Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

*Uppdaterar*

PROTEST!!! Idag kom nr 1...Skulle bara leka lite på ridbanan i longerlina och repgrimma och attan...Raketen blev en raket och for i luften. Hade händerna fulla där en vända...och jag har plötsligt blivit varse om att han inte är "liten" längre:o .

He he, det där känner jag igen. Waradero har också börjat testa lite, eller så är det bara alla vårkänslor som måste ut NU!! :D
vildhst1.jpg

Han har växt och blivit hög bak igen. Måste fram med mätstickan. Jag tyckte igår att han såg större ut än stallets "jättehäst" på 150 cm, men det var nog en synvilla (han var 145 vid senaste mätningen). :D

W220090411.jpg

*kl*

Idag promenerade jag och Pix i 1 timme. Det var väldigt mysigt men både han och jag var trötta efteråt ;)

Och jag har börjat vela fram och tillbaka om jag ska kastrera honom nu eller till hösten, jag kan inte bestäma mig. Just nu lutar det åt att vänta till hösten eftersom flugorna har börjat komma nu och han är så lugn och snäll men det kan ju vända på ett kick :grin:

27075859.jpg

*kl*

Här har vi legat lågt i några veckor. Jag misstänker att fröken har gått omkull i hagen, då hon vilar ena bakbenet lite mer än vanligt, samt känns lite gallig över hasen. Utöver det så har hon varit trööööött, omväxlat med ett :devil: humör.
Hon ser ut som en skidhoppsbacke från rumpa till manke, det enda som inte växer är mulen. Så hon har fått vara lite ifred, varvat med kravlösa asfaltspromenader.

Förhoppningsvis hinner vi med en eller två "riktiga" löshoppningar innan betessläppet om en månad :eek:
Hon har reda skuttat över en liiiten bom på ca 50 cm, samt fått gå över en cavalettiserie innan de stora hästarna skulle hoppträna i ridhuset.
Plättlätt! Det var mer intressant att gnaga på hinderstöden, samt kontrollera bomkvalitén genom att rulla på dem med hovarna...

Häromdagen skulle jag "miljöträna" lite och rörde över hela kroppen med en stor plastfikus som används som hinderdekoration. Förväntade mig cirkus och tjurrusningar, men fröken kollade om de smaskiga löven som landade på hennes rygg möjligen gick att äta, och när hon upptäckte att matte lurades så lunkade hon iväg för att snoka lite i sågspånet.

Cool as ice.... :cool:

kl

Nä små är dom inte längre, det märkte jag idag när vi jobba lite i paddocken och Namir va väligt okoncenterad. Dom andra fick ju springa och leka hagen!:eek: Så helt plöstligt far han i luften och full galopp, men tvärstanna när han kände att de tog i grimman och vänder sig om och lägger sig och rullar sig! :cool:
Menmen vi avsluta iaf med en lite lugnare stund sen fick de räcka för dagen.

Är det någon av era som har vårtor vid mulen? Namir har haft lite, men nu har han massor!

*KL*

Dagsfärska kort på huliganen som nu bitit mig två gånger i armen..tur kulorna ska av nu snart :mad:
ja la märke till hur grönt vårt gräs är :eek: kryptonitgräs :angel:

014.jpg

015-1.jpg

Japp, det blir till att plocka fram oljefärgerna, akryl lär ju försvinna om det börjar regna..:idea:

Eller så slår jag på stort och försöker få till något sånt här istället.:d Fast det går nog åt en fasligt massa vit färg. Men fint är det.

Du måste vara väldigt rik som har råd att måla ert gräs så grönt och fint.:eek: Jag är fattig så här får hästarna nöja sej med gräs i olika nyanser av beige...;)

Senast ändrad:

Vi kan byta :angel: jag har haft funderingar på o fortsätta måla med svart där det är vitt!!
Det gröna gräset har en konstig förmåga att hoppa upp på Prince och SMETA av sig!! :eek:
förstår inte vad jag tänkte på när jag köpte en häst med så mycke vitt..:D

Förlåt, men gud så skönt att se att det finns fler hellikoptrar.

Vilja har haft ett par ODRÄGLIGA veckor nu men häromdagen kändes som vi började kravla oss ur svackan.

Jag håller med men min har kommit ur sin dryg period. I vintras var hon inte rolig jämt! Men nu är hon alltid snäll :D haha. Så kämpa på ni bara. :banana: Fast visst är det ganska kul att det går i perioder och när de kommer ur en av sina testningsperioder är det plötsligt så mycket som fungerar! (tex att bli longerad utan att kasta sig mot utgången varje gång man går förbi den.....:grin:)

:rofl::rofl:

Verkligen underbara bilder på ert "jobb"!

Bjuder på en till helikopter. Kolla in manen :D.
vildhst3.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 442
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 659
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar