Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

kl.

Robbeliten blev verkad ifredags, skötte sig mycket bra och hovis tycker att han är snäll och väluppfostrad :)

*knapplån*

Hej alla glada bukefalister :D

Nu har jag då skaffat mig en 07:a (bara för att få vara med på er tråd;))
Då det är min första "riktiga" unghäst så behöver jag alla råd jag kan få...
Han är kastrerad och lugn som en filbunke. Hans största hjälte är min super coola kallblodstravare som tar storebrors rollen på fullt allvar och visar honom allt han behöver veta.
Tur att han är väldigt väluppfostrad...
Vi har varit ute på vår första promenad, med vojlok och täckes-jord, naturligtvis med storebror framför..

Super kul:banana:

Haha alldeles för länge, det är snart dax att byta ut honom:angel::D

Välkommen! :)

Vad är det för häst du har skaffat??

Haha ja det var smart:D

Min lille trivs som fisken i vattnet på betet.

Även fast man får passa sig lite för dom stora grabbarna.
Här är Plutten och en av mina andra hästar... lägg märke till att han fortfarande föltuggar :D
27751338.jpg

Men det finns även snälla kompisar som man kan klias med!
(min häst ser pytteliten ut brevid stora Corry som nog är över 175 i mkh)
27751371.jpg

svensk ridponny, han blir två i juni och är ca 1,46 nu så med lite tur blir han liten storhäst... jag är ju inte så lång:angel:

hur lägger man in bilder i svaret???:o

du måste ha lagt upp dina bilder på nån sida på nätet typ pixbox. Sen högerklickar du på bilden och går in på egenskaper. Där kopierar du URL nummret. Klickar på infoga bild, tar bort det http som finns där (ska bara vara ett) sen klistrar du in URL nummret. Och sen är det klart.

Hoppas du fattar:)

Tackar!
Nu till mitt problem, jag har ridit in, kört in och jobbat med otränade hästar förr...
Men alla har varit äldre, nu har jag då min första unghäst i ordets rätta bemärkelse. Nu funderar jag på hur jag ska lägga upp arbetet, vad kan jag ställa för krav på honom:crazy:

Idag har Amigo fastnat på bild igen...:d. Betet gör honom gott och han har musklat sig och grovnat bara på denna korta tiden. Var ju lite orolig att han skulle tappa eftersom han har skadat tänderna i våras och fattas 4 stycken i underkäken, men som tur är bekommer det honom inte.
Han är så goooo:love:

4166_80689822935_669557935_1702612_2837626_n.jpg

4166_80691392935_669557935_1702622_3484651_n.jpg

4166_80689772935_669557935_1702608_5785484_n.jpg

kl.

Nu äntligen har räkningen för kastreringen kommit. Eller äntligen kanske var ett dåligt ordval men det var med lättnad jag läste summan. Trodde att det skulle bli mycket dyrare. :D

Här händer inte så mycket, Plutten går i sin hage och verkar tycka att det är mycket härligt att äta en massa gräs!

Har alla era sommarlov eller håller ni fortfarande på att "arbeta" med dom?

Har alla era sommarlov eller håller ni fortfarande på att "arbeta" med dom?

Ariel är i full gång fortfarande. Vi skall löshoppa för andra gången imorgon. :laugh: Byggde hinder igår och då "smyghoppade" vi ett av hindren. Det blir tre hinder med ett galoppsprång emellan. Två koppelräck och en oxer. Alla på 60 cm. Tanken är att vi skall hinna med ytterligare ett löshoppningspass (där oxern blir 80 cm) innan hon får sommarlov.

Givetvis går vi också på promenader fortfarande. Runt en timme brukar vi vara ute, men jag längtar till jag får hem min foderhäst så jag kan ta Ariel som handhäst och både rida längre och tuffare. :angel:

Ariel blir (i dagsläget) helt ledig mellan 18 juni och 21 juli. Lagom enligt mig. :cool:

Amigo har bara sommarlov. Borstar och kelar osv på honom men vi "arbetar" inget nu. Han får bara leka med sina jämnåriga kompisar och smälta det han har fått lära hittills. Dessutom ska jag ju ha barn om 5 veckor så jag tar det lite piano med gott samvete. :angel:

Vår är ngt större än din,hon mäter fortfarande 1,60 över manken,det enda som växt är rumpan.Får väl mäta henne i Juli när hon fyller 2.Nja inte riktig vila än ,kör lite på lågfart.Det där med longering gör hon riktigt bra nu.
litejobb.jpg
Det där med promenad är alltid skojigt,ibland får mamman följa med också,opps det är mamman som är till höger.:)
YellieTracy.jpg

Va härlig den sista bilden var :D

Min ska snart få sommarlov, han har iofs inte gjort många knop sen han kastrerades. Men eftersom jag hade tänkt att åka på löshoppningen vecka 24 så blir den "riktiga" vilan efter det.

Jag tror att det är nyttigt för honom att få gå och skrota hela sommaren så han kan tänka över det han har lärt sig. Sen lär det väl bli en och annan promenad när andan faller på men inte mycket mer än det. Han behöver mogna och växa tycker jag:)

Amazing har växt så väldigt mycket det senaste månaderna så vi har mest tagit någon promenad, longerat lite men mest bus och mys :) Blir en del promenader och en och annan löshoppning i sommar, men annars rent sommarlov så att huvudet mognar med kroppen ungefär :) Kommer även att sadelvänja under sommaren så att hon är trygg med sadeln när vi börjar sitta in i augusti :) Hon är så cool med allt nytt så man behöver aldrig "stressa" med henne för att hon ska hinna vänja sig tillräckligt :love:

Jag har dem bara i gjorden för att något ska hänga vid sidorna på henne,kommer dröja innan jag sätter på dem.

Tack så mycket,jo det blir ofta kommentarer när folk ser dem ihop.Kommer också ta det lugnt i sommar,tar det väldigt lugnt med henne med tanke på att hon växt så mycket..Sen är det en bekväm liten dam,när det regnar eller blåser så står hon vid stallet och vill in.Hoppas du tar lite kort på löshoppningen och visar här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 427
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 445
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar