Hur farlig är din hund?

Sv: Hur farlig är din hund?

1. Cavalier king charles spaniel hane
2. Tror inte det
3. Tror nog inte det
4. Nej
5. Nej
6. Nej
7. Nej
8. Nej

Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Spelar det någon roll?
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Hur ska man kunna svara på det? Varje situation är ju unik och man kan aldrig till 100% garantera att ens hund inte skulle bita. Det kan ingen så den som blint svarar nej ljuger för oss eller för sig själv. Vad är att bita dessutom? Är ett nafs, som för att tala om att hunden vill vara ifred, ett bett eller ska det blöda?

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Som innan...

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Man kan gissa men aldrig veta säkert. Ex: Min kompis hade världens snällaste Berner Sennen. Barn kunde göra vad som helst med honom osv men när min kompis blev påhoppad i Slottsskogen i Göteborg och hotad med kniv visade denna timida hund upp ett beteende som kompisen aldrig sett varken innan eller efter denna händelse... Dra egna slutsatser...

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 323
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 821
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 861
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!