Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Wow, vilka longeringsbilder!
Igår köpte jag en kapson, så ikväll ska vi testa. Får se vad Dussemannen säger om det!

kl

Åhh jag är såå stolt över min lille kille:love:

Idag har vi löshoppat, eller ja kanske inte på riktigt men jag ställde upp några sockerbitar med en bom över. Han hoppade glatt över några gånger och vi slutade när det låg på ungefär 80 cm. Mycket duktigt för att vara första gången tycker jag.

Någon ropade att han skulle bli hopphäst istället för en dressyrpålle, men det vet jag inte riktigt om jag tycker!:devil:

/ En mycket stolt matte som önskar att hon hade haft kameran med sig:love:

Här kommer lite nya bilder på min älskling som fyllde 2 år på Påskafton! :love::love:

90367_1239997797.jpg

56091_1239997515.jpg

73107_1239997660.jpg

Oj va hon har vuxit! Hon är ju riktigt kraftig nu:)
Ser ut att bli en käck häst!

Ja det var riktigt kul att "löshoppa". Nu gjorde jag det inte ordentligt men jag får ta transporten och frakta upp lite hinder till dressyrbanan där jag vågar löshoppa:)
Lovar att försöka ta lite bilder nästa gång:)

Ja hon har verkligen lagt på sig och det är så skönt! :bump: Ser lite tung ut på bilderna tycker jag dock, annat är det när man ser henne live, då är hon verkligen en tiger! :devil:

Ja va roligt att han hoppade så bra! :D Stackarn som måste gå dressyr sen med en sådan talang ;):p

ser int ebilderna...:crazy: hur ska man göra?

Men kul o se alla roliga flya bidler på de livliga tvååringarna!

Här har Syria precis börjat fälla! :banana:
jag som varit så orolig, men nu kan vi anmäla oss tillutställningen i maj utan hjärtklappning.
kommer nog lite bilder senare idag när jag lyckats ragga tag på fotograf
vart hittar man sånna?

kommer nog lite bilder senare idag när jag lyckats ragga tag på fotograf
vart hittar man sånna?

Ja, det undrar jag också. Eftersom det alltid är jag som fotograferar Ariel blir det ju inga "arbetsbilder" utan bara bilder i hagen, på gången eller i boxen. Ganska tråkigt i längden... Jag vill ju visa upp hur duktig hon är när hon hoppar och hur mallig hon blir efteråt...

Busigdemon: Vi kanske får träffas och fotografera varandras hästar istället. :idea:

jo jag vet, vist kan de blir kul bilder men som du säger, trist i längden, man vill ju ha lite fart bilder oxå...
men vist bodde du i uppsala? ;)

Ja, syns inte det? :confused:

Däremot står Ariel i Alunda, så det är ju en bit utanför stan.

Ja men hon ser riktigt trevlig ut, jag gillar ju hästar med lite massa:)

Jo men lite kommer han allt att få hoppa, har hittat en lagom grupp i stenungsund för Lotta där dom hoppar små kaninhinder:D Men det får iofs bli nästa höst.

Du får ha framme bilddagboken om du ska kunna se bilderna :)

Här har våra fällt länge och det verkar inte som om det vill ta slut så snart står man väl här med en nakenhäst :D

Min lilla dam får nog sin sommarvila från och med nu, inte riktigt planerat dock. jag hade tänkt att jobba på med henne en månad till men min stackars lilla valp bröt benet igår så med en gipsad bebis hemma tror jag inte det bli mycket gjort i stallet. Det är verkligen fantastiskt med 3 hästar som ska hållas igång.... Lägger in en bild från en prommenad tidigare i veckan. Hon har snart bytt all päls och är nu delvis kopparfärgad och delvis ljusgul. :D

ibbanbrjartappapls.jpg

Stackars lille valpen, min gamla hund bröt också benet när hon var valp inte roligt.

Hon är så fin din lilla häst :)

Ja, syns inte det? :confused:

Däremot står Ariel i Alunda, så det är ju en bit utanför stan.
Vi ( jag och hästarna) bor i Gimo, vi är grannar.
Ställer gärna upp och fotar om du vill. Ariel är ju min favorit:)! Var i Alunda håller hon hus?

Vi ( jag och hästarna) bor i Gimo, vi är grannar.
Ställer gärna upp och fotar om du vill. Ariel är ju min favorit:)! Var i Alunda håller hon hus?

Men åh vad snällt sagt! :o Ariel är min favorit också... :p Ariel håller till i Tuna by, precis innan Alunda.

aha!

nu ser jag :bump:
Fin är hon, ser välidigt mogen ut, inte som en tanig tvååring direkt.

o jag är jätte glad!!!
stod o drog med skrapan 30 min idag för att få den släppande päls o det var sååå sköönt!
sen busade vi i hagen o knäppte säkert 70 bilder utan att en enda blev vis bar alls! hur kan det bli så, måste nog gå kurs o skaffa en snabbare kamera, men vill ju gärna att den tar en bild när man knäpper o inte 5 sek efter!

det låter ju som om att ni har fixat nått där!
men vi vill se bilderna oxå;)
o efterlyser lite bilder på Fynt bäbisarna oxå! :d

Jo samma här, bara dom är smidiga med mycket nerv :D:D

Ja jag ska börja löshoppa under sommaren hos min kompis som har tillgång till paddock (där hon ska vara på sommarbete) och i höst blir det i grupp, vet ej om det blir på jordhammar ännu, annars hade det varit kul om våra var i samma grupp :)

Senast ändrad:

busigdemon;12249554 det låter ju som om att ni har fixat nått där! men vi vill se bilderna oxå;) o efterlyser lite bilder på Fynt bäbisarna oxå! :d[/QUOTE skrev:
Ja, vi får fota i helgen! Våra tjejer har haft minimalt med vinterpäls i år, trots att de gått utan täcke, det är bara gammelhästen som blir lurvig.
Spänd på att se bilder på Syria också.
Kan någon PM:a mej om hur man lägger in bilder så de blir så där fina och klickbara som ni gör:crazy:Är det för att jag har Mac som det inte fungerar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 442
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 668
Senast: Ponsa
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar