Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Vad gör ni andra en regnig skärtorsdag som denna?

Tar in hästen i stallet, stoppar in den i en box och förklarar att där får hon stå medan matte gör annat i stallet.

Ariel står som ett ljus, äter lite hö då och då, medan matte packar hö, väger upp kraftfoder och till och med går ut och fodrar de andra hästarna. :love: Ibland ställer hon sig och tittar ut genom fönstret, drömmer sig bort över vidderna...

Tänk vad duktig en liten häst med separationsångest kan bli med träning! :laugh:

Å tänk vad VIKTIGT det är!!!

Så duktig vacker liten flicka, Gandalf hälsar ;)

Oj, vad avancerat! Det ser så högt ut, men hon hoppar hur lätt som helst:)
Duktig häst!
Här ni tränat mycket?

Nä, det kan inte min dam heller. :rofl:

26975837.jpg

26975835.jpg
Jag tycker alla våra tvååringar är söta, min med, men jag tror att Habina tar priset som sötats av alla!:laugh:

Ja, hon har löshoppat en del. Jag höjde lite just eftersom hon hoppa det utan några problem :)

Ljulius
nja, det blir det inte, hon är tyvärr inte min egen och ska iväg på inridning till hösten. men sen vet man aldrig, kanske fastnat allt för mkt för henne så hon får komma tillbaka till mig sen :D

allt annat går väldigt bra nu.
Lastningen (som varit det största problemet) är över just nu, tar 1-2 minuter sen är hon inne och stängt bakom henne, hon reagerar inte heller på den översta luckan nu.
Hon har haft ganska lugnt nu någon månad, (in och ut från hage) men idag stod hon uppbunden i gången o lyfte alla hovar ! dessutom så kan jag inte låta bli och tycka att hon blivit snygg i sin man :)

Senast ändrad av en moderator:

Förlåt, det blev repris, men söt är hon!

Jag tycker alla våra tvååringar är söta, min med, men jag tror att Habina tar priset som sötats av alla!:laugh:

Ja, det är klart jag är sötast! :D :rofl: Nädå, jag förstår att du menar min häst. Jo, Ariel är söt som socker, men hon kan vara :devil:-lig ibland också. Men det är sällan kameran är med då. :angel:

Jösses vad hon kunde hoppa! :eek: Men nu blir jag ännu mer sugen på att åka iväg med Ariel och löshoppa...

Vad gör ni andra en regnig skärtorsdag som denna?

Här är det en solig och skön skärtorsdag...inte alls upplagd för jobb då...men, jobbar hela kvällen! Lägger in vilodagar för hästarna i samband med mina kvällspass. Raketen ska jobbas i morgon, hoppas kunna ta lite bilder då. Ev.provar vi en lätt sadel om han känns redo för det. Handlar ju mest om att känna nåt på ryggen.

Nu blir hon glad :)

Här är lite bilder fråns idag på ridbanan

Vad bra din häst kommer upp med bakdelen!:)

Den ser så nätt och lätt ut. Hela hästen alltså.;)

Jätte fin häst!

Nu blev jag fruktansvärt sugen på att löshoppa min lille.

Han fick iaf bli logerad med sadel igår, brydde sig inte ett dugg över sadeln och skötte sig riktigt bra:) Han stod även som en liten ängel när jag sadlade inne i boxen, tidigare har jag sadlat i gången men igår så var alla hästarna påväg in och då kunde vi inte stå ivägen.

*KL*
Alltså vädret idag är ju underbart :love:
Vi har planerat sen nån vecka tillbaka att vi skulle löshoppa idag i det andra stallet. Blev inte så många tyvärr. Prince o så en islandshäst :laugh:
Men det gick super. Det är 3e gången prince hoppar och idag blev det upp till 70. Han va lite försiktig i början men sen gick det av bara tåget :D
Även fast det är gångavstånd dit om man vill så lastar jag o kör dit. Han behöver åka ibland.
Han stanna inte ens o titta på lämmen eller nåt. Varken dit eller hem. Går raka vägen in efter mig och står som ett lamm därinne :laugh:
Så glad man blir.
Han kommer nog va lite trött ikväll lilla killen :p

Här kommer två bilder iaf:

002.jpg

prince har missuppfattat att man ska vika inn benen :angel:

025.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 442
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 651
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar