Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Har du ingen bild på underverket? *nyfiken*

haha, "att det är svårt att stå still är inte sadelns fel" :rofl

Inga nytagna bilder tyvärr - hästarna har inte varit till sin fördel under vintern :angel:

Får försöka fixa nya en dag :)

Edit: Hittade en bild, ingen bra bild men väl en bild :p Tobbe till höger

triss.jpg

Senast ändrad:

När och var ska ni ha era på bete?

Vi släpper våra på bete vid månadsskiftet. Jag längtar så enormt mycket! :D Eftersom vi har så fantastiska (och billiga :angel: ) beten vid lösdriften så släpper jag självklart Ariel där. Dock får vi några fler sommargäster i år, så förhoppningsvis blir det en flock på sju hästar i år.

Nu börjar det snart bli dags för bete!! :bump:

När och var ska ni ha era på bete?

Bete??

Shit, ja, det vore ju skönt om det inträffade å det snaraste. Härligt för dem att springa ute dygnet runt och för oss att slippa mocka.:D

Än så länge så har han en liten ettårig hingst som sällskap. Om det inte blir såld. Hästkompisar har vi men kanske inte någon jämngammal buse annars.

Bete blir som vanligt här hemma.

haha ne jag blev nästa lite förvånad själv :D

Plutten har fått ett sår under ögat, inget jätte allvarligt men det är aldrig kul när man hittar dom med blod i ansiktet. Dom leker lite vilt dom små pojkarna!

haha nu bytte jag igen :D Måste ut och ta nån fin bild snart! Synd bara att han ser ut som en dammvippa!

haha, det är alltså inte bara jag som blir förvirrad! :rofl:

Idag har lillkillen fått gips på hoven... :(

Han är säkert glad över att blivit lite extra ompysslad och kanske fått en extra gobit..:d och han verkar ha fått en fotomodellsgen också. :)

Lanzelot fick ingen sådan gen, trots en kameragalen mamma.:cry: Jaja.. han är söt i verkligeheten.

Idag har det vart spännande här ute. Först har matte jagat hästarna med en kamera i högsta hugg och sedan fick Lanzelot åka på studiebesök till ridhuset.
Det var dock nära att besöket blev inställt för Dumilot ville inte gå på transporten. Han frös fast precis utanför. Efter en avledningsmanöver organiserad av syrran och användandet av en longerlina kunde vi hiva in honom. Väl instängd accepterade han sitt öde och stod tyst och snäll hela vägen.
Ridhuset var en spännande upplevelse. Pluttilot har inte vart hemifrån sedan fölvisningen, då i sällskap med mamma. För att vara på den säkra sidan höll han sej nära matte men viftade med huvudet åt alla håll för att hinna se allt. Särskillt intressant var de nya hästarna. Det gnäggades tom lite.
Premiären i ridhuset var odramatisk. Han brydde sej inte om att lämna sina nya vänner och gå själv in i ridhuset. Vi lät honom springa runt lite och satte sedan små hinder(30-40cm) utmed långsidorna som han "hoppade" ett par gånger åt varje håll.
För att Blötilot skulle varva ned lite/ torka gick vi o pratade med stallägaren innan hemfärd. Lanzelot stod så snällt vid min sida, ibland är det svårt att tro att han är en 2åring.:love:
Bilder och film kommer.

Nånting jag undrar över är vad ni använder för transport när ni åker med era unghästar. Inte märke utan om det är dörrar bak eller lucka? Enaxlat eller boggie?

Vi har pga whiplashskadad mamma dörrar bak och fram(lätt att öppna stänga), boggie. Hästen "hoppar" in och ut. Lanzelot tycker att det är lite läskigt att backa ut nu i början. Det finns en liten lem att dra ut men den har syrran meckat med så att den lossnat....Annars bra att ha när man lastar ut ovana hästar. Vår transport har vart en favorit hos de hästar som har fått åka i den...:D

Lanzelot, 161cm fram och 162cm bak.
Lanzelot20090404012.jpg

Lanzelot är elak mot lille Hartwell.:eek:
Lanzelot20090404007.jpg

Lanzelot skäms över sitt tilltag....
Lanzelot20090404019.jpg

Lanzelot mobbar återigen stackars stackars lille Hartwell...

I ridhuset.

Var är gångarterna han hade som föl? Galoppen är så hemsk att jag bara vill gå och gömma mej.....

Hoppar i vänster varv, fungerar ju bra. Än finns det hopp om en tävlingskariärr..:)

Hoppar i höger varv....och där krossades drömmen igen...:cry:

Ett nytt försök, lite bättre resultat...Det var ju trots allt första gången.

Kul att det gick så bra i ridhuset:)

Vi har kört med en gammal enaxlad sak. En otymplig lem bak. Får försöka spara till en nyare snart!

Idag fick Plutten följa med ut som hand häst. Ut i skogen och klättrade upp för en brant klätterbacke. Han följde snällt med och uppförde sig riktigt bra tills vi kom till ett dike. Hästen Lilleman som jag satt på hoppade glatt över men Plutten fastnade på andra sidan som en åsna, jag tappade naturligtvis grimskaftet:angel: Så där stod han på andra sidan diket och åt på en gran tills jag fick hoppat av den stora pållen och fångat honom. Tillslut så knata han iaf över diket och upptäckte att det inte var så farligt. Får ut och dikes träna!

Senast ändrad:

Vad fin han är! Jag kan ju ingenting om hur fjordhästar ska se ut men jag gillade skarpt modellen på din. Han ser ut att vara av lite lättare modell, sen kan dom väl iofs ändra sig men fin var han:D

Ja, herregud, "hämta luktsaltet, jag svimmar"... det är väl hans signum.

Han kan ju inte ens hoppa manligt.:cool:

Hallååå.... Var är alla? Det blev väldans dålig fart i denna tråden helt plötsligt..:confused:

Ni är ute i det fina vädret och pysslar men era små sötnosar, eller hur?:idea: Och när ni kommer in är ni alldeles för trötta för att orka slänga ut några komentarer/bilder/filmer... Alldeles för mycket sånt här :banana: va? och kanske lite :love:....:D

Misstänker att vi vid nästa regnperiod kommer att få se en markant ökning av antal inlägg.:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 435
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 618
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud