Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Calazirya skrev:Får jag bara fråga.
Hur kan du rätt och slätt svara NEJ på alla svar ang en av dina hundar, vill jätte gärna ha en förklaring.
Skulle vara högst intressant.
Calazirya skrev:Dock tror jag att de flesta hundar tillslut biter i försvar om INGEN annan utväg finns.
1. Ras och kön på din hund
En blandning 50% kelpie, 50%busfrö
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Jag har svårt att tänka mig det.
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Mer troligt än att han skulle göra det än på ett barn, men än har det inte skett.
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej, men osäkerhet.
5. Är din hund arg på andra hundar?
Tycker inte om andra nya hannar...
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja en annan hund.
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Ingen aning, svårt att tro det. Enda gången jag har sett honom känna sig trängd så satt han blickstilla och stirrade på människan som utsatte honom för detta.
Däremot går han till "anfall" (mer en skrämselattack med morr, ragg och skall, viker inte från sidan) om någon hotar hans matte!!!
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej.
Nej men jag vet att om de blir trängda eller känner sig hotade så säger de ifrån.mian1 skrev:Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?
1. Ras och kön på din hund
En whippethane och en Greyhoundhane.
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja.
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Ja.
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Igelkottar, vissa andra hundar- de har sina hatobjekt.
5. Är din hund arg på andra hundar?
Ibland.
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja, en annan hund som kom inrusandes mellan mina två hundar när de var kopplade. Det var ett av deras hatobjekt som gjorde så...
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Ja.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?