Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

låter som du har tur i oturen, håller tummarna för att det går bra för er nu o att det inte blir alltför dyrt o långvarigt!

Ni andra har det ju bara rasat iväg för, här är man borta nån månad o sen har alla suttit på sina hästar ;)
Jätte kul!

sj har jag inte gjort mkt, varit en utställning o en westerntävling at hand med Syria o nu är det bete för hela slanten! ända till augusti/september då det är utställningar igen, blir 3 stycken i höst tror jag...men betet tar slut 1 oktober tror jag om det inte tänker regna som det gör nu vill säga...
bjuder på ett par bilder på min lilla dam, ligger nog på fler ställen oxå men iaf :laugh:
uställning i strängnäs den 23 maj
28046150.jpg

28046149.jpg

westerntävling den 6 juni, stänger grinden(sista momentet)
28045954.jpg

KL
Jag har inte gjort så mycket med min arabvalack nu det senaste. Har fått jobb 20mil norrut så det har blivit en hel del annat som tar tid.
Men idag såg jag att han nu börjar se trevlig ut i kroppen igen. Han har ju inte varit grann i vinter. I stort sett tre-delad.
20090615293.jpg

20090615295.jpg

// Linda

*KL*

Åhhh jäkla häst! Givetvis har han ingen temp nu på morgonen..37.6 :angel:
Men han hade svårt o resa sig o han går lite som en banan. Det sitter säkert nåt på höger sida för d tar emot lite där..Idag ser det lite kladdigt ut oxå. Det är ju såklart pencilinen som håller nere tempen men det hade varit bättre om han kommit in med 39 grader istället för 37. jaja jag åker in vid 13 så får vi se vad dom gör me lille skiten :D han har aldrig vart iväg nånstans så det ska bli skoj o se hur han beter sig..han har iaf åkt släp en del så det känns tryggt..

Håll tummarna nu att han kommer hem snart..

Jaha då va man hemma igen från Hbg...Med Prince...Han ska dit imorgon kväll o stallas in o sen opereras på torsdag..Anledning är att mitt bolag vägrar betala..fast jag ringde igår o berätta läget så har dom dragit öronen åt sig. Så vet sa att ja kan komma imorgon med honom så blir d inte så många dagar..jag har ju inte så långt o åka. Infektionen sitter på höger sida i ljumsken..inget konstigt i bukhålan iaf..han fick inget lugnande där inne o ändå så va han som ett ljus..så snäll den hästen är. Gick raka vägen efter mig in i släpet både hemma o i Hbg..Love him :love:
följde mig som en hund där inne...lille gossen.

Så nu blir det en midsommar i Hbg för princen..
allt för oss nu på ett tag...mys nu med era hästar o berätta gärna hur det går..jag e så avundsjuk :)

Hejsan allihopa. Det var länge sedan jag skrev någonting här inne, men jag tänkte ändå göra en liten uppdatering.

Har en söt två åring efter Richfield som är ganska liten. Hon är kanske runt 155 nu så jag har inga större förhoppningar om att hon ska bli över 160, även om det är det jag egentligen vill. Vet ni om andra unghästar som är efter Richfield och hur de har växt? Richfield är ju inte så stor, tror han är 163/164 och stoet var 162.

Vi har tömkört, longerat och löshoppat lite grann i våras. Just nu går hon på sommarbete och äter och mår gott. Förhoppningsvis växer hon som en raket under sommaren. Till hösten väntar ännu mer träning med tömkörning, löshoppning, longering för att sedan kunna sitta in henne. Visserligen är det många som sitter på sina tvååringar nu i sommar, men eftersom min lilla dam är så liten så känns det som att sitta på en ettåring nästan. Förhoppningsvis ska hon delta i treårstesten nästa vår, men det bero helt på hur hon utvecklas.

Här håller vi tummar och hovar på att Prince ska bli bra snart

*kl*
Pix har sommarlov nu så han gör inte många knop. Jag har hunnit med att sitta på honom en liten stund, han kollade bara oförstående på mig ;) Men nu ska han bara få gå och skrota i några veckor.
28132720.jpg

28132721.jpg

Va roligt att så många börjat sitta på sina! Min växer så mycket och är för lik Baloubet i sina flygturer :grin: så jag väntar ett tag!! Måste ju hitta sadel osv först också :)

Fegis! Sitt nu upp barbacka som jag har gjort :p

Har du börjat leta sadel än?

Oh no, barbacka!? :eek: Min ska vara longerad med sadel innan jag sitter upp! Så har Mimmi lärt mig ;):p

Japp, kollar runt lite :) Tanken är hon ska vara van med sadeln i slutet av Juli iaf :) Så att jag kan börja insittning i Augusti som jag planerat hela tiden :) Sen "rida" Augusti, Sep, Okt. Vinterlov Nov, Dec och sen påt igen inför 3:års :)

Detta blir ju ett prel schema då jag inte vet hur hon kommer att växa osv! Även om hon är en väldigt trygg och mysig häst så kräver hon mycket och är hyffsat skarp! :)

Haha min är longerad med sadel en gång för längesen. Jag får väl pröva att sitta upp med sadel också:D

Jag rider inte in honom förrän i höst. Men vem vet jag kanske får för mig att skritta upp honom till sommarhage nån dag :p

Har du börjat hänga på henne än?

Hehehe!!

Japp det kan man säga, har tagit stöd mot ryggen och "hoppat" eller hur man ska säga, inga problem där inte :) Hon höjde ryggen och trampade lite bara :)

kl

Här är bilder när jag sitter på honom:)

Såhär glad ser man ut då!
28164704.jpg

Vet inte vad jag gör :p
28164706.jpg

Aha en fot! Den kan man bita i!
28164695.jpg

Glad midsommar allihopa!

på jobbet har vi en 2åring efter richfield, hon är 157 nu och rätt nätt i kroppen. Våran tränare har en 4åring efter honom, han är STOR 170cm skulle jag tippa, även han lätt i typen och rör sig som en GUD! Han visades förra året och vann i strömsholm och de tror visst han ska få ännu bättre poäng i år, ska bli kul att se. Även 2åringen på jobbet ser ut att röra sig riktigt bra.

Nyfyllda 2-åringen går nu på bete och leker huggorm hela dagarna :laugh:

Vi har påbörjat uppsittningen som har gått bra :p

PICT0019.JPG

PICT0023.JPG

PICT0031.JPG

A.JPG

Hur går det för lille Prince då?
Bättre hoppas jag!!!

Snart får vi allt se dig och Prince in action:D

Åh vad kul att det går så bra för alla med insittning! Själv har jag faktiskt fått lite fart, det har inte hänt mycket på sistonde, men nu har min lilla dam fått komma ut 3 dagar på raken! Tänkte i morse när jag gick ut att det kanske var lite väl mycket men hon är så positiv i arbete nu. Som vanligt ropar jag på henne när jag kommer till hagen, trots att hon aldrig kommit... Men tydligen tycker hon att det är roligt för idag kom hon! :laugh:

I fredags longerade jag, det gick strålande så jag höll inte på mer än 10 min. Igår tömkörde jag lite för att sen testa att tömköra på volt/dubbel longering. Det gick kanon! Och idag tog vi en prommenad/tömkörning ute. Allt har gått strålande och ibland älskar jag verkligen att hon är totalt disträ och obrydd... Såg att någonting rörde sig i gräsen när vi var ute och gick och där låg en ORM mellan hennes ben!! :eek: :crazy: Jag hoppar och studsar och försöker vända hästen så fort jag kan, hon går i sakta mak efter mej utan att fatta någonting... :cool: usch usch ingen mer ute ridning idag iaf!

Igår ledde jag Amazing i bara huvudlag och bett för första ggn! :banana: Har bara haft bettet under grimman innan, hon skötte sig utmärkt! :D Tyckte hon blev piggare/ mer uppmärksam på mig och travade snällt både efter och före min kompis häst, om än lite busigt :love: Märker att betet hos min kompis har fått henne att bli riktigt harmonisk (nu när hon verkligen får leka av sig ordentligt och slipper ta ut sin överskottsenergi på mig) och hon har mognat i huvudet! :) Men jag slipper ju knappast hennes Baloubet bockar för det, här finns huuuuur mycket energi som helst verkar det som! :grin:;):laugh:

Dom ringde från Hbg i torsdags kväll o berättade att dom opererat bort en stoor böld på höger sida en bit upp..han mådde bra då iaf o det hade gått bra sen så har jag inte pratat med dom nåt mer..dom ringer mig imorgon (måndag) bitti o så får jag reda på mer då..Jag hoppas ju att han får gå hem måndag eller tisdag för sen börjar det blir dyrt :angel:

återkommer sen..

Va duktiga hästar alla har här..ska bli skoj o få visa lite bilder på oss sen oxå..:D

Hej hej..E det bara jag som uppdaterar här :angel::D
igår kväll ringde dom och sa att jag fick komma o hämta prince..Kändes skönt..ja körde o hämta honom vid 19 tiden. Skötaren som tog emot sa att jag hade en väldigt väluppfostrad 2 åring..:D jag sträckte på mig lite o tackade..Hans grimma hade visst gått sönder så han hade en röd grimma med massa rött ludd...jag skratta så ja höll på o dö...
Men han gick rakt på släpet o sen körde vi hem..stod o trampa på vägen hem men han e ju som sagt frisk nu :devil: hade inte haft nån temp sen operationen.
Så nu är det boxvila med massa promenader i 3 dagar sen liten sjukhage ett tag o sen ut till kompisen..
problemet är bara att han äter inte sitt kraftfoder..han e hur pigg o glad som helst men vill inte ha maten..Jag vet inte om han förknippar maten med alla mediciner han fick innan..han äter höet glatt o dricker bra men krubban rör han knappt..
Tips??

Summan av det hela är att jag har en pigg o glad häst som jag tror ska bli bra nu och min plånbok är 16.200 fattigare..fick ju betala allt själv i slutänden!!

Så snart kommer vi igen med våra bilder o uppdateringar...Mvh Jessica & Prince :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 424
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 416
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar