Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

kl

när släpper ni era 2åringar på bete?

I slutet av maj blir det nog, om vädret tillåter:)

Om två veckor ca. Planen var från början nu i helgen, men eftersom jag har kommit igång lite mer och "jobba" med honom ska vi ge det ett par veckor till innan han släpps iväg.

Lanzelot är väl redan släppt tror jag. Lillasyster har stuckit till Gbg på partaj ett par dagar och jag har varit borta på jobb och whiplashskadade mamma kan inte mocka så både tvååringen och ettåringen går nog ute gissar jag på. Vädret har ju blivit kalas så dem går det nog ingen nöd på. Fri tillgång på hösilage har de ju.

Sommarbeteshagen har de dock inte släppts på tror jag. Den behöver växa till sig lite. Förra sommaren var det dåligt med gräs. Det var alldeles för torrt i början så det växte aldrig till sig som det skulle. Hoppas på mer regn i maj nu.

Lanzelot verkar f ö ha slutat växa på höjden för tillfället. Han växer istället på bredden och ser ut som Tjocka Farbrorn i jämförelse med sin yngre och mer eleganta hagkamrat. Hans hals har börjat bli riktigt maffig.

Namir släpps lite efter den 12 maj. Men hans lösdrifts hage är på 10hektar med massa gräs :laugh:

Apollo går ute dygnet runt sedan ett par veckor tillbaka, när det blir beteshage beror helt enkelt på när det ser bra ut i hagen :)

Min dam går redan på bete, så himla skönt att slippa joxa med foder längre. :D I år får hon ha en flughuva på sig, och hon uppskattar den enormt mycket. Vill knappt ta av sig den för att ta på tränset. :angel:

I övrigt kan jag rapportera att min pappa åkt ned med min hinderpark, så nu har vi (förutom tre bommar + fyra små stockar) 16 hinderstöd, 10 bommar, 4 plank och 3 cavaletter. :banana:

*kl*

Bilderna som jag inte fick ordning på sist..

Tobbe löshoppar. Han hoppar av lite stort fortfarande, men det var som sagt första gången och de första sprången hoppade han av sådär två meter för tidigt, så det går åt rätt håll! :p

hopp-1.jpg

och en film

kl

Vi har haft hästarna ute i över 1 månad. De går i en fin hage med både skog och gräs. Dock stödfodras dom ännu då gräset inte riktigt räcker till...en av dom tränas för fullt och ska tävlas i slutet av maj. Vi har haft strålande väder, har fortfarande. I mitten av maj körs alla över till mina marker. Där finns det gräs så det räcker ;)

Raketen och Bäcka (båda 2 år, Bäcka är syrrans kallblod) gör inget för tillfället annat än att leka och njuta av vädret. Blir ändring på det när dom kommer hem till mig. Då ska Raketen få jobba lite till...

Vilka av er är det som har planer för treårstestet nästa vår?

Jag hoppas att kunna visa Amadeuz, om planen håller och om han ser ut som en häst. I nuläget känns det rätt avlägset, måste jag dessvärre tillstå...
Ska och kika nästa helg, när Östegötlands varmblodsförening har test på Vretaskolan. Kul!

Han hoppar ju riktigt trevligt!

(och skönt att se att det är fler unghästar som är lite runda om magen. Lanzelot har blivit en Fläskelot...:D )

Jag har planer på att visa Amazing! :) Hoppas på diplom i löshoppningen såklart men då gäller det ju att hon är klar för att rid-visas också :)

kl.

Nu har jag löshoppat på riktigt. Tog transporten och körde ner till hoppbanan och plockade med lite hinder upp till lilla paddocken. Var ju tvungen att testa så att vi inte gör bort oss på "kursen". Och nu har jag upptäckt att jag verkar ha köpt en hopphäst vilket inte riktigt var tanken... Men duktig är han och det är tydligen kul att skutta över färgglada pinnar:D

Häärligt :D:D Jag ska löshoppa på riktigt så fort Amazing vant sig vid sommarbetet och de nya kompisarna :)

Ja, det är ju bra att dom tycker att det är kul:)

Spännande att se om hon har något hopphuvud! Det är ju viktigt om du nu ska ta dig upp i 140:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 440
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 647
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar