Jag har ju en väninna utan barn som är helt jämställd med sin man. De gör lika av hushållsarbetet såklart. Hon tvättar och städar och diskar och lagar mat och syr och han tar hand om bilen och byter lampor och så.
De har liksom delat upp det så att det blir praktiskt mest.
(och jag som inte kan meka men har hand om bilen tycker att bilen är ett jobb på 1 timma per år. Gör man mer är det hobby inte hemarbete, medan disk och sådant är på minst en timma per dag oavsett. Extrem heminredning, städmani eller krukväxtodling kan ju också ses som hobby såklart.)
Så vad InLine menar är nog att hon inte vill riskera att det glider iväg åt det lättaste hållet. Det är därför hon vill vara "krånglig".
Sedan när du skriver att det verkar opraktiskt så känns det nog som en objektiv kommentar, inte subjektiv.
för som sagt, någon annan tycker det är praktiskt. Men nu förstår jag att du tycker det vore opraktiskt för er, med era barn. Det som är praktiskt för oss med vårt barn.
Vi delar såklart också upp mycket, en tvättar och en lagar mat osv. Men det är också trevligt att göra tillsammans, som hänga tvätt tex. Så jag förstår vad InLine menar, men delar även upp som du gör. Så jag står mittemellan och gör lite av varje.