Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Ja jag kan tänka mig att Amazing sticker iväg på betet :angel:

Men jag tänkte iof inte introducera sadel förens i slutet av betet så då kanske man kan ha samma en bit in på hösten iaf :idea:

Nova har blivit mycket ljusare i man och svans än din är. Ska försöka ta lite nya kort och lägga in.
Är inte så teknisk så får se om jag klarar det.

blandadebilder079.jpg

blandadebilder076.jpg

Det är inte så bra bilder, men var tvungen att se om jag klarade av att lägga in dem.

Ja det var väldigt vad hennes man har bleknat. Söt är hon iaf:)
Vilken hingst va hon efter?

Hon är efter connemarahingsten Hagens Ryan. Hon är finare när hon ställer upp sig ordentligt eller spänner sig för något.
Både manen och svansen har blekts väldigt under vintern. Får se hur snabbt hon bleker resten.

Min 07:a och jag vill gärna vara med här! Hon är en korsning kallblodstravare/arab och jag har haft henne i en dryg månad nu! Hon är hur cool som helst inför de flesta situationer :love:, men kan vara rätt tuff när det inte passar henne, eller när hon inte förstår vad man menar... :o

Hon fungerar bra med bett och tömkörningsgjord och hon börjar förstå "styrningen". Vi ska börja tömköra lite mer nu! Målet är att köra in i år!
På promenader hoppar hon över stockar och diken, dricker vatten ur pölar och följer superbra!
Embla.jpg

th_mars-april-09024.jpg

Senast ändrad av en moderator:

*KL*
idag va 2a gången för Prince med sadel på sig :d
han va helt cool lugn så vi tog oss en promenad och ja e så stolt över
honom :D lille fisen..

027.jpg

Värsta ridhästen! ;) Vad fin han är!

ja han e visst lite större än va ja trott..man blir så hemmablind när man sysslar med dom alltid..
Så idag fick ja äntligen ett kort på oss tillsammans..ja tror han kommer nå upp till sina 160 iaf..skönt det. ett tag trodde jag han skulle bli maxad d-ponny :crazy:
nu hoppas jag bara han är lika lättlärd på hinder sen :angel:
Vad ska du ha ditt sto till? nån inriktning?

hej hej..just d det är ju du me Pix :laugh:
prince är nog runt 156 nu..tror jag :angel: längesen ja mätte honom..Han växer så det knakar..hur e det me Pix? hur hög e han?

Jo då Pix mår jättebra :laugh: Han är inte så stor, på gränsen till stor häst skulle jag tro att han är nu, jag hoppas på att han växer mycket i sommar ;)

Jag tror hon kan vara lämpad för akademisk ridning, men jag kan inte så mycket om det. Jag har ridit centrerad ridning och min instruktör är duktig på AR, så då började intresset födas... är väl mer dressyrtant än hoppdåre :D
Men... det jag sett i hagen visar att hon hoppar både högt, långt och gärna... så vi får väl se vad hon lämpar sig för!
Det är alltid en risk att man får kommentarer när man skaffar en korsning som hon... vi får väl se hur halvblods-världen reagerar när hon kommer upp i de högre klasserna!! :rofl:

Jag vill mest ha roligt med henne och försöka utveckla henne efter hennes kapacitet och talang!

Är det en blivande hoppare du har?

Sicken sötnos du hade:) Välkommen in i den här tråden :D

jag hoppning e det tänkt..han e löshoppad ett par gånger nu och det tar sig..men en bra allroundhäst..vill gärna starta nån dressyr oxå..kan va skoj me lite bedömning...:laugh:

Tack! Hon är väldigt go och har fina rörelser! Det bästa från två raser! :love:

kl.

Idag har jag hängt på Plutten för första gången ordentligt. Mamma slängde upp mig och som vanligt så brydde han sig inte ett dugg:love:
Jag har ju klängt lite på honom innan men det gär var mer på riktigt.

Min mammas kommentar när jag sa att jag kanske borde gå och hämta hjälmen: "Äsch, du kommer ju glida av om han börjar bråka, annars så drar jag av dig i benet." Hon höll kvar i mitt ben hela tiden. Snäll mamma jag har:angel:

Nu vill ju jag också upp o klänga på min...:D Jag har ju också en snäll mamma som kan hjälpa till. :eek::D Kanske bäst att vänta tills syrran är ledig....

Idag har jag vart och shoppat till min raring.

En ny boxbalja att ha grovfodret i, ett tjockt ylletäcke och en ROSA piggborste.

Lanzelot är lycklig över att ha en så förstående och accepterande matte.

kl

Här är min 07a e.Lambourgini - xx - halvblod (hannoveranare). Hon har inte gjort just nånting mer än gått ut och in ur stallet.

27127357.jpg

27127355.jpg

Senast ändrad:

Rosa piggborste????

Men skärp dig!!!

Fast, jag köpte ju en lila till hans storasyster så jag ska väl bara hålla käft.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 443
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 678
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar