Hur prioritera (i relation)?

Uppdatering!

Efter att ha skrivit tråden och funderat och diskuterat (med min man) bestämde jag mig för att åka nästa år. Då visade det sig att vännen som alltid sagt att hon vill åka med faktiskt inte törs.

Så jag drar själv. Redan i år. Jag lämnade in en ledighetsansökan för en liten stund sedan och blir borta ett par veckor i höst. Jag kompromissade ner det till två veckor (istället för fyra) eftersom jag tenderar att få hemlängtan när jag reser själv.

Iran, here I come! :love: (om typ ett halvår)
Gu va roligt Niffe! Bra beslut :up:

Uppdatering!

Efter att ha skrivit tråden och funderat och diskuterat (med min man) bestämde jag mig för att åka nästa år. Då visade det sig att vännen som alltid sagt att hon vill åka med faktiskt inte törs.

Så jag drar själv. Redan i år. Jag lämnade in en ledighetsansökan för en liten stund sedan och blir borta ett par veckor i höst. Jag kompromissade ner det till två veckor (istället för fyra) eftersom jag tenderar att få hemlängtan när jag reser själv.

En väninna var där för något år sedan och kom hem med massor av saffran!
Tur man har har så generösa väninnor. ;)
Var ska du?

Uppdatering!

Vad spännande! Kul med ett ovanligt resmål. :)
Det kan ju bli hur intressant som helst.

Passa på att köpa med dig en persisk matta. :) Och saffran som någon annan nämde också.

Om jag är en hängiven orienterare som i princip lever ute i buskarna tror jag inte att det är optimalt att min partner gör samma sak, men om partnern kan vara delaktig i att supporta mitt intresse genom att skjutsa, bre mackor, följa med och kanske göra annat medan jag hurtar runt i spenaten och sen ger mig välbehövlig massage efter mitt lopp (eller vad det nu kan heta om man orienterar), så är det ETT sätt att dela min upplevelse.

Väldigt OT men jag tror att det är få sporter som är så familjeorienterade ( ;) ) som orientering :D Att morfar, mamma, pappa, barn och barnbarn deltar i samma tävling och jämför banor och vägval efteråt är mer regel än undantag typ :D

Uppdatering!

Åh vad avundsjuk jag blir. Vill så gärna åka dit igen.

Åh jag skulle aldrig fixa att ha en hund av den anledningen. Eller en katt. Eller blommor i hemmet :angel:.

Fast det går. Jag har ju både hund och bisarra mängder blommor i trädgården och hemmet. Vänner, sambo, grannar och pensionat vaktar dem. Jag försöker göra saker i gengäld åt dem när jag är hemma. Bära byggmaterial, passa barnen, mata deras djur. (Inte pensionatets då...)

Fast det går. Jag har ju både hund och bisarra mängder blommor i trädgården och hemmet. Vänner, sambo, grannar och pensionat vaktar dem. Jag försöker göra saker i gengäld åt dem när jag är hemma. Bära byggmaterial, passa barnen, mata deras djur. (Inte pensionatets då...)
Vi bor på utmärkt grannvänliga öar ;)

Just nu har jag grannens ena hund på långtidspassning - deras katter passar jag ibland. De passar mina katter när jag är borta.

Japp. Jag har varit med en gång (nykär...). Låg i buske i Upplands-Väsby och spanade efter en gulbrynad sparv.

Tranorna är en annan grej, och jag gillar att titta på dem, dricka kaffe och titta på klosterruiner.
Det låter som min make. Maken som helst tillbringar sin tid i hemmet följde med mig ut och red. Två gånger tror jag att han påstår, jag minns bara en. Jag trodde att han skulle fortsätta göra det med vilja men icke, det var engångsföreteelse(r?). Hade säkert gjort det om jag bad honom dock. Han erkände i efterhand att det var någon del i hans plan för att fånga mig. Det är ju tur att han har fler kvaliteter, annars hade han gjort det helt i onödan! :D

@niphredil coolt resmål! Vad roligt att du hittade en lösning som känns bra. Jag vetetusan om jag hade rest själv bara sådär. Beundrar de som gör det :)

Jag reste mycket själv mellan 18-30 år, och kan verkligen rekommendera det!

@niphredil coolt resmål! Vad roligt att du hittade en lösning som känns bra. Jag vetetusan om jag hade rest själv bara sådär. Beundrar de som gör det :)
Tack! Jag har rest mycket ensam ända sen jag var 19 så jag är van :). Jag föredrar att ha sällskap men det är så sällan det sammanfaller att man vill till samma resmål och har pengar och tid att resa samtidigt. Nuförtiden reser jag dock helst max två veckor ensam eftersom jag får sån hemlängtan efter typ tio dagar :p.

Blev det någon resa @niphredil ? Min drömresa blev inte av (ännu) med musikgänget. Hoppas om något år. Finns kvar på tapeten sas :-) Dock kortare festivalresa blev av och en till är planerad till nästa år! Dock betydligt mer inom budget.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 809
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 806
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 900
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar