Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

0016.jpg

0017.jpg

0011.jpg

Idag var vi i ridhuset och provade att longera för andra gången och idag trillade polletten ner! Körde en sväng med transporten i går och hon gock så fint både i och ur. Om en vecka tar jag hem henne och hennes mamma. Det var över ett år sedan jag hade dem hemma så det ska bli skönt att kunna pyssla om dem lite mer! Miragon är lite tunn och hon har vuxit en hel del , hon är ca 160 cm och fyller 2 år den 10 maj.

Idag rök manen också, Tack Therese (Lydia) :bow:

Vad var det för stam på henne??

Härligt att longeringen funkade:D

Idag promenerade vi ner till ridhuset igen. Först fick Miragon springa lite lös och sen fick hon skritta över en bom som var lite läskig i början. Därefter satte jag upp ett litet hinder som hon skuttade över. Duktig tjej!
Provade att longera igen och det gick klockrent i båda varven.

*kl*
äntligen har jag kommit ihåg att mäta apollo... han har vuxit en hel del sedan sist trots allt, 143 cm över manken och 145 cm bak nu minsann... :)

apollo2.jpg

Han hade flätor ett par dagar för att få lite styr på punkar-manen... det fungerade rätt bra :P

Åh vilken söt bild:D

Idag har Plutten verkats, jag kunde inte vara med men enligt min mor så skötte han sig fint!

Jag har också hängt på min tjej :)
Det gick så bra så... Min pappa skickade upp mig och sedan gick vi några steg. Ska hänga lite i veckan igen, målet är att sitt upp helt en gång innan hon åker på betet! Våra bebisar börjar bli stora...

oj har ni redan varit uppe och klängt på dem? jag är nog lite mesig, kommer inte att göra det förrän tidigast i vinter tänkte jag.

min grabb han är rejält hingstig nu med vårkänslor, brunstande ston i hagen mitt emot och dessutom betäckningar på gården... stackarn :) Och jösses vad förbannad han blev på stängslet i går när han fick sig en kyss av tråden som han stod och gnuggade sig mot haha.

Min tränare undrade om jag inte hade suttit på honom än, men det tycker jag att han är lite liten för. Tänker sitta på honom någon gång i sommar kanske eller till hösten. Tycker det är bra att klänga lite på dom lite då och då:)

Jag undrade med hur du har lyckats få honom så fin i pälsen? Min unghäst ser ut som en lurvig liten gris och hon ser bara ovårdad ut. Tänkte på det här med tömköra och gå på volt. Vi har då tyvärr inte hållt på så mycket med mitt sto då jag har varit ute på praktik och det var ingen som höll på med henne, hon är 2 år till sommaren och det var först nu som jag satte på henne ett täcke, (har vart borta från oktorber - december) hon reagerade inte alls på det så jag frågade då hon som har haft henne medan jag var borta om hon gjort något och fick svaret att det hade hon inte. Men undrar om det är bäst att tömköra lite innan man börjar jobba henne på volt? Hon lär sig väldigt fort men det är bäst att kolla med andra med så. Har pratat med uppfödaren och några släktingar till mig. Skulle bli glad över att få lite råd :)

TACK !!

Sätter in några nytagna foton från dagens promenad :laugh:

Mvh Black

27296412.jpg

27296416.jpg

27296408.jpg

Nu har jag "bokat" tid för våran första seriösa löshoppning:D Vet ju inte om han har varit i ridhus tidigare så det ska bli spännande att se vad han tycker om det. Så håll tummarna för oss:p Nu är det ju inte förrän om två veckor men ändå!

Idag har han varit duktig och haft sadel på sig:)
27301746.jpg

27301690.jpg

Tränset är ett ihop plock så det är nog inte svårt att fixa:)
Behöver nog köpa en ny nosgrimma för den har han snart växt ur.

Vi fick en plats nu för Lotta nästa gång, ska bli kul och se om han kan ta sig över en bom:p

Okej, attans! Hojta om du hittar nått snyggt annars! :idea:

Härligt :D:D Jag ska väl förmodligen löshoppa hos Linda en gång innan sommarbetet, kommer att ha tillgång till padock och hinder där med så det blir löshoppning ett par ggr under sommaren också :) Hon växer så jäkla mycket och ligger ner väldigt mycket så jag tar det riktigt lugnt med henne nu, busar bara en del i frigalopp med träns på :)

Lite galna bilder också!

46254_1240876780.jpg

71481_1240876808.jpg

80755_1240876844.jpg

Senast ändrad:

Men sätt ihop ett själv. det tränset är gjort av ett vanligt remont, helt svart. Satte på ett OS pannband och en islandsnosgrimma,var tvungen att byta ut nosgrimman då den var helt tokigt mycket för stor.

Jo dom växer allt en del nu, jag gör inte heller så mycket med min. Att han fick sadel på sig var endast för korttagning:D
Lek och bus är det härligaste!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 442
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 668
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar