop för att man har helt olika intressen eller nåt sånt. Jag känner få som lever i såna relationer, där man inte har några gemensamma intressen alls, och det är absolut ingen som lyft det i den här tråden tror jag?
Jo, det har framgått tydligt. Vi kanske har olika syner på drömresa? Jag har flera drömresor, vissa som jag vill göra med min man och så den här som jag vill göra själv eller med en likasinnad vän. Det är inte den enda stora resan jag drömmer om, och det är definitivt inte den första jag gör.
Oj, det är verkligen svartvitt. Eftersom jag är den enda i tråden som nämnt nåt om etisk/moralisk aspekt så då kanske jag ska reda ut var du har missförstått: Min man är sin alldeles egna person med väldigt vettiga värderingar. Just det här resmålet har han en inre konflikt kring - han är väldigt nyfiken men känner att vissa saker gällande regimen gör det svårt för honom att känna sig ok med att åka. Han är så att säga conflicted. Jag förstår hans tankegångar och har haft dem själv men landat i att jag är OK med att åka, medan han ännu inte kommit fram till en slutsats än. För mig är det inga konstigheter alls - vi är inte samma människa som alltid har 100% samma åsikt om allt. Eller samma känslor.
Slutligen: Ditt prat om Familjen AB och Livet Tillsammans AB är för mig helt främmande. Ärligt talat fattar jag inte riktigt vad du pratar om.