Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Nu har träckprovssvaret kommit. Ariel har 700 MPG blodmask. :crazy: Det blir helt enkelt avmaskning hela sommaren för hennes del. Det känns dock skönt att de kommer att gå på ett rent bete i sommar, förhoppningsvis får vi ordning på maskarna snabbt.

Tänk då min lilla tjej som ska hoppa runt 130cm för att få sitt efterlängtade diplom! :eek::love:

Oh hua! Det är ju nästan Ariels mankhöjd. :crazy: Men vi får helt enkelt träna och höja lite i taget... Även om jag är tveksam till att vi blir klara till testet. Det är ju inte heller något huvudmål för mig, eftersom Ariel går utom tävlan.

Näe vad tråkigt! :( Jag håller tummarna för att han kryar på sig snabbt.

Näe vad tråkigt! :( Jag håller tummarna för att han kryar på sig snabbt.

Såg bättre ut när veterinären o jag kom ut till lunch. Inte fullt så halt och bara 38,6 i temp. Så nu står han på pencillin och Finadyne i sex dagar. Liten!

Får hoppas att det blir bättre nu då!

kl.

Nu är min lille färdig opererad. Allt hade gått bra men han får bli kvar över natten pga av att dom blev tvugna att göra två snitt.
Men jag är iaf lättad att det är över och att han nu står på benen och att vet var nöjd. Fattig kommer jag att bli men det är han värd!!!:love:

Kommer kännas bra när han står hemma i sin egen box igen.

Får hoppas att det blir bättre nu då!

kl.

Nu är min lille färdig opererad. Allt hade gått bra men han får bli kvar över natten pga av att dom blev tvugna att göra två snitt.
Men jag är iaf lättad att det är över och att han nu står på benen och att vet var nöjd. Fattig kommer jag att bli men det är han värd!!!:love:

Kommer kännas bra när han står hemma i sin egen box igen.

Skönt att det gått bra och att han snart är hemma!

KL

Nu har Lanzelot o Ville kommit ut i sommarhagen. Det tyckte de var jättekul.

Tyvärr tog batteriet i kameran slut så jag vet inte hur mycket jag lyckades filma och så hittade jag ingen sladd till laddaren.

Lanzelot har en hel del bulor efter myggbett. Det är lite trist. mamman var lite känslig mot mygg o blinningar men inte så här. Hans storasyster och sommareksem t o m. Tur att vi inte tog fler föl på den mamman, inte alls kul med allergiska hästar. Vi får se hur Lanzelot klarar sommaren. Förra gick bra.

Vad skönt att det gått bra..
Min vet kommer ut idag o tar Prince..Den lille skiten bet mig i armen idag igen när ja ledde ut honom :mad: stod mer på två ben än fyra!! Jävla lätt med diskbråck o tillrättavisa honom ju. Skönt när detta e över så man kan sätta igång lite. Gick en promenad med sadel på i måndags kväll. Möte traktor o allt möjligt..Lite stressad men inget avancerat..Va på Gekås igår o införskaffade en tömkörningsgjord så nu ska det tömköras :laugh:

Håll tummarna nu när Prince blir flicka :angel:

Jag är också lycklig ägare till en 07:a. Ett litet arabsto med stor vilja som inte alls ser lika stor ut som era tvååringar. Vi har än så länge bara varit på promenader och hoppat lite naturhinder. Hon har även varit med som handhäst. Fick hem henne för ca två månader sen och hon var ganska ohanterad då, så vi håller fortfarande på att träna på att sätta på grimma, borsta ben, lägga saker på ryggen etc. Hon har även fått prova att ha bett och det tyckte hon inte var några problem.

dsc00107_38462525.jpg

dsc00114_38462634.jpg

Min lilla skrutta som fortfarande har en skidbacke till rygg :)

Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra!

Äntligen kan jag börja köpa rosa grejer till min "fjolla" :devil: :D

Sådär ja nu har Veterinären åkt igen o jag har stått o studerat Prince..Han tittar på mig med en blick som säger: Va fan har du gjort med mig???
Allting gick verkligen som det skulle..han va supersnäll o det hela gick på 45 minuter..Ska stå inne idag o gå en promenad ikväll på 15 minuter sen ut i hagen imorgon..Bara se till så han inte busar järnet..då får han gå i egen hage ett tag..Ungefär om en månad finns det inga risker kvar att han kan bli pappa! lilla skiten :D
En bild på fjollan oxå..Står mest o glor ut igenom fönstret..ja ser honom från datarummet så det känns skönt..
011.jpg

Nu har jag äntligen hämtat hem min lille. Han mådde hyffsat bra och var ungefär som vanligt. Men my god vilket stort sår. Han är ju snittad två ggr och det uppe i ljumsken ser läskigt ut, visserligen rent och fint men helt öppet. Stackars min lilla häst.

Du har allt en mycket trevligare konvalecens än vad jag har. Min har boxvila i 2 dar och sen sjukhage 14 dar promenad 2x30 min. Hur jag nu ska lyckas med det.

En rolig grej är iaf att tränset jag har köpt till honom kom idag:D
Här är en bild på det, fast på fel häst!
27554533.jpg

Härlig bild!

Och välkommen in i fjollornas gäng.:D Även om Lanzelot leder den ligan starkt.

*kl*

Nu tycker jag att ni är elaka! :p Vår 08:a blev av med kulorna idag och han ska inte bli det minsta fjollig! :angel:

O Tobbe som varit vallack sen i höstas tycker att han är jättecool fortfarande! ;)

Nu har jag precis varit ute o hälsat på prince..gav honom en kaka hö o så släpper jag ut honom sen när jag kört grabben till skolan. Vill gärna se vad som händer..Det droppar fortfarande blod vilket är super ju..Precis som det skulle. han va inte heller mer svullen än igår så d ska nog bli bra. Jag fick en spruta med penecilin salva av vet. han sa att ja kunde ta lite på en handske och smörja honom på såret om jag fick!! ÖÖÖ hur fan ska d gå till???:crazy:
Ja det e väl bara o prova..han var vid gott mod min lille "valack" iaf :D

Uppdatering :)

Nu har jag varit ute o tempat Prince o tittat lite..Ser jättefint ut och han hade 37.7 i temp så jag gick ut i hagen med honom först så han fick kolla runt lite..Givetvis va det trav iväg..sprang litegrann sen va det äta som gällde..Släppte sen ut kompisen och dom gick iväg och åt lite.. Sprutade prince med flugmedel på insidan låren o runt hela rumpan. Men han e som vanligt..Skönt.

oxo: Det va ju trist me boxvila o promenader o sånt..D blir så drygt o dom samlar massa energi på dom dagarna..:crazy:

Äh, Lanzelot har varit fjollig hela tiden. Även med kulor.

Vi var lite sugna på att behålla kulorna eftersom han var så himla fin när han var liten men nu verkar han bli mer och mer känslig för mygg och ohyra och sådana hästar ska man INTE ha i avel. Hans syster har ju knottallergi, tydligen ärftligt från någon okänd häst. Ingen annan i släkten har haft sådana problem.

Oj, här ryker det kulor både till höger och vänster :D

Är det ingen som ska ha bollarna kvar över sommaren=?

Oj, här ryker det kulor både till höger och vänster :D

Är det ingen som ska ha bollarna kvar över sommaren=?

Namir ska ha sina kvar över sommaren :laugh: Ser ingen anledning till att ta dom innan när han är så snäll och lätt att hantera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 433
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 499
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar