Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jo det är klart att man kan göra, kan ju köpa en nosgrimma till min nackrem som vi har nu :)
Ja gud ja, känns helt galet att Amazing ska bli 170cm+! :d Blir spännande att hantera henne då med det temperamentet som hon visar upp redan nu! (Gjort sen hon var föl iof) :angel: Tur att man gillar hästar med mycket nerv! ;)

Ja sadel ja, blir väl i slutet av sommaren för Amazings del! :)

Ja, gör det.
Jag älskar ju att köpa träns så jag har en hel del hemma till mina andra pållar så det är kul att kunna byta ibland:)

Ja det är tur att du gillar det i såna fall:DSpännande att se vid vilken höjd dom slutar. Jag hoppas att jag har köpt en lite lugnare häst den här gången. Dock tror jag att det blir en liten pigg sak:)

Älskar att shoppa till lillan! :D Hon ska få benskydd, träns (ev då ny nosgrimma bara), nytt bett i mässing och lite annat smått o gott snart! Dags att låta henne få ha på sig sin tiara också :d, är väldigt rädd om den dock och vill inte att den busas sönder! :angel:

Jo han ser ut som en riktig piggelin i ögonen tycker jag! :laugh:

Ja, benskydd behöver jag nog också köpa. Tycker nästan det är jobbigt för jag hittar aldrig såna som jag vill ha.

Ne det där blinget är det sådär bra kvalitet på så man får vara lite försiktig:) fast jag tror det håller om hon bara spriger runt utan att dra pannan längst backen:p

Ja! :) Jag ska köra på ett par svarta eskadron till att börja med, riktigt ordentliga skydd att börja med tycker jag! (tror jag skrivit det innan) :p

Jo sant, men med dom bockningarna kan vad som helst hända! :eek::rofl:

Kl.

Här gör vi inte så mycket, vi promenerar/tömkör någon gång per vecka. Men han har två vargtänder som jag skulle behöva plocka bort för det märks att han tycker att dom är ivägen när han har träns på sig.

Lite bilder..
Februari/Mars
Bild239.jpg

Bild267.jpg

April
Bild299.jpg

Bild301.jpg

Bild302.jpg

Bild303.jpg

vilka fina bilder, han ser riktigt trevlig ut.

amigo blev släppt på bete i veckan. han är överlycklig och tycker att det är toppen med jämnåriga killar att leka med.
känner mig nöjd med vart vi kommit hittills. Amigo har haft sadel, träns, spolat benen, åkt transort dessutom har vi tränat mycket miljöträning och det är inte mycket som han höjer på ögonbrynen för.

n669557935_1551288_52017.jpg

n669557935_1551291_597961.jpg

Tack detsamma, din är också superfin.
Jag tycker att min ser så liten ofjantig ut när man jämför med andra född 07.
Din häst ser ju ut som en vuxen häst! :)

Här är det fortfarande en halvmeter snö i hagen så det känns som betessläpp är långt borta för min del...

Jag tycker att min ser så liten ofjantig ut när man jämför med andra född 07.
Din häst ser ju ut som en vuxen häst! :)..

Precis så tycker jag om min lille kotte också. Tycker att din ser mycket mer färdig ut än min. Riktigt snygg är han:)

härliga bilder!!

Apollo (på tal om hästar som ser fjantiga och barnsliga ut :P) fick nytt hö i hagen i dag... givetvis måste traktorn undersökas :)

DSC_0126.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0115.jpg

Senast ändrad:

tack å mycket!

han har kommit in i en växtperiod igen nu efter att ha stått still ett tag. han är bara 1.55 så han får gärna växa lite till:d

lider med er som har snö fortfarande....

skickar med en busbild från förra månaden...
n669557935_1424896_5388302.jpg

:love:

Är det en hopphäst du har skaffat dig :D

Underbar bild!!!

Jag bidrar med några bilder på min tjej, dom är tagna i februari, så jag borde nog ta och fixa några nyare :p
Vi har börjat tömköra och löshoppa en del och hon uppför sig över all förväntan, och är jätte duktig på att åka transport.
Hon är född i slutet på augusti så det kommer inte bli inridning för än till nästa sommar. i dagslägen är hon ca 160cm, men jag hoppas på att hon växer en bra bit till.

dsc01060_28547513.jpg

dsc01061_28547583.jpg

dsc01062_28547673.jpg

dsc01065_28547900.jpg

dsc01063_28547738.jpg

Ja, man får hoppas att dom tänker hålla sig på backen när man ska sitta på dom :D

Jättefina hästar ni har allihop!

oxo: Din häst har en underbar färg!

Minamigo: din ser verkligen maffig ut för att vara så ung:)

Tack så mycket, kan du säga till honom att han ska behålla den också :p

Det är underligt, fast man kanske inte inser hur fin häst man har när man tycker att alla andras är finare och vice versa. :idea:

Minamigo: Han ser definitivt större ut än 155 på bilderna iallafall!

lellewyn: Söt är han iallafall :)

gazira: Hon har nästan likadan bläs som min har!

*kl*

Idag har jag lösgalopperat och löshoppat Tobbe för första gången! Med tanke på att det som sagt var första gången, dessutom var jag ensam att sköta alltihop och med mina provisoriska hinder så gick det jättebra! Han hoppade av lite stort ett antal gånger men flöt på fint och var, förutom en totalmiss med genomhopp som följd, inte i en bom en gång.

Det blev ett par språng på 65 cm, sen gick det inte mer eftersom jag hade mina korta hinderstöd :p men med tanke på att det var första gången kunde det räcka, det gav mersmak i alla fall, och Tobbe-liten har kapacitet! :love: Tyvärr dog batteriet i min kamera mitt i allt, men jag ska se om där blev några bilder när den vaknar till liv igen..

kl.

Idag har jag tömkört Plutten, han skötte sig helt ok, men småtravade hela vägen hem och då fick han springa av sig i paddocken en stund efteråt. Satte upp ett hinder på 50 cm med en bom som infångare som låg på ca 1m . Först så hoppade han fint över det lilla hindret men sen var tydligen det för lågt för då började han hoppa över det som låg på 1 m. Han kanske har tänkt sig en karriär som hopphäst trotts allt:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 442
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 659
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar