Hur går det för era 07:or? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 3

Jag bestämde mig tillslut för att Pix ska få ha kvar sina över sommaren, men sen ryker dom också ;)

Nu har han fått feber oxå. 40,9 så det vara bara att hämta penicillin och ge honom en spruta. Han är dock helt som vanligt och egentligen inte speciellt svullen. Har varit ute på promenad med honom och det är då inget fel på matlusten iaf. Mitt stackars ponnysto får stå inne med honom som sällskap och går man ut med henne så håller han på att dö. Han har inte heller fattat att han är valack för han spänner upp sig och gnäggar efter flickorna.

Ska åka ut nu igen om en stund och ta en promenad med honom för att hålla magen igång:)

Väldigt trevliga och hjälpsamma på kliniken måste jag säga:)

Haha jag hade gärna behållt dom över sommaren eftersom han är så snäll att hantera, tyvärr var det så att han inte är lika snäll mot sina hagkompisar:p

Nu plockade ja in Prince från hagen..svullnaden hade gått ner lite tyckte jag..droppade blod ibland..såg lite prickar på stallgolvet nu när ja hade han på gången..Han hade 37.6 imorse..stått still hela natten & nu hade han 38.4. han sprang ju givetvis när han såg mig komma mot grinden..Bör jag oroa mig eller d e normalt? Ska ut om några timmar igen o tempa..då har han ju stått still lite o varvat ner..

ska INTE ha några komplikationer!!! har ja för mig att vet lova mig :angel:

38,4 tycker jag inte är något att oroa sig för. Över 38,5 då börjar man väl räkna det som feber, sen beror det ju på vad dom har för normal temp.

Nu har jag varit ute hos min lille igen. Tempen har gått ner till 38,8 och han verkar må bra. Är hungrig som en varg och dyker snabbt ner med huvudet i backen när jag tar ut honom.
27566614.jpg

27566621.jpg

Nu har ja varit ute hos honom igen..pigg o glad o har stått o smaskat i sig hö..Tempen låg fortfarande på 38.4 så jag avvaktar till imorgon..går den upp emot 38.7 eller nåt så ringer ja vet.
Som han ser ut på sina bakben..Dom e ju vita oxå..Egentligen! Kör nån bil förbi o ser honom så tror dom väl att ja vanvårdar honom :crazy:
Satt o drömde mig bort idag när man är med på första träningen med honom nere på klubben..Gud vad jag längtar till nästa år :p:D Längtar efter o bara få sitta på honom..:)

Så fin han är....Kommer han bli skimmel? eller han förblir grå? jag kanske har missat det =)

38,4 tycker jag inte är något att oroa sig för. Över 38,5 då börjar man väl räkna det som feber, sen beror det ju på vad dom har för normal temp.

Mitt förra sto hade 36,9 i normaltemp, så för henne hade 38,4 varit feber... Men Ariel tempas regelbundet och brukar ligga omkring 37,5-38,2.

Han kommer nog tyvärr att bli helt vit. Men om nån kan trolla så ber vi dom att han ska få behålla sin färg :p

Ja, det beror ju självklart på deras normal temp. Men 38,4 är ju ändå inte en vrålhög temp. Sen tyckte jag att 40,9 var lite väl att ta i för min vars normal temp brukar ligga runt 37,9.

Jag jag kan försöka trolla :D simsalabim!! Han förblir grå!! :angel:
Han är väldigt fin grå..:d

Nu har jag varit ute o tempat prince igen..var beredd på o ringa vet idag men nu låg tempen på 37.8 så det behövs inte..han e så pigg o glad..hade kissat oxå..svullnaden har gått ner jättemycke..trodde inte det skulle gå ner så fort. men ja ska väl inte säga nåt förrän allt är över :grin:

Åh va bra! Får hoppas att du är en bra trollklarl:D
Ja jag gillar också färgen och den är väldigt praktisk om man har leriga hagar!

Skönt att den har gått ner:) Det är på rätt väg här också. Nu har min 38,1 i temp och är väldigt pigg. När jag tar ut honom vill han inte gå tillbaka in i stallet igen. Så i morgon ska han få gå ut i våran rundkorall om han uppför sig.

Jag kan ju även säga att jag är glad att min häst är så snäll att ge sprutor:love: Nu har vi bara 4 dagar kvar med penicillin!!!!:bump::banana::bump::banana:

Ingen annan som har nåt mer roligt att berätta om sina småttingar??

Jag får väl hoppa in med min som ff har bollarna kvar :P

Idag va hovis här och G blev friskförklarad från sin hovböld :bump:

Imorrn är det betessläpp, återkommer då med fler bilder, men här är ett par andra sålänge!

Bergsget
27558545.jpg

Nybadad (visst är färgen häftig när han är blöt?!)

27574496.jpg

Torr och uppställd
27558558.jpg

Håller tummarna för alla nykastrerade att allt flyter på och att ni slipper feber och komplikationer!!!

Nu har Ariel löshoppat tre hinder i rad! :banana: Hon kom till och med lite snett på första hindret en gång (hoppade över "infångaren") men rättade sig själv så hon sedan fortsatte över hindren istället för förbi. :love:

Jag hade alltså ingen som helst inramning på vänster sida utan hon ville verkligen hoppa. Blev koppelräck 40 - koppelräck 40 - oxer 50. :D

Oj vad han har växt:eek: Jätte fin:love:

Har han inte lite annorlunda färgför att vara fjording??

Har han inte lite annorlunda färgför att vara fjording??

Beror på vad man menar med annorlunda. Han är musblack, vilket är en av de färger som är godkända. Men den är inte alls lika vanligt förekommande som brunblack. Musblack har alltså svart som grundfärg och svart är ju inte heller så vanligt förekommande i många andra raser.

miragon_trav.jpg

Idag öppnade jag upp hagen så tjejorna fick lite gräs att äta. Mamma Millan ser dock ut som en köttbulle redan... Hoppas Miragon får lite "köttbulletedenser" snart :D

Här är en bild på Miragon för exakt 2 år sedan
15maj07.jpg

Fler härliga bilder www.millan.no-ip.info/millan_miragon_15maj

Senast ändrad:

här blir det också kulor kvar över sommaren... :) Han sköter sig jättebra i hanteringen trots en hage med ston bara någon meter bort och så är jag faktiskt lite för nojig över alla insekter och skit som börjar komma nu och brukar vara väldans intresserade av sår och dylika grejjer...

Här blir det kastrering sent i höst istället! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 433
Senast: Nota
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 466
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar