Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Vad roligt de måste ha i hagen när de är så många.

Ja det är jättekul att dom är så många. Snart kommer det ev 3 hästar till så vi får hoppas att det går lika bra med dom.
Förra året när min lille skulle släppas in blev han jagad igenom staketet. Nu är han allas bästa vän och kan gå mellan dom olika grupperingarna. Veti tusan hur han gör för att smöra sig in hos alla :angel:

kl

nu ska ja för första gången presentera min 07a..
han är fortfarande hingst, lugnare än lugnast.
stammen är For feeling-Irco Mena. De är meningen att han ska gå som fälttävlans häst när han blir stor :)
Han är löshoppad upp till 110 som de ska klara på rådgivande till hösten.
de klarar han galant. (dock inte hoppad så högt varje gång utan vi koncentrerar oss på mera teknik övningar på låghöjd nu)
Han är inkörd så vi har varit ut i skog och mark och kört. han är tömkörd, longerad, sadel van. och har även suttit på honom 2 gånger nu en kort stund.
går in i transporten utan problem. han är verkligen super snäll. men nu har han en välförtjänt vila på bete med kompisarna innan de är dax för inridning.
hoppas han inte är ett monster när han kommer tillbaka :crazy:
de var en kort om oss :D

Grattis! :laugh:
jag är också nyss fyllda 20 (början av juni) :D

Välkommen!!
Han låter fin! Har du ingen bild?

Grattis på födelsedagen! :laugh: :banana:

Själv är jag sju år äldre än dig och planerar redan för min "kris" vid trettio. Vad skall jag unna mig att köpa och låtsas att det inte är planerat? :angel: Ett arabsto kanske? :idea:

Senaste på min 07 e. First Wish - Ampere. Senaste "övningen" var att ha på Swith. Stod still som en sol... Växer så det knakar.

Låter ju som en utmärkt ide! :D:D

Du får göra Fjord-Araben till den nya innerasen! ;)

:rofl:

Nu hänger jag inte riktigt med är jag rädd... Menar du att fjordhäst och arab skall bli inneraser eller menar du en korsning mellan dem?

Om inte annat vore det ju häftigt om jag lyckas få mitt fjordsto att få föl med arabstoet jag köper som trettioårskris. :p

*Kl*

Nu har jag gjort det! Jag har ridigt på Lanzelot!!::banana::banana:
För det räknas väl som ridning om hästen tar ett par steg frammåt?;)

Mamma har tagit bilderna så kvaliten är därefter. Ni kan vara glada att man ser HELA motivet, ibland fattas vissa kroppsdelar på mammas bilder...:grin:

Här är jag och inridningsobjektet.
Osorterat046.jpg

Med hjälp av syster tar jag mej upp i hängande position.
Osorterat047.jpg

Och så över med benet. Skratta inte åt min rumpa, den har redan mobbats av mamma och syrran..;)
Osorterat048.jpg

Äntligen uppe. Fantastiskt! Mysigt, tyckte Lanzelot om att få vara i centrum och bli kliad av TVÅ människor. ( Det höjda huvudet är för att syrran kliar på bringan=hur gött som helst)
Osorterat049.jpg

Nu går vi några steg. Det går lite trögt för matte hade ju som sagt en plan för att förhindra rodeo...:angel:
Osorterat051.jpg

Klara! Duktig Lanzelot.
Osorterat053.jpg

Tävlingsbanan nästa!

Fin, ser "färdig" ut.

*kl*

Har fler börjat med inridningen ännu? Alltså börjat hänga/sitta? Eller väntar ni tills efter betessäsongen?

Lanzelot går på bete "utanför dörren" så att ta en grimma och en medhjälpare o hoppa upp och ner tog inte mer än 5 min. Sen en näve havre och ut i hagen igen. Planerar att göra det igen ett par gånger denna vecka, sen får han vara ifred och bli ännu fetare ett tag.:D

Har fler börjat med inridningen ännu? Alltså börjat hänga/sitta? Eller väntar ni tills efter betessäsongen?

Jag håller på att längta ihjäl mig till den 22 juli, då jag får återse min prinsessa. :love: Planen är då att så smått börja sitta på henne igen och ta något litet steg här och där. Egentligen är väl rundkorallen säkrast, eftersom den har staket runt, men samtidigt är hon ju ensam där och det är ju alltid ett orosmoment. Funderar faktiskt på att sitta upp i hagen och åka några sekunder. :o

Lånade Jens Fredricssons unghästbok från biblioteket, där står det att tvååringen innan vintervilan i november/december skall gå att rida på i alla gångarter rakt fram. Jag tycker det låter lite väl mastigt. :crazy: Vad säger ni andra?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 421
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 383
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 669
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV