Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Var och hälsade på min 07 e. First Wish ue. Ampere i går som är släppt på bete. Efter sommaren ska hon få komma hem, äntligen.:laugh:

27945230.jpg

27945233.jpg

27945234.jpg

27945235.jpg

Min 07:a är nyligen kastrerad med titthålsop. Men han är tömkörd, sadeltam och superduktig. Jag lastar honom själv och han hänger med på det mesta :D.

Charming är e: Corlensky G u: Emmie (okänd stam)

Dock rätt liten 157 cm men nån cm till blir det väl . .:bump: . . . hoppas jag

27987049.jpg

27987051.jpg

27987057.jpg

27987053.jpg

27987064.jpg

Många bilder. Han blir lite sprallig när han får komma ut :rofl:

Kl

Nu har vi varit på löshoppning! Han skötte sig utmärkt för att vara i ridhus för första gången. Hoppade snällt även fast han var väldigt spänd.
Lastningen på hemvägen var däremot inte lika populär idag och han lekte åsna men tillslut gick han på. Så nu ska sommaren tillbringas med lastträning!

Här är bildbomb!
27999111.jpg

27999123.jpg

Första gången i ridhus är mycket spännande!
27999315.jpg

Först fick man springa över bommar:D
27999346.jpg

Ibland så hoppar man med mindre bländande teknik:p
27999369.jpg

Ibland med lite bättre teknik:D
27999045.jpg

Duktig liten häst!
27999355.jpg

Duktig sötnos du har, jag måste också hoppa Amazing på riktitg snart! :) :)

Longerade Amazing för första ggn på ett tag då hon vart inne i en stor växtperiod (igen!) och sover mest hela tiden, kan bero på att hon och hennes nya kompis leker som bara den också!!
Och hej vad det gick!!!! :eek:;)
Alla fyra i luften och en jäkla fart! :devil: Blir lösgaloppering i padock nästa vecka, känns som ett bättre alternativ för tillfället :p Annars sköter hon sig med allt och är mammas pussis! :love:

Läääängtar så tills det är dags att sitta in dom! Hoppas dock att jag slipper hennes specialare ala Baloubet! :D

Senast ändrad:

Vad duktig han var,ser härligt ut.Får nog börja att övningslasta så att vi oxå kan komma iväg och inte bara hoppa hemma i paddocken.

*KL*

En liten sommarhälsning från Waradero.

sommar.jpg

Han är inne i en riktig växtperiod just nu och har fått sommarlov. Det enda vi ska göra framöver är att lastträna och öva lite på att skritta och trava fint inför sommarpremieringen i juli.

Är det någon mer som ska visa sin 2-åring i sommar? Hur förbereder ni er?

*KL*

:( nu har veterinären precis varit här...Prince fick ju en infektion 1.5 vecka efter kastreringen..fick 6 dagar penovet..sen blev han ju pigg o glad o ingen temp.
För nån vecka sen när jag skulle undersöka snittet (alltså titta lite) så såg jag att där skymtade nåt "rosa" i hålet. jag blev ju givetvis nervös men tänkte att det kan ju inte va tarmarna iaf :crazy: för då blir dom ju jättedåliga o han äter ju o dricker som han ska. Och skiter! Men den här rosa saken försvann liksom inte o den hindrade såret lite o dra ihop sig den sista biten för o läka. Så igår ringde jag min vet. som gjorde kastreringen men han va på kurs. imorse ringde han mig o han kom ut nu vid 12. Börja o ge lugnande o sen lokalbedövningen o sen började forskandet. Det va en böld men där va inget var i den..det va som en köttklump bara. som en pingisboll lite större kanske. den hade satt sig såpass långt ner att man såg den i hålet. Vid det här laget har ja redan varit vit i huvudet flera gånger :angel:.
Så vet. skar bort så mycke han "kunde" från prince lilla buddy dä under. han reagerade en hel del fastän han va duktigt drogad. Su nu hoppas vi att d läker som det ska. han fick en spruta finadyn o så ska han få det i två dagar till....Min lilla bebis :( han ser helt förstörd ut..han vita fina ben är inte vita mer iaf...Håll nu tummarna för oss att det går på rätt håll..Ska ringa vet på måndag o berätta hur det går....Hoppas det går bra för er andra :)

Ja han var riktigt duktig!

Jag funderar faktiskt på om jag ska ta och sitta upp på honom någon dag han har varit så snäll när jag har hängt på honom:)

Får hoppas att hon tar det lugnt när du ska sitta upp:)
Har du hängt på henne??

Ja, det är riktigt kul! Vi har anmält oss till hela löshoppningen i höst. Så jag får allt lastträna honom för jag gillar inte när dom inte går på med en gång:)

Ja men jag tror att det går bra :) Skulle hon hoppa och skutta lite så är det ju ingenting konstigt :)

Nej, jag väntar med det tills vi har sadel :)

*KL*
Nu e Prince riktigt dålig igen..Alltså det här tar aldrig slut...40.1 i feber så det va o köra i illfart till vet o hämta mer smärtstillande o penecilin...
Han fick frossa o blev spänd som en fjäder o bara stod o skaka..usch d va så jobbigt o se :cry:
Har diskuterat både me Hbg o med min vet o jag ska ha honom under observation här hemma o ringa så fort d händer nåt. Vet i hbg tyckte d va lungnast om det gick att han stod hemma i sin miljö..
Nu när ja va ute så hade han slutat skaka o hade druckigt 30 liter vatten o kissat o bajsat. fortfarande 40.1 i feber..men nu e penovet insatt så det går nog neråt snart..

Jag tycker så synd om honom...lilla killen..:cry::(

nej, vad tråkigt! :cry:

*håller tummar, tår, tassar och hovar här*

*skickar en styrkekram*

Vet de varför det blir såhär?

Nej..o jag har funderat på det jättemycke hela dagen..Prince va väldigt utsatt när jag fick hem honom..lång historia som innehåller en anmälan..
Han hade jättedåliga värden o fick stå isolerad när ja fick honom..Mina tankar just nu e att han har ett fruktansvärt dåligt immunförsvar..Känns inte alls bra. Eller så har ja väldig otur..eller han rättare sagt. detta tar ju nåt enormt på honom. han lägger huvudet i min famn o somnar :cry: lille plutten. han orkade inte tugga en morot innan idag. Men nu ikväll fick han Kraft som va väldigt blöt ihop me Finadynen, och det slank ner bra..tur det..

usch vad jobbigt! Låter verkligen inte roligt! Håller tummarna för att han blir bättre på rekord fart!

Jag tänkte faktiskt hoppa upp barbacka första gången.. vet inte hur mycket jag utmanar ödet då. Jag har ju sadlar att tillgå:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 426
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 433
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar