Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

kl.

Måste bara säga att det är lite beklämmande att det är sån aktivitet här en lördagskväll.
Varför är vi inte ute och roar oss??

Jag vet iofs varför jag är hemma och har tråkigt... Lektion tidigt i morgon för mina elever + att den där plånboken ekar!

Vad har ni för anledning?? :D

Jag vart faktiskt ganska trött ikväll, nyss skaffat pojkvän :d ;) och sen så ska jag upp o ta morgonfodringen vid 7-8 och jobba efter det :)

Thja jag är trött på tv:n har familj med barn så utelivet är inte något som förkommer så ofta. :crazy:

Jag kanske inte var så aktiv igårkväll, var o grillade hemma hos mamma och hade trevligt med grannar. Mannen var och hade det trevligt med sina kompisar.
Jag brukar vara hemma på lediga lördagkvällar annars. Krogen lockar inte alls.

Jobbade inte för en gångs skull.

Lanzelot var nästan med och grillade, han o Villeliten gick i hagen bredvid huset och fick bara lukta på den goda maten vi åt.

Igår så fick förresten Lanzelots ägarinna rida på hans storasyster lite. Hon kan behöva träna upp sig lite innan han ska ridas in i höst/vinter. Inte ok att sätta sig upp och vara vinglig på en färsk unghäst tycker jag. Och inte hon heller. Hon har funderingar på att låna hem någon häst över sommaren och komma igång med ridningen igen.

Ja det är nog smart att ha några timmar i rumpan innan man ska slänga sig upp på småttingarna.

Men grillning är väl ändå det bästa helgnöjet. Jag älskar att den säsongen har kommit igång nu:D

Jasså går dom där pojkvännerna att skaffa på postorder nu?? :D:D haha ne skämt och sido va roligt för dig:) Min kille han lämnade mig ensam i natt för att jobba, lite dålig stil tycker jag:p

Jo grillning är väl trevligt. Och här får jag bidra med att förstärka lite om "blondiner är dumma"-regeln...

Jag var lite sen och tänkte att äsch, de kan väl börja tända grillen utan mig. Jojo, det var bara det att det var jag som var skickad att köpa grill, den hade jag omonterad i bilen, men det hade jag glömt.
Gästerna fick vänta lite på maten.:D

Haha, det var nog för att innerst inne ville du inte att dom skulle börja utan dig:D

Men Ariel är väl ganska stor nu då om du vill att hon ska stanna på 141??
Har dålig koll på hur dom växer.

Ja, jag med. :o Har ingen aning om ifall hon blir "lagom". Inte får jag hjälp av föräldrarna heller, för pappan är 139 cm och mamman 150 cm. :crazy: Nåja, jag märker det om sex år när hon slutmäts. :p

Varför är vi inte ute och roar oss??

Själv var jag ännu värre. Jag låg och sov. :o Men det är för att jag skall orka upp på morgonen och åka till stallet. Jag måste gå till bussen vid elva, vilket betyder att jag är framme hos Ariel ett. :crazy: Gissa om jag längtar till månadsskiftet när jag får bil. :banana:

Ja det är nog smart att ha några timmar i rumpan innan man ska slänga sig upp på småttingarna.

Det där har oroat mig en del. Jag har inte ridit aktivt sedan hösten 2006. :crazy: Har blivit erbjuden att låna ridbar häst ett år framöver, men vet inte om jag skall tacka ja till det eller nöja mig med att rida på islandshäst ett par gånger i månaden. Vad säger ni? :confused:

Hahah ;) Tänk om det hade vart så enkelt att bara välja ut den killen man tycker passar bäst och sen får man hem honom med tre olika utstryrslar :rofl:

Jo men det är mysigt! Dock är han ingen hästfantast :p

Med en valp som har brutet ben får man inte mycket gjort kan jag säga, så jag har en bra anledning att vara hemma. Fast jag passade på att passa mina småsyskon så mamma kunde gå ut iaf :D

Att rida bara några gånger i månaden skulle inte göra mig så mycket mer stabil, bättre med en häst man kan rida ofta. Om du har råd att ha en häst till dvs. Hästar är ju inte direkt gratis att ha. Men det kanske det är fler än jag som märkt.:D

Du har inte möjlighet att rida på fler ställen? Det brukar vara gott om hästar med hästägare som inte riktigt har tiden.

Jag kan tipsa vart du kan hitta lämpliga kandidater som även accepterar hästarna och allt vad det innebär. Börja jobba på ett ställe där det finns bara män. Så och se söt ut vid en plåtklipparmaskin så ska du se att du snart blir utbjuden på bio.:D

Det var min taktik för drygt nio år sen.

o efterlyser lite bilder på Fynt bäbisarna oxå! :d
Idag har det varit en stor dag för oss, Eladiya och hennes kompis/halvsyster Bithynia ( = Fynt bäbisarna:))
Vi ligger lite efter, hanterat och promenerat massor, men idag var det första gången som tjejerna åkte transport, och första gången i ridhus!
Lasttränat har vi förstås, och det gick galant att åka både fram och åter.
De gjorde stora ögon i ridhuset, var väldigt försiktiga, smög mest efter sina mattar, men lite spring blev det.
Roligt, känns som vi tagit ett stort steg
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27140000-27149999/120x120/27143887.jpg?0
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27140000-27149999/120x120/27143888.jpg?0
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27140000-27149999/120x120/27143892.jpg?0
http://gbg-pop.pixbox.se/arkivet/synligt_34/27140000-27149999/120x120/27143893.jpg?0

Haha ja det hade varit perfekt. Alltid är det nåt fel på dom man hittar:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 443
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 688
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar