Sv: Hur går det för era 07r? Del 3
Min lilla går i stor hage med en riktigt busig kompis så hon bygger mycket naturliga muskler genom lek och börjar bli riktigt fin i kroppen om man tar bort att hon växer som en tok!
Sen tar vi promenader med en del klättring och trav, lösgalopperar, ska även börja löshoppa och tömköra innom de närmsta helgerna! (Hon är van vid bett och all vardagshantering sen länge)
Hon ligger väl närmare 165cm snart skulle jag tro, får ta o mäta henne till helgen! (Beräknas bli 170cm+) Jag själv väger väl strax under 70kg och är 175cm lång!
Mitt mål är att hon ska gå i alla gångarter innan vinterlovet i november!
Föresten, vilka stödfodrar/extrafodrar??
Jag vågar inte ta några risker med att "lilla" A ska tappa något igen så hon får:
½kg krafft grön müsli (red mills avelserien)
½kg betfor (torrmätt)
60ml (två pump) linfröolja
varje dag + tokosel 1ggn vecka!
Hur mycket tränar ni era hästar innan ni sitter upp? (tänkte på muskler)
Hur mycker väger ni och hur hög är hästen?
När ska ni börja rida ordentligt? (skritt, trav och galopp)
Min lilla går i stor hage med en riktigt busig kompis så hon bygger mycket naturliga muskler genom lek och börjar bli riktigt fin i kroppen om man tar bort att hon växer som en tok!
Sen tar vi promenader med en del klättring och trav, lösgalopperar, ska även börja löshoppa och tömköra innom de närmsta helgerna! (Hon är van vid bett och all vardagshantering sen länge)
Hon ligger väl närmare 165cm snart skulle jag tro, får ta o mäta henne till helgen! (Beräknas bli 170cm+) Jag själv väger väl strax under 70kg och är 175cm lång!
Mitt mål är att hon ska gå i alla gångarter innan vinterlovet i november!
Föresten, vilka stödfodrar/extrafodrar??
Jag vågar inte ta några risker med att "lilla" A ska tappa något igen så hon får:
½kg krafft grön müsli (red mills avelserien)
½kg betfor (torrmätt)
60ml (två pump) linfröolja
varje dag + tokosel 1ggn vecka!
Senast ändrad: