Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Fy vad jobbigt för er!
Jag och Plutten håller tummar och hovar för Prince!!!

oj, vad jobbigt det låter allting. läste bara snabbt allting nu men om det är som du tror att han har dåligt immunförsvar så har jag ett bra tips. vår ena häst hade det när vi köpte honom. vi gav ett fodertillskott som verkligen har funkat bra, vet inte om man får skriva här men jag skickar ett pm helt enkelt!

hoppas han blir bättre så snart som möjligt!

Det får du allt skriva:) Vi här i tråden vill ju att prince ska bli bra så ös på med förslag!!!

hej hej..
Nu på morgonen när jag va ute o fodra så va han lite piggare..o hungrig..Väldigt svullen undertill men vet har ju varit inne en andra gång o rotat så det är inte så konstigt..Tempen hade gått ner lite nu tack vare pencilinen. Jag ska ta på honom ett tunt regntäcke och släppa ut honom sen under uppsikt..han måste få komma ut lite stackaren. O jag har ju tagit in hans boxkompis för han ska va lite lugn..o den stackars fjordingen har ju abstinens o e hungrig som bare den..fick ge honom en massa hö oxå :grin:
Prince är inte spänd i musklerna idag iaf..och skakar inte..Men gud så nervöst det va o öppna boxdörren i morse..jag va beredd på det värsta..likabra..
jag ska iväg och fixa lite mag&tarm pasta till honom idag..han har fått väldigt mycke olika saker nu sen kastreringen..
Ang. hans immun så är jag ju inte säker på att d är det. Det som talar emot är att han är så himla "snygg" alltså väldigt blank, jäätebra hovar, superfin i hullet, äter som en häst :D och skiter o kissar som han ska. Inga hudåkommor eller nåt. Aldrig varit förkyld eller nåt sånt heller..Jo när jag fick hem honom :mad: o då va han ändå besiktigad!!!

Nu ska ja ut till bebisen igen..uppdaterar sen..Tack för allt stöd..ni e så snälla :)

Hur går det för Prince?? Bra hoppas jag:bump::bump:

Idag har jag lasttränat Plutten. Han var fortfarande lite osäker men han gick på snällare idag. Ska fortsätta att öva och hoppas att jag kan hitta på någon bra uppfinning så att man kan sätta in en krubba så kan han ju stå där och äta:) Jag är iaf nöjd och han uppförde sig bra. Ett steg i rätt riktning:laugh:

*kl*

Ariel 23 månader gammal och 138 cm i manken. Dock är hon 140,5 cm över korset, så jag är ganska övertygad om att hon blir d-ponny.

23-mn_42311580.jpg

Hon har för övrigt fått sommarledigt nu, hoppas på att kunna sätta igång henne i slutet av juli. Dock är det ingen brådska, det blir ingen utställning för vår del. Behöver spara pengar till betäckning. :grin:

Jag har inte velat skriva nåt mer för ja vet inte va jag ska skriva tyvärr :(
det bara går upp o ner. han går ju på penovet o nu ikväll hade han 39.8 igen :cry: alltså jag blir galen...ska ringa min distriktare imorgon bitti. han jag har haft hela tiden..nån som är bra på sånt här me infektioner o temp??

nån?:crazy:

Jag är ingen expert på detta men ge honom mycket att dricka, tror det är bra, i alla fall för oss människor när vi är sjuka med feber! :o:o

Nu ger vi gärnet här på buke och tänker på lilla Prince, nu ska han banne mig bli frisk och stark som det är menat fort!!!! :):love:

Usch då det låter inte trevligt. Har faktiskt aldrig varit med om att febern inte har gått ner efter några dar.
Min vet frågade mig direkt om jag ville köra ner honom till kliniken igen. Nu när min lille fick sån hög feber efter kastrationen.

Ska du betäcka henne direkt när hon fyllt 3? :)

Hehe, nä jag kommer vara en hemsk matte och betäcka innan hon fyllt 3. :p Hon fyller ju i juli, men kommer att åka till hingst när hon släppt vinterpälsen. Om hon håller samma takt som i år blir det ungefär vid den här tiden. :rofl:

Jag får ju bara tävla henne som ponny som 4-, 5- och 6-åring, så jag vill gärna tävla några år framöver. Därför blir det betäckning som 3-åring, eftersom vi då förlorar så få tävlingssäsonger som möjligt. :laugh:

svarar lite snabbt här..
Tempen va nere på 39.2 nu på morgonen o han hade tömt sin vattenspann..ska ringa min vet sen mellan 8-9 men just nu ska grabben till tandläkaren. han såg lite piggare ut nu på morgonen än igår men d har han ju gjort förr...:grin:

Nu har jag diskuterat det me min vet. IGEN!
Går tempen fortfarande upp o ner tills imorgon ska ja köra in o ställa honom på kliniken. Det kan va nån infektion uppe i nån sädesledare i ryggen eller nåt.
Han har ju feber trots sin behandling..
Usch detta kommer bli kostsamt :( f-bolagen tar väl inte sånt som rör kastreringar? O sen för den delen så har jag bytt bolag i månadsskiftet så jag har nog nån härlig karens oxå..Livet e underbart ;)

Äntligen lite ljus i tunneln :laugh:

Ringde mitt försäkringsbolag nu..O berättade hela historien från början..
Jag hade ingen karens vad hon kunde se iaf o hon sa att bara kör in imorgon o sen reglera det direkt..O hoppas nu din lille pålle blir frisk sa hon :love: Aldrig några problem med dom..Så e tempen fortfarande hög imorgon blir d o åka in me lille Prince o få träffa dom stora pojkarna på sjukhuset...

Vilket försäkringsbolag har du om man får fråga? Jag fick ingen hjälp av dom när min lille kastrerades. Då tänker jag inte främst på själva op utan att han stod ett dygn extra på kliniken. Men skönt för dig att lämna honom där dom har koll!

Nu har jag "suttit" på Plutten! Eller jag hängde och slängde över benet när han stod i stallgången efter verkningen. Han stod stilla och brydde sig inte ett dugg. Får försöka göra det lite mer seriöst nån dag. Utan hjälm och i jeans känns inte så säkert:p

Jag har If..Allt med kastreringen e redan betalt..o all behandling efter det oxå..pencilin o sånt..så det tänker jag inte ens skicka in..men hon sa att det va inga problem..O eftersom där inte finns nåt i hålan så vet dom inte riktigt vad det är..Har prata me hbg o jag har fått tid imorgon 13.40..

Vad skoj att han e så snäll :laugh: jag längtar oxå tills jag kan börja göra lite saker med min utom o stoppa tempen i rumpan o spruta pencilin :(
men nu så hoppas jag att Hbg fixar det här..;)

Vänta du bara om två veckor sitter du säkert på honom :D
If är bra, har dom till min ena häst. På den lille tog jag över en Folksamförsäkring och jag har inte vågat byta bolag för då händer det väl nåt ordentligt och jag sitter där utan varken pengar eller häst:p

Klart att Hbg fixar så att han blir bra! :)

Jag har ju precis bytt bolag oxå..Från Agria till If på honom.. Men det va ingen karens sålänge man bara bytte rakt över o det inte blev nåt glapp o man inte gjorde några ändringar..Ja är supernöjd med If..har dom till allt annat oxå..min gamla häst o hunden o sånt.Aldrig haft problem me dom..

Du får slänga in en bild sen när du sitter på honom så jag har nåt o se fram emot :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 425
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 431
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar