alazzi
Trådstartare
Ja jag promenerar ju relativt långt dagligen (upp till 2,5 timme) med min lilla bostonterrier. Ofta möter vi andra hundar att leka med eller bara hälsa på. Hemma finns det två bengalkatter att leka med samt ett 10-årigt barn som leker ibland. Personligen är jag inte så road av hundlek men jag märker ju att hunden behöver få leka de dagar som vi inte har mött andra hundar. Hunden är 2 år så han är ju fortfarande relativt ung. De dagarna leker jag såklart med hunden! Lite kamplek blir det mest. Han är ingen "pinnhund" så det är andra lekar som uppskattas.
Hur mycket lek ska man räkna med att hunden behöver? Jag förstår ju att det är väldigt olika, men bostonterriern är ingen arbetsnarkoman efter vad jag har förstått. Det känns som om hunden kan leka väldigt länge utan att tröttna så jag utmanar väl honom inte tillräckligt. Kasta bollar är han rätt ointresserad av men kamplekarna tycks uppskattas.
Hur mycket lek ska man räkna med att hunden behöver? Jag förstår ju att det är väldigt olika, men bostonterriern är ingen arbetsnarkoman efter vad jag har förstått. Det känns som om hunden kan leka väldigt länge utan att tröttna så jag utmanar väl honom inte tillräckligt. Kasta bollar är han rätt ointresserad av men kamplekarna tycks uppskattas.