Och jag tycker precis tvärtom, fast jag inte direkt är någon ungdom (50 ).Det kanske är en generationsfråga, men för mig skulle det vara mycket främmande att planera eller att min livskamrat planerade en drömresa som handlar om upplevelser på egen hand. I min värld är hela pargrejjen en kompromissvärld - ibland får man göra avkall på saker, ibland får man göra omprioriteringar för den andres skull. Lever jag i ett förhållande gör vi saker tillsammans, vi har ett eget aktiebolag Livet tillsammans AB. Om min partner har en drömresa att göra, så gör partnern mig till en del av den drömmen och tvärtom. Antingen blir man en del av själva resan, eller så är en kompromissvariant att man en del av anledningen till att partnern får göra sin resa - men den kompromissen skaver lite i min ryggmärg och renderar en minuspost i bokslutet vårt gemensamma Livet tillsammans AB.
Men sen är jag ju singel, och det är jag kanske av den anledningen, jag kanske inte är villig att kompromissa så mycket att jag ger upp mina drömmar eller står i vägen för någon annans drömmar, vad vet jag?
Jag kan faktiskt inte se någon anledning alls till att kompromissa med en sån sak som en nöjesresa så länge man inte har barn, hus och ekonomi tillsammans.
Herregud, man sitter väl inte fast i varandra bara för man är sambo/gifta.
Jag tror på att man ska få vara en egen person med egna drömmar och intressen.
Personligen (ursäkta Ts) har jag gett avkall på mig själv alldeles för länge till förmån för familjen AB. Aldrig mer, säger jag.