Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

*kl*

Tobbe kan mycket väl, som idag, gå hur bra som helst, lyssna bra, lugnt och fint för att sen plötsligt blir hysterisk och börja snurra runt på bakbenen. Sen stannar han lika plötsligt, blir cool-lugn och går vidare igen.. :confused:
ofta när hästar vänder runt på bakbenen så är det för att man kommer för mycket framför de (hamnar man vid huvudet när man tömkör så säger man typ vänd på hästspråk har jag lärt mig)
Nu vet jag ju inte om du gör fel men skulle bara tipsa om att vara nogrann med att vara bakom

Senast ändrad:

Men att hästen vänder och att den står på bakbenen är ju inte riktigt samma sak?

Om jag vill att min häst ska gå framåt står jag alltid i drivande position, alltså bakom/snett bakom alternativt i mitten (mot baken) om vi är på volt.

Idag löshoppade jag Ariel! Det var inte alls tänkt så, jag skulle bara bygga hinder, men eftersom hon själv bjöd på dem kunde jag inte låta bli. :angel: Så nu har hon hoppat 50 cm oxer med mycket hoppglädje! :love: Hon behövde ingen drivning och slutade inte förrän jag plockade bort bommarna... :p

Är så stolt och glad över henne! :love:

*kl*

Idag fyllde Pix 2 år :banana:
27507148.jpg

27507149.jpg

Vilken duktig tjej!

Vi ska löshoppa i morgon. Amadeuz har gjort det tre gånger förut, men då i ridhus. Nu tänkte vi testa hemma i padocken, hoppas han håller sig inom staketen :laugh:

Vi löshoppade några hästar idag, men min lille fick inte vara med. Han får spara sig tills på tisdag!
Däremot hängde jag lite på honom i stallgången:) Skönt att han verkar ta det med ro.

Härligt med bete. Jag hoppas att vi kan släppa våra snart också :)

De har inte kommit ut på ängen ännu men de går ute på nätterna med täcke i lite mindre hagar :) Nästa vecka kommer de ut på en del av det stora betet (olika ängar) :love:

KL

Nu fick jag lite hastigt och lustigt en tid för kastration i morrn så det blir ingen löshoppning för oss. Åker ner med min lille stackare till Åby ikväll så får han sova där. Känns lite vemodigt att ta kulorna på honom måste jag erkänna!

oj va du fick tid snabbt :) Berätta hur d gick sen..Prince blir av med sina på onsdag nångång..Veterinären skulle ringa vid 9 o säga när han kommer ut..
Hur långt tid brukar d ta innan d läker ihop? Alltså om allt går som det ska utan infektioner o svullnader? För min häst ska inte få nåt av det :D:angel:

Ja det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade ju tänkt efter löshoppningen nån gång. Men eftersom en speciellt duktigt vet hade en lucka i morrn och sen åkte hon på utbildning i några veckor så hade jag inte så mycket att välja på. Vill ju inte kastrera mitt i sommaren.

Vet inte riktigt hur lång tid det tar, men jag hoppas det går snabbt så jag kan slänga ut min på bete. Min ska också klara sig utan komplikationer hade jag tänkt:D

Åh duktig tjej!! Nu är jag verkligen sugen på att löshoppa Amazing på riktigt!! :love:

Själv så längtar jag till jag kan prova flera hinder. :p Men så läste jag instruktionerna för treårstestet och D-ponnyer hoppar ju 80-100 cm. :eek: Med ännu mer höjning om domaren vill testa kapaciteten ytterligare. Blir lite mörkrädd, vet inte om jag vågar löshoppa så högt. :crazy:

Men att hästen vänder och att den står på bakbenen är ju inte riktigt samma sak?

Om jag vill att min häst ska gå framåt står jag alltid i drivande position, alltså bakom/snett bakom alternativt i mitten (mot baken) om vi är på volt.

sorry trodde du menade att han vände runt :)

Fan oxå...
Nu är Amadeuz skadad igen:cry:

Det är inte två veckor sen veterinären var ute och skar upp en stor böld nedanför ganaschen och ikväll var vänstra knät dubbelt så stort. Bajskorv!
Inte såå halt åtminstone, mest stel verkar det som o det är inte konstigt med det knät.

Alsolbandage o lindor fram över natten (om det nu får sitta kvar...:D ). Spännande o se i morgon bitti...

usch va tråkigt!

Jag har lämnat min lille prins på Åby nu:cry: Känns helt hemskt att bara lämna honom där helt "ensam". Men förhoppningsvis så får jag hämta honom i morrn efter kl tre:D

Han var rädd men ändå väldigt duktig, klev på vågen utan problem :love:
Nu väger han 445kg:)

Känns ändå bra att få gjort det innan sommarn och förhoppningsvis ändrar han inte på sig:love:

Dessutom var det mycket "ohh vilken snygg häst" när han gick förbi, vilket gjorde matte väldigt stolt:D

Och i morse var han ännu mer halt och med 39,2 i temp. Så nu väntar jag på att veterinären ska komma... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 433
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 491
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar