Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Idag var vi i ridhuset och provade att longera för andra gången och idag trillade polletten ner! Körde en sväng med transporten i går och hon gock så fint både i och ur. Om en vecka tar jag hem henne och hennes mamma. Det var över ett år sedan jag hade dem hemma så det ska bli skönt att kunna pyssla om dem lite mer! Miragon är lite tunn och hon har vuxit en hel del , hon är ca 160 cm och fyller 2 år den 10 maj.
Idag promenerade vi ner till ridhuset igen. Först fick Miragon springa lite lös och sen fick hon skritta över en bom som var lite läskig i början. Därefter satte jag upp ett litet hinder som hon skuttade över. Duktig tjej!
Provade att longera igen och det gick klockrent i båda varven.
Jag har också hängt på min tjej
Det gick så bra så... Min pappa skickade upp mig och sedan gick vi några steg. Ska hänga lite i veckan igen, målet är att sitt upp helt en gång innan hon åker på betet! Våra bebisar börjar bli stora...
oj har ni redan varit uppe och klängt på dem? jag är nog lite mesig, kommer inte att göra det förrän tidigast i vinter tänkte jag.
min grabb han är rejält hingstig nu med vårkänslor, brunstande ston i hagen mitt emot och dessutom betäckningar på gården... stackarn Och jösses vad förbannad han blev på stängslet i går när han fick sig en kyss av tråden som han stod och gnuggade sig mot haha.
Min tränare undrade om jag inte hade suttit på honom än, men det tycker jag att han är lite liten för. Tänker sitta på honom någon gång i sommar kanske eller till hösten. Tycker det är bra att klänga lite på dom lite då och då
Jag undrade med hur du har lyckats få honom så fin i pälsen? Min unghäst ser ut som en lurvig liten gris och hon ser bara ovårdad ut. Tänkte på det här med tömköra och gå på volt. Vi har då tyvärr inte hållt på så mycket med mitt sto då jag har varit ute på praktik och det var ingen som höll på med henne, hon är 2 år till sommaren och det var först nu som jag satte på henne ett täcke, (har vart borta från oktorber - december) hon reagerade inte alls på det så jag frågade då hon som har haft henne medan jag var borta om hon gjort något och fick svaret att det hade hon inte. Men undrar om det är bäst att tömköra lite innan man börjar jobba henne på volt? Hon lär sig väldigt fort men det är bäst att kolla med andra med så. Har pratat med uppfödaren och några släktingar till mig. Skulle bli glad över att få lite råd
Nu har jag "bokat" tid för våran första seriösa löshoppning Vet ju inte om han har varit i ridhus tidigare så det ska bli spännande att se vad han tycker om det. Så håll tummarna för oss Nu är det ju inte förrän om två veckor men ändå!
Okej, attans! Hojta om du hittar nått snyggt annars!
Härligt Jag ska väl förmodligen löshoppa hos Linda en gång innan sommarbetet, kommer att ha tillgång till padock och hinder där med så det blir löshoppning ett par ggr under sommaren också Hon växer så jäkla mycket och ligger ner väldigt mycket så jag tar det riktigt lugnt med henne nu, busar bara en del i frigalopp med träns på
Men sätt ihop ett själv. det tränset är gjort av ett vanligt remont, helt svart. Satte på ett OS pannband och en islandsnosgrimma,var tvungen att byta ut nosgrimman då den var helt tokigt mycket för stor.
Jo dom växer allt en del nu, jag gör inte heller så mycket med min. Att han fick sadel på sig var endast för korttagning
Lek och bus är det härligaste!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.