Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Kl
Jag tycker min 2-åring inte ser klok ut just nu. Stå ordentligt när man ska ta bild kan han inte iheller.

Halsen har börjat bli grövre men bogen o bringan har inte hängt med.
Hans mage blir jag inte av med. Den hade han trots hingstbete i somras.
Sen har vi gumpen som lever ett eget liv. Just nu är han dock ganska jämn.
Han fäller ju o har lite olika färg på vinter- o sommarpäls.

Skulle bara fota han nya fina äppelgröna grimma, men de flesta bilderna vill jag inte visa. Måtte det bli en normal häst av honom.

// Linda

Oj va roligt att se Kasze halvbror :laugh: Kasze är också 2 nu och en sån som man vill "stuva undan" när man får besök ;) Har haft samma problem som du med en stor buk, den har jag lyckligtvis fått bort nu men då har han vuxit bak igen o ser ut som en dragsterbil istället:crazy: kan tänka mig att de tar lååång tid på sig innan de är riktigt bra. Mirroh själv tog ju tid på sig och var nog inte riktigt fin förrän vid 5-6 så håll ut! :rofl: Finns bilder på våran sida om du vill se hur halvbrorsan ser ut.

Hälsningar Fia

Nu börjar det äntligen komma lite gröna strån här hos oss:)
27426446.jpg

27426318.jpg

Sötnos! :love:

I morgon ska jag inhandla transportskydd, antar att jag får köpa ett par full, blir kanske lite stora men hellere det än för små!?! Bara de har riktigt bra passform borde det bli bra :)

Ska du flytta henne nu?

Jag har aldrig ägt ett par transportskydd så jag vet inte vilken storlek man ska ha:D
Är av den gamla skolan som lindar och har boots på hästarna.

Åh andra sidan är det alltid kul att köpa något nytt:D

Oj va roligt att se Kasze halvbror :laugh: Kasze är också 2 nu och en sån som man vill "stuva undan" när man får besök ;) Har haft samma problem som du med en stor buk, den har jag lyckligtvis fått bort nu men då har han vuxit bak igen o ser ut som en dragsterbil istället:crazy: kan tänka mig att de tar lååång tid på sig innan de är riktigt bra. Mirroh själv tog ju tid på sig och var nog inte riktigt fin förrän vid 5-6 så håll ut! :rofl: Finns bilder på våran sida om du vill se hur halvbrorsan ser ut.

Hälsningar Fia

Jag har kikat på bilder på Kasze redan innan. Man är ju nyfiken av sig. :D
// Linda

Japp vi åker på Torsdag :)

Okey, ja det är olika med hur man har lärt sig! Jag har ju bara haft positiva upplevelser eller vad man ska säga med skydd så jag kör på det ;) Och sen hatar jag att linda också :p:grin:

Storlekarna är samma som på vanliga benskydd ungefär tycker jag :)

Ja det är ju mycket smidigare. Ponnyn hatade transportskydd så det blev aldrig så att jag köpte några:)

Eller jo jag hade ju ett par till den store. Dom var ganska små i storleken (eller så var det han som var stor) Kommer inte ihåg märke men dom skulle nog ha passat ynglingarna:)

Ja det är ju absolut en smaksak! Men du som är dressyrnisse är väl ett snille på att linda också! :D Jag lindar bara när jag måste typ :angel:;)

Jag får se i morgon vad jag hittar! :d

Haha jo nog har jag lindat ett antal hästar i mina dar men det tillhör ju inte favorit sysselsättningarna direkt.

Vad har ni för butiker nära er?

Har ju Mikales (Hästsport och foder) i Ödsmål som jag oftast handlar torv och foder hos :) Och sen brukar jag splitta utrustningen mellan han och 3 hästar som finns i Kungälv :) Finns även en butik på Tjörn som vi handlar i (de har dock bara öppet eftermiddagarna)! (Beror ju på vad de har inne och vad man ska ha typ)

Så jag åker till han i morgon och kollar först, annars blir det att åka till Kungälv :)

*Har ju även då Lantmännen i nödfall i Kungälv också*

Senast ändrad:

Ja just det den affären har jag inte varit inne i sen den flyttade. Är det Sjöängen på tjörn du menar?
3 hästar är ju alltid bra:)

Det är lite dåligt med bra butiker häromkring tyvärr.

Ja Sjöängen ja! Dom är alltid så trevliga där! :) Okey, det kan vara lite tråkigt, men du har väl hyffsat nära? :)

Nu har jag köpt skydd! :d Dom är navyblå, av märket Horse Guard! Supersnygga och dom verkar vara riktigt bra! :bump:

Det var ju horse guard jag hade :D Fast mina var svarta:)¨

Kommer bli kanon bra! Du får ta kort när hon har dom på:D

Nu har jag haft mina hästar hemma i en vecka. Mysigt! Jag tycker att Miragon börjar lägga på sig redan trots att vi inte fått så mycket gräs ännu. Fri tillgång på hö och 3 kg krafft + lite lucern går hon på och hon börjar bli lite pigg. Vi tränar lite på att longera och vara uta och knalla själv på ny plats. Hon sköter sig bra men det kan komma en liten stegring och lite bock när jag longerar :D.

0013.jpg

http://www.millan.no-ip.info/miragon_7maj_09/medium/0021.jpg

fler bilder på:
http://www.millan.no-ip.info/miragon_7maj_09

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 435
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 614
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5