Han beter sig helt åt helvete! Du ska inte ha någon kontakt med honom alls! En skilsmässa är många gånger inte vacker, men när man väl tagit sig igenom så väntar så mycket bra!
När jag ville skiljas från sonens pappa så var det kaos i början. Han arg, besviken, bitter. Och jag som tyckte jag sagt mitt och bara stoppade huvudet i sanden och ville vara där tills allt var klart och över. Jag ångrar hur jag betedde mig, och han ångrar kanske hur han betedde sig också, men aldrig någonsin att jag kände mig hotad eller fara för mitt liv! Så som ditt ex/man beter sig är inte normalt eller okej någonstans!
Det är inte ”normalt”, även om man är ledsen och besviken.
Sluta träffa honom, sluta prata med honom alls, fram tills han beter sig. Sätt ner foten NU!
Jag och exet pratade aldrig i början. Vi bytte veckor på måndagar på förskolan, dvs han lämnade och jag hämtade, eller tvärt om. Vi träffades inte och pratade inte alls med varandra. Ville sonen ringa pappan när han var hos mig fick han göra det, men jag pratade inte med pappan alls. Förskolan skickade ut info till oss båda efter att vi sagt till om det, så ingen missade något därifrån. Hände det något riktigt illa så ringde jag såklart, som den gången grabben ramlade och slog sönder sig i munnen och vi åkte till akuten. Eller den gången han var hos sin pappa och blev så sjuk länge att han behövde in och få dropp, då hörde pappan av sig till mig. Mer kontakt behövde vi inte ha!
Idag så har vi en okej relation. Absolut inte så att vi ”pratar” med varandra bara för att, men lämnar/hämtar vi hos varandra pga lov och sånt så stannar vi alltid och växlar några ord. Vi hjälps åt vid lov och sånt och försöker göra det så bra som möjligt för sonen. Ser vi varandra på affären så stannar vi och pratar lite. Behöver vi flytta lite dagar så gör vi det.
Och ALLT har gått jättebra för både oss och sonen, trots att vi inte har pratat/träffats något speciellt sen vi separerade. Man behöver inte alls ha någon kontakt mer än det som gäller barnen! Och vill barnen prata med pappan, då får dom ringa honom. Vill han prata med barnen kanske det kan vara klokt att skaffa en äldre begagnad mobil med kontantkort till barnen som han kan nå dom på? (Nu minns jag inte hur gamla barnen är…) Överlämningen kan ske på förskola/skola eller på parkeringen.
Har en bekant vara ex betedde sig liknande som ditt, det är likadant flera år senare, han hoppas att hon kommer tillbaka, hon tackar ja till middagar/filmkvällar osv, bara för att det ska vara ”lugnt” och att han kör på att det är ju barnens skull, men grejen är att han ALDRIG går vidare, för hon beter sig som om hon själv inte vet vad hon vill. Han ser det ju som om det fortfarande finns något kvar när dom träffas. Och barnen hoppas fortfarande på att dom ska ”hitta tillbaka” för mamma och pappa är ju sams och umgås.
Nej, ner med foten ordentligt, för ALLAS bästa. Kontakt sker via sms, och vill han prata med barnen kan ni antingen fixa en billig beg mobil till dom, eller så skickar han sms till dig och frågar om han kan få prata med barnen, sen kan barnen ringa upp från din mob. Du ska inte alls prata med honom. Han försöker ju bara manipulera och köra över!!!!!!