Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Hej!
Hörde att ni hade en tråd om -07 or så tänkte jag skulle hänga på erat snack :)
Jag har två -07:or en ridponny och en connemara.
Någon som har en blivande d-ponny? hur stor är den?
tror min ridponny växer över men men.

Jag ska köra in min connemara nästa vecka, har satt vagn på henne en gång gick jättebra hon tyckte de va läskigt men hon gjorde inga dumheter.

Jag förväntar mig att min 07:a blir d-ponny, men jag har dålig känsla för hur stor han kommer att bli... Han var 138 cm för drygt en månad sen..

Men då är han inte så färdigvuxen va?
Min ena köpte jag i december då var hon 140 i mannken och 145 som högst punkt på baken.
Tror min andra är ungefär 140 nu har aldrig mätt henne ska göra det snart.

Ska tilläga att den som är större ser väldigt vuxen ut tror bara hon växer i kapp baken men sen inte mer, den som är lite mindre ser inte lika vuxen ut

nej min tvååring är inte särskilt färdigvuxen det förväntar jag mig inte eftersom han är två.

Jättefin häst!

Den ser ju ut som en unghäst som är på väg att bli häst. Det gör inte våran Lanzelot, han ser ut som Tjocka Farbrorn bara. Likadant var det med hans storasyster, hon såg ut som en färdigvuxen ponny hela tiden.:mad:

*KL*

Nu har ja ringt d lilla samtalet till Herr Veterinär :angel: nu jävlar åker kulorna på onsdag..När ja släppte ut honom imorse fick han rabies o bet mig i armen. Kunde inte stå stilla när ja skulle släppa honom och taklade fjordingen så han höll på o gå ner för räkning.. Nej nu får d va nog me trams :mad:

Senast ändrad:

Ja, det är rätta takter det! Knipsa kulor är den rätta medusinen mot rabies.

Vi har en liten 08:a här som verkar ha fått en släng av just det.

nej min tvååring är inte särskilt färdigvuxen det förväntar jag mig inte eftersom han är två.

Nä de förväntade inte jag mig heller:)
Men mina är stora bägge två, och ser väldigt vuxna ut för sin ålder vet inte hur det kommer sig. Den ena måste nästan vara färdigvuxen annars blir hon inte ponny, hennes pappa e c och mamman d så isåfall har jag oturom hon gör det:).

*KL*

Nu har ja ringt d lilla samtalet till Herr Veterinär :angel: nu jävlar åker kulorna på onsdag..När ja släppte ut honom imorse fick han rabies o bet mig i armen. Kunde inte stå stilla när ja skulle släppa honom och taklade fjordingen så han höll på o gå ner för räkning.. Nej nu får d va nog me trams :mad:

Men det är skoj i efterhand (oftast) att haft de som hingst länge de får så fina halsar då.

ja jo, han har ju breddat sig bra o blivit jämn o fin i kroppen så det va väl ändå dax nu tyckte jag..men idag va det droppen..Så nu ska han få bli fjolla :devil:

100_1153.jpg

002.jpg

Jag ska ringa det där samtalet på måndag hade jag tänkt. Min börjar leka lite väl tufft med sina kompisar och dom gillar det inte så jag är mest rädd för att han ska få stryk. Det som tar emot är att han är så snäll att hantera. (Kanske får äta upp det, om han beter sig som ett monster nu när vi ska iväg på löshoppningen:angel:) Men det måste göras!

Nu är dom nersläppta på bete :p

Stormtrivs !!

Fotot är från igår.

Mvh Black

27465003.jpg

*kl*

Idag har jag tömkört Tobbe i hagen, gick stundtals jättebra och stundtals katastrof. Han är verkligen sin systers raka motpol, Tobbe kan mycket väl, som idag, gå hur bra som helst, lyssna bra, lugnt och fint för att sen plötsligt blir hysterisk och börja snurra runt på bakbenen. Sen stannar han lika plötsligt, blir cool-lugn och går vidare igen.. :confused: Jaja, hur som helst, idag fick det bra på volt både i höger och vänster varv, annars brukar höger vara väldigt jobbigt. Att gå rakt fram var däremot jobbigt när man behöver gå alldeles ensam och ingen som håller stackars Tobbe-liten sällskap vid huvudet :p

Det går framåt i alla fall, men jag tror inte jag tänker ge mig på att köra in honom i första taget.. Lite väl mycket myror i skallen på grabben.. :angel:

Har inte skrivit på länge här. Men vi har inte gjort så mycket, löshoppat lite och promenerat. Han har börjat bli ganska hingstig nu, men fortfarande snäll att hantera :love:
Han har musklat sig fint nu, men tyvär växer han lite dåligt tycker jag :P Men de kommer väl ett ryk i sommar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 435
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 618
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud