Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jag ska snart uppdatera med bilder tänkte jag! Min lilla tös börjar bli en riktigt vacker ung dam (läs bitch :devil:) och jag tycker att hon blir större för var dag som går!! Hon har ju aldrig varit i någon "fulperiod" och jag hoppas att det förbir så :) Hon är duktig i all vardaglig hantering och jag känner att vi ligger bra i fas och trivs med varandra :love::love:

Dessutom fyller hon 2 år 11/4! :banana:

Skall vi rapportera varje gång vi gör något alltså... :p

Då kan jag rapportera att Ariel i tisdags gick på promenad med kompisen Idunn. Efter halva promenaden gick Idunn hem och Ariel klarade av att vara kvar. :love:

I lördags kom hovslagaren och var fortfarande mycket nöjd med Ariels hovar. De hade växt väldigt mycket, så han skämtade att jag skulle sluta ge henne foder. :rofl: Sedan gick vi på äventyr, hoppade diken och träffade på några hästar i en hage. Ariel har börjat få en enorm egen motor, jag hinner knappt med när jag bredvid henne. Längtar till jag sitter ovanpå.

Ariel längtar ut till de stora vidderna... (märks att hon är lösdriftshäst):
090404-008_34325290.jpg

Spanar ut i stallgången, är inte hovslagaren klar snart? Den bruna masonitskivan i bakgrunden var den hon hoppade över förut. :angel:
huvud_34325479.jpg

Sicken gullig liten nos hon har.:love:

Det är så knepigt... När hon har på sig sitt sidepull (som är anpassat för arab), har hon inte alls en liten nos, spännet är på yttersta hålet. :confused: Vilket egentligen betyder att om hon inte fått ett litet nätt huvud, så skulle hon inte kunnat ha tränset. :crazy:

*smyger in med en liten uppdatering*

Raketen har börjat jobba seriöst. Lite småjobb på lina samt promenader med träns på. Nu tycker han inte att det räcker med att ha bettet i munnen utan fiskar hela tiden in ledrepet också:grin:...Han ställer upp på allt och verkar helst vilja ha arbete varje dag...blir rent av sur när det är någon annan häst som plockas in...:D
090403Rocket11.jpg

090403Rocket10.jpg

090328Rocket_1.jpg

Hm...lite knepigt att få till en bra bild när man håller i hästen samtidigt ;)

Idag har min dam fått löshoppa för första gången! Kan väl inte direkt säga att det gick sådär super strålande.... Om hon kan hoppa eller inte har vi definitivt inte konstaterat. Men att det finns 100 nackdelar med att löshoppa i paddock däremot... Det enda hon seriöst försökte hoppa var staketet, men nej, 1,50 kan hon inte hoppa.... :grin:. Jaja tror hon fatta poängen iaf till slut och kul hade hon! Vi tänkte göra om allt typ 1 gång i veckan ett par veckor framåt så hon är med i matchen.

Idag hade jag från början till mitten en toppendag med Ariel. Allt flöt på, damen skötte sig och var helt underbar. Men så på slutet började vi bråka om en liten bagatell. Jag blev arg, Ariel blev arg och även om jag "vann" så kändes det så himla tråkigt och onödigt när det varit så bra tidigare.

Börjar känna mig så less på att inte få rida och ett ögonblick idag tänkte jag tanken att sälja min älskling. :eek: Men det vet jag ju att jag aldrig skulle kunna, så det är väl bara att bita ihop fast man är deppig. :cry:

kl.

Attack har nu hunnit fylla två år. Helt otroligt... Tiden går som sagt fort.
Vi har tränat en hel del tömkörning och snart känner jag mig redo att utveckla den emot inkörning med vagn - spännande.

Men idag har vi löshoppat, det gick jättebra och om detta roliga tilltag tyckte Attack:
aaa81.jpg

Så försökte jag ta en fin uppställd bild. Detta var helt omöjligt, han stod ju inte stil...
aaa83.jpg

Nåja, söt är han i allafall min "lille" kille:love:
aaa82.jpg

kl.

Va längesen jag skrev här nu! För någon dag så löshoppa jag Namir bara över några små kryss men han tycket de va så skoj! Han vissa upp sig ordentligt. De är så skönt med han fast han blir uppjagad av något så är han inte alls svår att hanter utan lysnar jätte bra!
va ut och gick med han i skogen häromdag, hitta en ny stig men de tog aldrig slut och sen va vi vilse så de blev en riktig långpromenad och Namir blev jätte trött, men han sköte sig bra iaf :love:

Han har ju en hel skön färg:) Vad står det på pappret att han har för färg??

Tack:)
Han är reggad som brun med stickelhår och vitt i svansen...
Lite konstigt tycker jag, men så står det i passet i alla fall.

Kl
Jag tycker min 2-åring inte ser klok ut just nu. Stå ordentligt när man ska ta bild kan han inte iheller.
IMG_0091.jpg

Halsen har börjat bli grövre men bogen o bringan har inte hängt med.
Hans mage blir jag inte av med. Den hade han trots hingstbete i somras.
Sen har vi gumpen som lever ett eget liv. Just nu är han dock ganska jämn.
Han fäller ju o har lite olika färg på vinter- o sommarpäls.

Skulle bara fota han nya fina äppelgröna grimma, men de flesta bilderna vill jag inte visa. Måtte det bli en normal häst av honom.
ppelgrimma.jpg

// Linda

:rofl::rofl::rofl:

Jamen välkommen in i klubben med hästar som periodvis bör gömmas undan för allmänheten. Jag tycker inte att våran tvååring är så himla rolig heller. Rör sig som en kratta.

Men man vet ju att det bättrar sig. Eller man hoppas på det iallafall.;)

Fin grimma. Och hästen är söt.

Heter det inte skunksvans eller nåt? Ser häftigt ut!

Hoppas på att han inte gör sådana bocksprång när du ska rida in honom.:p

Haha, idag regnar det så jag får väl bjuda på ett inlägg!

gandalf busar och lever livets glada dagar, sitt bandage till trots. Men blir lite orolig att det inte skall vara bra till betessläppet! :confused:

Vad gör ni andra en regnig skärtorsdag som denna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 435
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 614
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5