Sv: Hur går det för era 07r? Del 3
*kl*
Här har leran försvunnit under ett tjockt lager snö!
Precis när vår lilla ridbana har tinat och torkat upp....
Nu får träningen vänta tills eländet har försvunnit... eller så får lille Ville lära sej att vara själv väldigt fort, för jag har ÄNTLIGEN fått tag på ägaren till det fina ridhuset ett par km bort.
Där finns det hinder och cavaletti och massor av annat att titta på, Lanzelot behöver lära sej vad hinder är till för om vi ska lyckas med mina framtidsplaner.
Ang lera så är Fjollilot mycket ovillig att smutsa ned sej. Han HAR rullat sej, det kliar ju vid fällningen, men jag vet inte vart
, hagen är gjort av gegga och gammalt gräs så jag borde ha ett lermonster men det har jag inte..
Igårkväll fick JAG nog av leran när jag skulle ta in dom. Hagen är långsmal med öppning på ena kortsidan. Givetvis stod kräken lääängst ned så jag fick klafsa, halka och snubbla i mörkret, fånga in två glada och pussiga hästar (ja, dom tycker faktist om mej..) och sedan klafsa, halka och snubbla tillbaka med dom i släptåg och försvara lille Ville mot Dumilot som vill ha matte för sej själv.
Idag släpptes dom i en annan mindre och torrare hage. Det har vart uppvisning i den högre skolan hela förmiddagen tack vare den nya utsikten och ett trädgårdsälskande rådjur.