Hur bor vi?

Herregud så stort alla bor! Är ni väldigt många eller lyckas ni ändå använda allt utrymme?

Jag tycker att min 2:a är jätterymlig :laugh:. Här bor jag med 5-åring och 2 hundar. Bild från där jag just nu sitter och slappar på uteplatsen på framsidan (större insynsskyddad trädgård på baksidan). I rabatten samsas div örter med blommor och ogräs i fullständig oordning. Husen är byggda tidigt 70-tal och är i all sin fulhet väldigt gemytliga.
Vi är bara 2. Men vi vill helst inte bo mindre. Det är underbart med mycket plats! Vi kan lättare ha folk som bor kvar. Jag behöver inte ligga och lyssna på sambon om han snarkar, utan kan kila in i annat sovrum. Vi har plats för varsina kontor etc.
Nu vill vi ha ännu mer plats och vi(eh.. läs sambon..) ska fixa till ett gästhus på gården. Eventuellt fixar vi till båda gästhusen och kan då låta nära och kära komma och ha som lite egen sommarstuga eller hyr ut lite då och då.

Har ar min lilla oas mitt i staden. Ett nyrenoverat "double fronted Victorian weatherboard" fran borjan av 1900-talet. Tradgarden ar fylld med eukalypt trad och andra vaxter fron den australiensiska bushen som klarar sig utan mycket vatten.
Heritage Home-1.webp

Utsikten. Jag äger åkern ner till vägen som går bakom den lilla ladan (pappas gamla slakteri):
get

Lillstugan, gamla tvätteriet (till vänster i bilden ovan):
get

Lillstugan och en del av huset sett med ryggen mot sjön:
get

Fallfärdiga ladan:
get

Lilla gräsmattan:
get

Nedanför stenmuren:
get

Vägen/stigen nedanför stenmuren till åkern:
get

Men vilket läge @cirkus 😍

Själv bor jag i ett rätt anspråkslöst, ljusgrönt flerfamiljshus från 50-talet, varken fult eller fint. Däremot har vi en härlig innergård med några gamla pyramidekar och lägenheten är helt insynsskyddad, trots att den ligger mitt i (små)stan. Helt ok för en hyresrätt!

Vi håller på att göra i ordning balkongen på bilden, det ser bättre ut nu.

IMG_20210523_205457-01.webp

Med ryggen mot ytterdörren, ner mot bostadsområdet (byggdes början-mitten av 70-talet, gamle grannens åkrar exproprierades...). Går man ner mot stenarna och ogräset är vägen till åkern på vänster sida. Gränsen mot grannen går en bit bakom spaljén:
get

Ytterdörren till Lillstugan och baksidan av huset:
get

Stora gräsmattan (som vi håller på att delvis göra om till fruktträdgård, snabbstolparna mot vägen markerar bärbuskar och några rosor):
get

get

_20210608_080152.JPG

Så, helt nytagen bild på det hela. Att huset ser "snett" ut är för att delen där ytterdörren är byggdes ut 1973. Det fanns ingen toalett innan, det var dass som gällde... men när jag var på väg tyckte de att det var dags :D Fönstret närmast i bild bredvid bron är matlagningsköket sedan ligger hallen, toaletten och badrummet i rad i den nya delen.

DSC_2757.JPG

Sista bilden sedan ska jag sluta spamma. Jag står med ryggen mot ytterdörren, auktionsladan är en förlängning av den här ladan (som är äldst). I hörnet där cykeln står är dörren till dasset, fullt fungerande fortfarande. Stora dörren till höger leder in till den gamla ladugården, de hade typ en husbehovsgris och en husbehovskossa (det har aldrig varit djur här så länge pappa ägt det).

Senast ändrad:
Men vilket läge @cirkus 😍
Tack! Jag älskar detta läge - det är rakt söderut ner mot Mälaren - det man ser på andra sidan är Salem/Rönninge så jag bor precis i Bockholmssundet. Och vid kökssidan är det skogen upp mot fornborgen. Jag vill aldrig nånsin flytta.

(själva huset är asfult rött tegelhus :D )

Förra huset var helt fantastiskt häftigt, men läget var ... inte bra.

Liknande trådar

Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 262
Senast: Nepenthe
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 419
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka