Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Fungerar inte

Senast ändrad av en moderator:

Va roligt:) Vart ska du ha henne på bete då?

Jag kommer åka till jordhammar, det blir närmast för oss och jag tycker att Lotta har varit väldigt bra med våran 3-åring. Har ju redan reserverat en plats :D
Ja, då måste vi gå i samma grupp. Du har väl dock en hopphäst vilket inte min är, men små hinder ska han allt kunna ta sig över:D

KL
Har nyss börjat tömköra min polle, han sköter sig väldigt bra men han tar tungan över bettet hela tiden, har ni haft problem med det? han gör det när jag styr osv. här kommer några bilder på den lilla (han är idag bara ca 154 i manken men högre bak som ni ser på bilderna. Kul att få se era fina 2 åringar med föresten. Hur stora är dom?
Mvh hanna

27132467.jpg

27132469.jpg

27132465.jpg

Hon ska på bete i Skepplanda :)

Ja Lotta är grym! :) Jo men din är väl en såndär fräsig multitalang ;)

Testa att höja bettet något hål och sätt på en remontnosgrimma. Dumt om dom lär sig att ta tungan övet bettet.

Min är också liten, 156-7 i framkant och nåra cm till bak. Hoppas på att han blir iaf 160 när han är färdig:)

Såg att du bor i samma kommun som jag, trevligt med västkustbor:D

Haha jaa nån liten hopptävling ska jag väl allt våga mig ut på :D Jag var ju en såndär hoppryttare i mina yngre år. Kanske får börja med fälttävlan, det verkar roligt:)

Men du ska väl bara flyga över alldeles för höga hinder du:p

HAHAHAHAHAHA :bump: Det är tänkt att hon skall bli ren hopphäst, men hon visar även ett bra steg och det är ju mycket positivt :love:

Ja, det är klart. Jag ville ju ha en häst som kunde göra lite av varje men som skulle kunna ridas lite piff och puff med och jag tror jag har hittat en liten pärla. Han är positiv och har lätt för att lära så det kommer nog att bli bra:love:

Hon är ju stor och bra så hon kommer allt att kunna ta dig över höga hinder:laugh: Vilken löshoppning kommer du annars att ta med henne på om inte det blir på jordhammar?

Min är också liten, 156-7 i framkant och nåra cm till bak. Hoppas på att han blir iaf 160 när han är färdig:)

Ja, det där med storlek är ju en definitionssak... Jag tycker min är STOOOR och hon är 137,5 cm fram och 139,5 cm bak. Hoppas att hon inte blir mer än 141 cm...

Haha ja verkligen, egentligen tycker jag att det är lagom fallhöjd på min gamla ponny som är 147cm. Men Plutten vill jag väldigt gärna att han ska växa en bit till så att folk inte tror att vi är ett ponnyekipage på tävlingarna:p

Men Ariel är väl ganska stor nu då om du vill att hon ska stanna på 141??
Har dålig koll på hur dom växer.

Ja han verkar vara en riktig sötnos! :p

Siktar absolut på diplom i 3:års och sen minst 140cm hoppning med henne! :laugh:

Hos en som heter Linda, flyttar förmodligen till henne i höst :) Skönt med ridhus! (Vill inte lägga ut hela namnet här men hon bor nära Lotta om du vet)

Nja, det vet jag inte riktigt. Ligger det mot ödsmålshållet? Du kan PMa namnet:)

Ja, diplom är aldrig fel:) Hoppas att det håller hela vägen!

Jag har höjt upp bettet men så får han över bette tungan men inte tillbaka den så jag funderar på att sänka bettet så han åtminstånde får tillbaka tungan, ska iallafall använda remont nosgrimma, tack för tipset. :bow:

Föresten min är efter Caressini L ue: Pik Triumf. Någon mer som har en polle efter honom?

Vissa är helt hopplösa. En av mina gamla hästar gick inte att rida utan tungfelsbett. Hoppas det löser sig för dig :)

Om ett par veckor så kan jag nog bidra med bilder på ett halvsyskon. Grannen skall snart få ett sådant föl.

Måste bara tillägga att om ni nu undrar varför hans svans är så kort så är det så att min mans nordis 2 åring äter svansar. Det går 5 hästar i hagen och han har ätit på alla. Dumma häst!:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 443
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 681
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar