Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Opps var ett tag sedan jag mätte henne men då var hon 160.Växt om sin mamma har hon i alla fall gjort med hästlängder:)

Men vad söt hon är och fint rör hon sig!

Nästan frestande att skaffa sig en liten fjordingflicka istället för obstinata halvblod.:p

*KL*

Sådär ja då va det dax för dom där sakerna som inte skulle hända mig!
Prince har fått feber..suck :( 39.2 va den på nu. Ska ringa distriktarna nu o få
lite medikament..
Hur kommer det sig att febern kommer nu efter 1.5 vecka? Nån som varit med om det själv?
Han e inte svullen alls o det ser jättefint ut,drar ihop sig som det ska. Han har god aptit o ser nöjd ut.

Skitväder ute med blås o regn o tragiska nyheter för mig igår så denna helgen e ett svart hål för mig!! :cry:

Men vad söt hon är och fint rör hon sig!
Tack, det var snällt sagt! :laugh:

Nästan frestande att skaffa sig en liten fjordingflicka istället för obstinata halvblod.:p

Hehe, det där med obstinat är jag rädd att även små fjordflickor kan vara. :p Vi har ju haft några duster (på trafikerad väg!) kring huruvida hon kan flytta framdelen 2 cm bort från mig, något som är OMÖJLIGT enligt Ariel (men fungerar alldeles utmärkt i hagen)...

Jag har ridit ett välutbildat halvblod på 178 cm och det var en fantastisk känsla. Men jag tycker ändå att ponnyhöjd är mer lagom för pluttryttare som mig (163 cm). Dessutom gillar jag ju det här ponnytemperamentet som inte alla halvblod har. Eventuellt att jag någon gång skaffar en connemara som är övervuxen, för att få både stor häst och ponny samtidigt. :p

hej hej...
Suck denna dag..Fick besked om ännu ett dödsfall idag..man orkar knappt gå upp på morgonen mer nu..jag fick iaf ringt vet o jag ska tempa ikväll igen o ringa honom då..E den fortfarande över 39 så får ja köra till honom o hämta penc.

jag vet inte om ja inbillar mig att han går konstigt eller vad..min ögon e så svullna så jag ser väl i syne..Usch ja orkar inte mer nu..

Håll tummarna att han e nere i temp ikväll :(

Stackare, du verkar ha det riktigt tufft nu. *tröstkramar i massor*

Och här hålls alla tummar, tassar , tår och hovar för att allt går åt rätt håll....

jag trodde 2008 va mitt svarta år..men detta verkar bli samma jävla skit..usch..nu ska ja lägga mig i sängen o när jag kommer ut i hagen ikväll så e min häst feberfri o gå med prima steg :mad:

Åh! Hoppas att han blir kry fort! :) :)

Idag släpptes Amazing på det stora betet, hon och hennes kompis vart överlyckliga och bockade och galopperade som aldrig förr! :love::love::love:

Uppdatering för dom som e intresserade..

Prince blev inte bättre idag..tyvärr sämre..Började halta på höger bak o ville inte gärna gå..
Jag tempa honom igen o då va det uppe i 39.7 så ja ringde min vet. som hade jour.
Han sa att han lagt ut "doningar" ;) som jag kunde komma o hämta..
Min bil va ju såklart inte hemma o sambon hade ju givetvis nycklarna till sin firmabil med sig.. Blev o ringa min supergranne :D hon kom o hämta mig vid kvart över tio ikväll.. Vroooom iväg o hämta medikament..:D
Hem o sätta kanylen i halsen o börja me behandling..Tur att min supergranne även kan sätta kanyl o spruta för jag fick handsvett o mådde illa bara jag såg dom!!
Veterinären sa att han nog fått en infektion uppe i gången så det e därför han haltar..d gör såklart skitont..min lilla bebis mår inte bra :(
Så nu e det spruta i 6 dagar..

nu e min kropp helt slut o jag ska krypa till min säng...god natt bukisar ;)

Huvaligen, tur du har en underbar granne!

*håller alla tummar, tår, tassar och hovar*

Usch stackars dig! Håller tummarna för att han blir bättre!!!

Min lille mår bra, lite stel i bakkärran bara men det kan man ju förstå. Så idag släppte vi några av hästarna på bete. Snacka om att Plutten var glad när han fick träffa sina kompisar igen:D

Här kommer lite bilder, Tyvärr blev vissa suddiga. Min far hade tagit med sig sytemkameran på nån biltävling:cool:

Hmm Pixbox verkar inte funka riktigt så jag får lägga upp bilder senare!

Här kommer bilder:D
27708016.jpg

27708301.jpg

27708362.jpg

27708413.jpg

27708435.jpg

Ursäkta bildbombningen:D

Åh snyggingen! :d

Va härligt att det inte bara är Amazing som "arabfjollar" med svansen :p Men hon är ännu värre! :grin:;)

Haha jag börjar nästan tro att han har arab i sig om det inte hade varit för hans huvud :p

När kommer det bilder på din lilla då? Du är lite dåligt på det tycker jag :D

Samma här, hon spänner sig som en arabhingst så fort det är nått spännande eller roligt, låter mycket gör hon också! :o Men vad hennes gångarter börjar komma fram, då kan jag nästan förlåta henne för att hon går så med svansen :p:d

A jag vet du, borde ta o låta kompisen ta ett par kort nästa gång :D:D

Ja, det tycker jag att du ska! :D

Eller är du för upptagen me nya killen?? :p

Amazing, hjärtat mitt kommer alltid först! :love:

Ja vi har ju firat en heeeeel månad som par nu vetu ;):bump:

Hur går det med din? Hur länge har ni vart tillsammans?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 432
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 449
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar