B
Borttaget konto
Här vill jag för säkerhets skull påminna om att agerandet att mot en annan persons vilja ha oskyddat sex är ett övergrepp. Ditt inlägg har, oavsett om det är avsiktligt eller inte, en ton av att det skulle vara bådas fel eller ansvar om mannen ifråga inte lyssnar på och respekterar den andres uttryckta vilja att ha skyddat sex, därför är det viktigt att påpeka att scenariot där en man ignorerar en annans vilja att använda skydd är ett scenario där han begår ett övergrepp, i ett antal länder är det alltså ett straffbart brott att utsätta en annan människa för oskyddat sex mot hens vilja. Om den andra människan inte har samtyckt till det, då är det ett övergrepp att göra det och ansvaret ligger till fullo på den som begår brottet.Nu sa jag förvisso precis att ämnet är off topic och orelevant, men i detta måste jag ändå fråga - handlar inte detta om dålig kommunikation mellan dig och mannen ifråga? Om ni inte är överens om användandet av skydd mot sjukdom eller graviditetsrisk, varför låter man det då gå så långt som till penetrerande sex? Och är det ändå inte till syvende och sist en fråga om personligt tagna beslut snarare än om mannens könsroll och uppenbarligen då i ditt scenario - din roll och ditt eget ansvar för vem och vad för slags sex du har med just den här mannen?
Till syvende och sist är det inte alls en fråga om huruvida det existerar ett absurt långtgående "ansvar" hos den som redan gjort sin vilja till skyddat sex klar och tydlig men får sin vilja överkörd, frågan är snarare hur det kommer sig att du för ett sådant problematiskt resonemang och vad som skulle kunna hända om en man tar detta till sig, begår övergreppet att mot en annans vilja ha oskyddat sex och provar hur ditt ursäktande resonemang om "dålig kommunikation" och delat ansvar håller i en domstol i egenskap av en åtalad förövare? Män har fällts för sådana brott tidigare.
Det är också beklämmande att en man har gillat ditt inlägg, man kan bara hoppas att @Hero har en bra förklaring till exakt vad det var han fann vettigt i ett sådant djupt problematiskt inlägg.
Senast ändrad av en moderator: